ارسال رایگان
عوارض گینر چیست؟ ۷ عارضه‌‌‌ی کمتر گفته ‌شده+راهکارها
2-0
28 خرداد 02     25282 بازدید
عوارض گینر چیست؟ ۷ عارضه‌‌‌ی کمتر گفته ‌شده+راهکارها

بسیاری از بدنسازان از علت ایجاد عوارض گینر بی‌اطلاع‌اند. به طور کلی مشکلاتی مانند چاقی موضعی، مشکلات گوارشی و ... می‌تواند از عوارض مصرف پودر گینر باشد که اگر میزان و نحوه مصرف درست آن را بدانید، احتمال درگیری با این عوارض ناچیز است.

بنابراین اگر می‌خواهید درگیر عوارض استفاده از گینر (۷ عارضه‌ی جدی گفته شده در این مقاله) نشوید بلکه از مزایای این مکمل محبوب (افزايش وزن و عضله سازی) بهره ببرید ازمطالعه‌ی این مقاله (عوارض و فواید گینر) از داروخانه سرمه‌دان غافل نشوید.

 

برخی از مباحث مهم مطرح‌شده در این مقاله:

  • عوارض مصرف گینر در بدنسازی (۷ عارضه پرخطر)
  • ارائه راهکار برای جلوگیری از عوارض گینر در بدنسازی
  • فواید گینر در بدنسازی (۶ مزیت اصلی)
  • ۵ دلیلی که دچار عوارض پروتئین گینر می‌شوید
  • مقدار مصرف گینر بر اساس وزن (آموزش محاسبه‌ی آن)

نویسنده: تارا بهادری


ابتدا از فریب خوردن دست بردارید!

اول بیایید این حباب و باور غلط راجع به گینر را بشکنیم؛ گینرها به گونه‌ای به بازار عرضه می‌شوند که اکثریت بدنسازان باور کنند قرار است توده عضلانی آن‌ها به طور جادویی رشد کند؛ اما باید بدانید که عضله سازی همیشه ترکیبی از تمرین، تغذیه و ریکاوری درست است و هر چیز دیگری مثل مکمل‌ها، استروئیدها و ... در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

بنابراین، مصرف یک یا حتی چند گینر بدون برنامه غذایی و رژیمی صحیح شما را به اندام ایده‌آلتان نمی‌رساند. پس برای اینکه نتیجه بگیرید و دچار عوارض گینر ها نشوید برنامه غذایی و ورزشی را در اولویت قرار دهید.

مکمل گینر چیست

مکمل گینر چیست؟

مکمل گینر یک مکمل غذایی پرکالری است که به منظور افزایش تدریجی توده‌ی عضلانی با تأمین گروه‌های غذایی ضروری بدن مانند پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌های سالم، چربی‌ها، مواد معدنی و ... طراحی ‌شده است. این مکمل عمدتاً به شکل پودر در دسترس است و با افزایش کالری دریافتی بدن به گونه‌ای عمل می‌کند که شروع به اضافه‌وزن یا عضله سازی کنید. پودر گینر در ۲دسته‌یافزایش‌دهنده وزن (Weight gainer) و افزایش‌دهنده حجم یا عضله ساز (Mass Gainer) عرضه می‌شود.

 

قیمت گینر داروخانه

برای مشاهده و خرید انواع مکمل گینر (با مجوز وزارت بهداشت) از داورخانه کلیک کنید:

قیمت گینر داروخانه

 

علت ایجاد عوارض گینر چیست؟

به طور کلی هیچ مشکلی در مصرف مکمل گینر وجود ندارد، ولی همانند هر مکمل دیگری در صورت مصرف بی‌رویه، نداشتن برنامه تمرینی مناسب و ... امکان بروز عوارض وجود دارد. ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که با راهکارهای ارائه شده در طول مقاله و رعایت آن‌ها، می‌توانید احتمال درگیری با عوارض گینر را به صفر برسانید.

در انتها نیز میزان مصرف گینر در هر وعده را نوشته‌ایم تا با خیال راحت از مصرف گینر خود سود ببرید.

 

فواید و عوارض گینر

 

۷ عارضه جانبی مکمل گینر که باید مراقب آن‌ها باشید

در این بخش به ذکر برخی از عوارض گینر بدنسازی که ممکن است با استفاده نادرست یا مصرف بیش از حد درگیر آن‌ها شوید پرداخته‌ایم. توجه کنید که این عوارض احتمالی است و بروز یا عدم بروز آن‌ها به عواملی مثل مقدار مصرف آن، میزان فعالیت، بیماری‌های زمینه‌ای و ... بستگی دارد. برخی از عوارض مکمل غذایی گینر عبارت اند از:

  1. افزایش وزن ناسالم و موضعی
  2. افزایش خطر ابتلا به دیابت
  3. مشکلات گوارشی و آلرژی
  4. آسیب کبدی
  5. آسیب کلیه
  6. ایجاد اختلال در خواب
  7. ایجاد جوش

1. افزایش وزن ناسالم و موضعی

یکی از مواردی که در گینرها می‌تواند منجر به عوارض جانبی و افزایش وزن ناسالم و موضعی شود، میزان قند آن‌ها است. بسیاری از شرکت‌های سازنده مکمل گینر شکر زیادی را به عنوان روشی کم‌هزینه برای کمک به افزایش وزن و همچنین افزایش طعم و مزه‌ در محصول خود استفاده می‌کنند.

واقعیت این است که اگرچه شکر به عنوان سوخت بدن عمل می‌کند، ولی قند مصنوعی بدون فیبرهای ضروری فقط حاوی کالری‌ است که می‌تواند به جای رشد توده عضلانی باعث افزایش وزن موضعی شود. همچنین بسیاری از تولیدکنندگان سعی می‌کنند با فهرست کردن شکر اضافه‌شده تحت نام‌های مختلف مانند مالتودکسترین یا شربت ذرت، شما را فریب دهند تا فکر کنید مکمل‌های آن‌ها فاقد قند است.

 

راهکار پیشگیری از وزن موضعی

 

راهکار پیشگیری از افزایش وزن موضعی

 جهت پیشگیری از افزایش وزن موضعی و رسیدن به وزن مدنظر با بهره‌گیری از خواص گینر بدنسازی حتماً به طور منظم ورزش کنید.

2. افزایش خطر ابتلا به دیابت

محتوای قند بالای موجود در برخی از گینرها منجر به عوارض احتمالی دیگری مانند افزایش خطر ابتلا به دیابت نیز می‌شود؛ چرا که چاقی و کلسترول به عنوان دو مورد از مهم‌ترین نشانه‌های دیابت هستند.

در واقع مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌ها باعث می‌شود پانکراس بیش از حد لازم انسولین  ترشح کند که می‌تواند باعث مقاومت مزمن بدن به انسولین شود؛ این مقاومت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، چاقی و همچنین دیابت را افزایش دهد. از دیگر عوارض جانبی گینر می‌توان به تداخل در تنظیم سطح گلوکز بدن اشاره کرد که باعث کاهش سطح انرژی شما در طول روز می‌شود.

راهکار پیشگیری از خطر ابتلا به دیابت

 جهت پیشگیری از خطر ابتلا به دیابت، گینری را انتخاب ‌کنید که نسبت کاملی از درشت مغذی‌ها مانند پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم را در ترکیبات خود دارد؛ بنابراین همیشه قبل از خرید آن‌ها، ابتدا لیست ترکیبات و درصد کالری دریافتی از شکر را بررسی کنید.

گینر دوبیس | 4500 گرمی

گینر پروکمپلکس با ترکیبات عالی از ویتامین‌ها و کربوهیدارت‌های ساده و پیچیده در داروخانه

قیمت گینر پرو کمپلکس دوبیس

 

3. مشکلات گوارشی و آلرژی

از عوارض مصرف زیاد گینر می‌توان به بروز مشکلات گوارشی مانند نفخ و گرفتگی عضلات اشاره کرد. یکی از دلایل این اتفاق این است که بدن شما به دریافت کالری زیاد (عمدتاً شکر) در یک وعده عادت ندارد.

 این مورد می‌تواند در جذب مواد مغذی به خصوص در روده کوچک اختلال ایجاد کند و در مورد افرادی که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند بیشتر است، زیرا اکثر گینرها با استفاده از منابع شیر فرموله شده‌اند که می‌تواند منجر به عوارضی مانند نفخ، اسهال و یبوست شود.

راهکار پیشگیری از مشکلات گوارشی به علت گینر

 

راهکار پیشگیری از مشکلات گوارشی و آلرژی

 اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، قبل از مصرف مکمل‌های گینر، لیست مواد تشکیل‌دهنده را به دقت بررسی کنید. در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک، مصرف گینر را قطع کرده و بلافاصله با پزشک مشورت کنید. همچنین می‌توانید مکمل‌های گینر مبتنی بر کازئین را با برخی مکمل‌هایی کهکاملاً بدون لبنیاتهستند و از منابع گیاهی مانند برنج، شاهدانه، نخودفرنگی و پروتئین سویا به‌دست‌آمده‌اند،جایگزین کنید.

 

نحوه مصرف گینر

با خواندن این مقاله بهترین نتیجه را از مصرف گینر بگیرید

نحوه مصرف گینر

 

4. آسیب کبدی

یکی دیگر از عوارض احتمالی گینر، آسيب كبدی است. از آنجايی كه برای افزايش فوايد پودر گينر جهت کمک به افزایش وزن از مقدار مناسبی پروتئین در ترکیب آن استفاده می‌شود، مصرف بیش از حد اين مكمل می‌تواند غلظت پروتئین را در بدن شما به حدی افزایش دهد که توسط کبد به درستی پردازش نشود و در جذب مواد مغذی و فعالیت متابولیک بدن اختلال ایجاد کند.

همچنین وجود مقدار کراتین زیاد در برخی از مکمل‌های گینر می‌تواند منجر به کم‌آبی بیش از حد بدن شود که این کاهش مقدار آب باعث افزایش میزان اصطکاک بین اندام‌های داخلی به ویژه کبد می‌شود.

راهکار پیشگیری از عوارض گینر بر کبد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای پیشگیری از عوارض گينر برای كبد (ناشی از كراتين) در حین تکمیل رژیم غذایی خود با این مکمل‌ها در نظر داشته باشید، نوشیدن آب کافی است.

 

خرید پودر گین آپ کارن

مشاهده قیمت و خرید پودر Gain Up حاوی آنزیم‌های عالی برای جذب بهتر (با مجوز وزارت بهداشت)

خرید پودر گین آپ کارن

5. آسیب کلیه

بدن شما در معرض خطر تشکیل سنگ کلیه قرار می‌گیرد اگر در مصرف مکمل‌هایی که با پروتئین بیش از حد ترکیب‌شده‌اند (همانند مکمل تغذیه‌ای گینر) زیاده‌روی کنید.

راهکار جلوگیری از آسیب کلیه

 در صورتی که نیاز به مصرف مکمل گینر دارید، می‌توانید با گنجاندن مقدار زیادی غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی خود و نوشیدن آب زیاد، از آسیب به کلیه جلوگیری کنید.

 

6. ایجاد اختلال در خواب

برخی از گینرها همچنین دارای کافئین زیادی هستند که می‌توانند تأثیر منفی بر خواب شما داشته باشند. در درازمدت، این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد بی‌خوابی یا حتی برخی اختلالات سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی شود.

راهکار جلوگیری از اختلال در خواب

 اگر مشکل بی‌خوابی دارید توصیه می‌شود قبل از تهیه مکمل گینر در خصوص مصرف یا عدم مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید یا گینری با درصد کافئین کم تهیه کنید..

راهکار جلوگیری از اختلال در خواب به علت مصرف گینر

 

7. ایجاد جوش

اگر جزو کسانی هستید که پوست حساسی دارید و در اثر دریافت مواد قندی دچار آکنه می‌شوید، مکمل گینر می‌تواند باعث ایجاد جوش شود. همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی آن استفاده از پروتئین آب‌پنیر به عنوان ماده اولیه در ساخت آن است؛ به عبارتی لبنیات و قند موجود در پروتئین آب‌پنیر باعث ایجاد آکنه می‌شود، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شوند.

البته اگر پوست حساسی ندارید نباید نگران این مورد باشید.

فواید گینر چیست؟ (۶ مزیت کلیدی)

اجازه دهید فواید مکمل گینر در بدنسازی را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که عملکرد گینر دقیقاً چیست و چرا با وجود احتمال درگیری با عوارض جانبی گفته‌شده و وجود پودرهای پروتئینی مختلف در بازار، باز هم گینر جایگاه ویژه ای در بین بدنسازان دارد و بسیار محبوب و پرفروش است.

برخی از فواید استفاده از گینر عبارت‌اند از:

  1. سرشار از کربوهیدرات
  2. تأمین کالری موردنیاز بدن
  3. حاوی پروتئین آب‌پنیر با کیفیت بالا
  4. حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری
  5. حاوی فیبر بالا
  6. یک منبع چربی خوب

فواید مصرف گینر

 

1. گینر سرشار از کربوهیدرات است

یکی از فواید گینر برای بدنسازی، مقدار زیاد کربوهیدرات آن است که انرژی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند. در زمان تمرین شدید، بدن شما شروع به تجزیه کربوهیدرات‌ها می‌کند و از آن به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می‌کند؛ بنابراین باید کربوهیدرات بیشتری را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید.

2. گینر کالری موردنیاز بدن را تأمین می‌کند

گینرها می‌توانند با تأمین میزان کالری موردنیاز بدنتان بهترین دوست شما باشند اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که اشتهای کمی دارید یا به سختی وزن اضافه می‌کنید و قصد به دست آوردن حجم عضلانی را دارید. شما با مصرف یک مکمل گینر خوب معمولاً 1200 کالری در هر وعده مصرف دریافت می‌کنید.

3. گینر حاوی پروتئین آب‌پنیر با کیفیت بالا است

مکمل‌ گینر حاوی پروتئین آب‌پنیر با کیفیت بالایی است که مکملی شگفت‌انگیز برای بدنسازی است. مقدار پروتئین موجود در آن ممکن است کمتر از پروتئین وی باشد، اما سطح کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها قطعاً در سطح بالاتری قرار دارد که این مقدار کربوهیدرات بالا برای افزایش کالری موردنیاز ضروری است.

 

تفاوت پروتئین وی و گینر

اگر در انتخاب بین گینر و پروتئین وی مردد هستید این مقاله را بخوانید

تفاوت پروتئین وی و گینر

 

4. گینرها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند

از دیگر فواید پودر گینر می‌توان به ترکیب خوب آن از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف اشاره کرد که منبع تغذیه مهمی برای سالم ماندن و رسیدن به تناسب‌اندام به شمار می‌روند. در واقع برای داشتن اندامی متناسب، باید در طول تمرینات منظم خود، روند ریکاوری عضلانی و عضله سازی خوبی داشته باشید که گینر با دارا بودن مواد معدنی رشد و ریکاوری عضلات را افزایش می‌دهد.

5. گینرها حاوی فیبر بالایی هستند

گینرها معمولاً غنی از فیبر هستند. زمانی که می‌خواهید عضله بسازید، یکی دیگر از موارد موردنیاز بدن فیبر است. فیبر به هضم غذا کمک می‌کند و مواد زائد سمی را از بدن دفع می‌کند، بنابراین بدن بهتر می‌تواند مواد مغذی را از غذاهایی که می‌خورید جذب کند.

6. گینر یک منبع چربی خوب است

به‌طورکلی، یکی از بهترین فواید گینر برای بدن، مقدار زیاد چربی رژیمی آن است. چربی رژیمی چربی‌ خوبی است که اگر هدفتان افزایش وزن است می‌تواند به شما در دستیابی به اندامی متناسب کمک کند. در خرید مکمل گینر دقت کنید که دارای چربی‌های اشباع‌نشده بیشتر و کمترین میزان چربی اشباع‌شده باشد.

 

 

مصرف گینر بدون عوارض ممکن است؟

بله. سؤال اینجاست که آیا مصرف گینر بدون درگیر شدن با عوارض جانبی آن امکان‌پذیر است یا خیر، در واقع ریشه‌ی اکثر مشکلات ناشی از مصرف گینر ۵ مورد زیر است:

  1. مصرف غیراصولی و بیش از حد گینر
  2. آگاه نبودن به وضعیت سلامت جسمانی خود
  3. نداشتن یک رژیم تمرینی خوب
  4. رژیم غذایی ناصحیح
  5. تهیه گینر از مراکز نامعتبر و احتمال تقلبی بودن آن
  6. مصرف غیراصولی و بیش از حد گینر

بنابراین شما می‌توانید با رعایت موارد بالا این عوارض را به صفر برسانید و در کنار حفظ سلامت عمومی بدن خود به اندام ایده‌آلتان برسید.

 

میزان مصرف گینر در هر وعده چقدر است؟

حالا باید بدانید میزان مصرف گینر در هر وعده باید چقدر باشد تا دچار عوارض آن نشوید. لازم به ذکر است مقدار مصرف نوشته شده بر روی خود مکمل گینر، یک مقدار کلی است و نباید فقط به آن اکتفا کرد.

به طور کلی این مقدار به وزن بدن، شرایط غذایی و اهداف تمرینی ورزشکار بستگی دارد،البته به درصد ترکیبات گینر نیز باید توجه کرد.

فواید گینر

 

روزانه چند اسکوپ گینر مصرف کنیم؟

برای پاسخ دقیق به این سؤال اول باید بدانید مقدار پروتئین و کربوهیدرات موردنیاز روزانه‌ی هر شخص چقدر است؛ چرا که مقدار آن‌ها به وزن شخص بستگی دارد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

میزان پروتئین و کربوهیدرات موردنیاز روزانه‌ی بدن

  • پروتئین:مقدار مناسب روزانه‌ی آن 2 تا 4 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن است.
  • اگر قصد عضله‌سازی دارید، برای اینکه میلتان به غذا کم نشود بهتر است بیشتر از 3 گرم مصرف نکنید.
  • اگر در دوره‌ی چربی‌سوزی و کات هستید، بهتر است درصد پروتئین مصرفی را بیشتر کنید و تا 4 گرم را نیز مصرف کنید.
  •  کربوهیدرات: مقدار مناسب روزانه‌ی آن 3 تا 5 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن است.
  • به هنگام عضله‌سازی برای چرب نشدن بدن، بهتر است بیشتر از 3.5 گرم مصرف نکنید.
  • در دوره‌ی افزایش وزن، می‌توانید تا 5 گرم در روز هم مصرف کنید.

 

محاسبه میزان مصرف گینر نسبت به وزن

دقت کنید که مقدار پروتئین و کربوهیدرات به دست آمده از مرحله قبل کل مقدار موردنیاز روزانه است و این مقدار باید از 2 طریق غذا و مکمل تأمین شود؛ یعنی اگر طبق محاسبات، بدن شما روزانه 200 گرم پروتئین نیاز داشته باشد و 100 گرم آن را از طریق خوردن سینه مرغ، تخم‌مرغ و ... به دست بیاورید، باید 100 گرم باقیمانده را از طریق مصرف گینر تأمین کنید.

مورد دیگری که در محاسبه تعداد اسکوپ مصرفی گینر باید در نظر بگیرید، درصد پروتئین یا کربوهیدرات موجود در هر اسکوپ آن است؛ یعنی اگر بدانید نیاز به تأمین 100 گرم پروتئین از طریق مصرف گینر دارید و پروتئین موجود در هر اسکوپ 25 گرم است، پس باید 4 اسکوپ مصرف کنید.

نکته: تعداد اسکوپ به دست آمده، مقدار کل موردنیاز روزانه است که بسته به شرایط تمرینی، می‌توانید در یک یا چند وعده در روز میل کنید.

 

پس به طور کلی:

میزان پروتئین موردنیاز روزانه = وزن بدن* میزان پروتئین موردنیاز به ازای هر کیلوگرم وزن

میزان پروتئینی که باید از طریق مکمل گینر تامین شود= میزان پروتئین موردنیاز روزانه - پروتئین مصرفی از طریق غذا

تعداد اسکوپ مصرفی مکمل گینر= میزان پروتئینی که باید از طریق مکمل گینر تامین شود/ میزان پروتئین موجود در هر اسکوپ

توجه: اگر ملاک میزان مصرف کربوهیدرات باشد، آن نیز به همین گونه محاسبه می‌شود.

 خرید گینر خارجی و ایرانی

برای مشاهده‌ی قیمت و خرید انواع گینر (دارای مجوز وزارت بهداشت) از معتبرترین برندها روی لینک زیر کلیک کنید.

 خرید گینر خارجی و ایرانی

سؤالات متداول

1. آیا گینر عوارض دارد؟

در صورت مصرف دوزهای بالای گینر بدون توجه به وضعیت جسمانی خود، مصرف نوع تقلبی آن، نداشتن برنامه غذایی و تمرینی صحیح می‌تواند عوارض جانبی مانند مشکلات معده، حالت تهوع، نفخ، تشنگی، گرفتگی عضلات، خستگی و ... ایجاد کند.

2. آیا گینر باعث ریزش مو میشود؟

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید گینرها می‌توانند باعث ریزش مو شوند. حتی پروتئین و مواد مغذی موجود در آن ممکن است باعث پیشگیری از ریزش مو شود.

3. آیا گینر باعث جوش میشود؟

اگر پوست حساسی ندارید خیالتان از این بابت راحت باشد.

4. آیا پودر گینر چاق کننده است؟

آیا گینر چاق میکند؟ آیا گینر شکم می آورد؟ این دو مورد جزو رایج‌ترین سؤالات در ارتباط با گینر است که در پاسخ می‌توان گفت اگر در تلاش برای افزایش وزن و عضله هستید، می‌توانید از این مکمل همراه با ورزش منظم استفاده کنید، در غیر این صورت به جای عضله، چربی اضافه می‌کنید.

5. آیا گینر تاریخ انقضا دارد؟

بله اگر تاریخ انقضا مکمل گینر تمام شود انتظار تغییر بو یا بافت متفاوت را داشته باشید و مصرف نکنید.

6. عوارض گینر برای خانم‌ ها چیست؟

عوارض گینر برای خانم‌ها و آقایان تفاوتی ندارد و ممکن است درگیر عوارضی مانند مشکلات گوارشی، اضافه‌وزن، ابتلا به دیابت و ... شوند.

7. عوارض مکمل گینر برای نوجوانان چیست؟

مصرف مکمل‌هایی مانند شیک‌های پروتئینی، شیک‌های افزایش وزن و مولتی‌ویتامین‌ها برای نوجوانان بی‌خطر هستند. این مکمل‌ها با تأمین مواد مغذی موردنیاز بدن در کنار تغذیه خوب و تمرین سخت، به عضله سازی آن‌ها کمک می‌کنند. دقت کنید که حداقل سن برای شروع مصرف مکمل‌های افزایش وزن 15 تا 16 سال است که باید حتماً در طول دوره مصرف به طور منظم در باشگاه یا در خانه تمرین کنند.

8. عوارض مصرف گینر بدون ورزش چیست؟

اگر فردی مکمل‌های افزایش وزن را بدون تمرین منظم مصرف کند، احتمالاً به جای عضله، چربی اضافه می‌کند، بنابراین از عوارض خوردن گینر بدون ورزش می‌توان به چاقی موضعی اشاره کرد.

 

 قیمت گینر SNN

پودر ماسل مس گینر رپتور مناسب برای تامین انرژی ورزشکاران در داروخانه سرمه دان

 قیمت گینر SNN

 

جمع‌بندی

در مقاله‌ی «فواید و معایب گینر» از داروخانه اینترنتی سرمه‌دان آموختیم که:

  • گینر اساساً شکل پودری یک وعده غذایی پرکالری است که با هدف افزایش وزن و حجم مصرف می‌شود.
  • بسیاری از پزشکان مصرف گینر را در ترکیب با یک رژیم غذایی متعادل سالم و یک رژیم ورزشی ثابت توصیه می‌کنند.
  • در صورت مصرف نادرست یا بیش از حد گینرها ممکن است درگیر عوارض جانبی آن همانند چاقی موضعی، مشکلات گوارشی، اختلال در خواب و ... شوید.
  • توجه کنید که بروز عوارض گینر احتمالی است و در صورت مصرف اصولی آن می‌توان از فواید پروتئین گینر (رشد و ریکاوری عضلات، تأمین مواد مغذی و ویتامین بدن و ...) بهره برد.
  • میزان مصرف گینر برای هر شخص متفاوت و به وزن، شرایط غذایی و اهدف تناسب‌اندامش  بستگی دارد.
  • مکمل گینر را از مراکز معتبر تهیه کنید و تمامی اطلاعات مربوط به اصالت کالا را بررسی کنید تا از عوارض گینر تقلبی در امان باشید.
  • و ...

ما سعی کردیم هر آنچه را که در مورد مضرات و فواید گینر می‌دانیم به شما بگوییم و راهکار مربوط به عوارض آن را ارائه دهیم. حالا شما بگویید: آیا چیزی را از قلم انداخته‌ایم؟ آیا باید چیز دیگری اضافه کنیم؟ آیا این مقاله را مفید می‌دانید؟

فراموش نکنید که در بخش نظرات می‌توانید هر سؤالی که خیالتان را بابت خرید مطمئن مکمل گینر راحت می‌کند را بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ خود را از متخصصان سرمه‌دان دریافت کنید.

 

خرید اینترنتی مکمل گینر

برای مشاهده قیمت و خرید انواع مکمل گینر اصل با مجوز از داروخانه کلیک کنید

خرید اینترنتی مکمل گینر

 

 

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
م           ارسال شده در 18 خرداد 01
0-0دیسلایک
سلام برای افزایش وزن و عضله چی خوبه چرا شکرشو کم نمیکنن پس و تقلبیش چجوری مشخص میشه داروخونه خوبه اصله مرسی؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 21 خرداد 01
0-0دیسلایک
سلام
به طور کلی گینرها کالری بالایی دارند و این کالری از شکر و یا کربوهیدرات تامین میشه، تنها روش پیشنهادی ما برای تشخیص اصل بودن داشتن لیبل وزارت بهداشت هستش
پاسخ
SALEH           ارسال شده در 4 آذر 01
1-0دیسلایک
سلام من 17 سالمه و از گینر BULK MUSCLE استفاده میکنم تازه استفاده میکنم وقتی که میخورم معدم یکم احساس سنگینی میکنه و وقتی که بطری که گینرو خوردم خالی میشه داخل بطری یه دونه های ریزی هست که سفید رنگ هست میخواستم ببینم این گینر اصل است و زرر نداره ؟؟
پاسخ
حمید           ارسال شده در 26 مهر 02
0-0دیسلایک
سلام 27سالمه دارم گنیر مصرف میکنم ایا مکمل گینر برای اقایون در مورد نازایی مشکلی دارد یا نداره؟؟ایا مصرف کنم یا نکنم؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 26 مهر 02
0-0دیسلایک
سلام
خیر مصرف گینر هیچ عارضه ای که باعث عقیم شدن یا مشکلات جنسی بشود، ندارد
پاسخ
احمد عرب           ارسال شده در 13 آذر 02
0-0دیسلایک
سلام من 22-ساله حستم مکمل گنیر میخورم روزانه چقدر مسرف کنم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 13 آذر 02
0-0دیسلایک
سلام
میزان مصرف گینر به خیلی از عوامل بستگی داره بطور کلی روزانه بین 500 تا 1000 کالری رو میتونید ازمکملهای ورزشی بویژه گینر دریافت کنید، کالری تمامی محصولات روی بسته بندی درج شده.
پاسخ
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش