ارسال رایگان
پروتئین وی چیست + تاثیراتش بر پیری، کبد، کلیه و..
2-0
28 خرداد 02     6271 بازدید
پروتئین وی چیست + تاثیراتش بر پیری، کبد، کلیه و..

پروتئین وی یکی از شناخته‌شده‌ترین مکمل‌های ورزشی است که مصرف آن بین ورزشکاران بسیار رواج دارد. چربی سوزی، عضله‌سازی و ... از اثرات مثبتی هستند که بدنسازان را به مصرف پروتئین وی ترغیب می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید در کنار تمرین خود از مکمل‌های ورزشی مانند پروتئین وی استفاده کنید ولی شناخت درستی در مورد آن ندارید، این مقاله از سرمه‌دان را بخوانید.

ما در این مقاله سعی کردیم با ارائه کاملی از ترکیبات، خواص و مضرات پروتئین وی، شما را با این مکمل ورزشی آشنا سازیم.

 

مباحث مهم مطرح شده در این مقاله:

  • مکمل پروتئین وی چیست؟
  • مواد سازنده پروتئین وی
  • پروتئین وی در چه مواد غذایی یافت می‌شود؟
  • فواید پروتئین وی برای ورزشکاران (۱۴ مورد)
  • تاثیر مثبت و منفی پروتئین whey بر پیری، کلیه، کبد و...
  • عوارض پروتئین وی اصل و غیر اصل
  • ...

پس با ما در این مقاله از سرمه‌دان همراه باشید تا با اطلاعات کاملی در مورد چیستی، خواص و عوارض پروتئین وی آشنا شوید و با آگاهی کامل اقدام به مصرف آن نمایید.

نویسنده: نسیم یزدان‌بخش


پروتئین وی چیست؟

در مورد پروتئین وی (Whey) می‌توان گفت یکی از دو پروتئین موجود در شیر گاو است. زمانی که شیر را فرآوری می‌کنند، بخشی که دلمه می‌بندد، حاوی پروتئین کازئین است و آبی که از آن جدا می‌شود همان پروتئین وی یا آب پنیر نام دارد. پروتئین وی ارزش غذایی بالایی دارد، یک پروتئین کامل محسوب می‌شود که حاوی هر ۹ اسید آمینه ضروری است و لاکتوز کمی دارد.

پودر پروتئین وی اغلب به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شود که می‌توان آن را به اسموتی‌ها، شیک‌ها و ... اضافه کرد.

 

پروتئین وی چیست

 

ترکیبات پروتئین وی چیست؟

مواد تشکیل دهنده پروتئین وی و ویژگی‌های آن بسته به نوع گاو، رژیم غذایی حیوان و شیری که از آن گرفته می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی آب‌ پنیر مایع تازه حاصل از فرایند پنیرسازی متشکل از مواد زیر است:

  • ۹۴.۲ ٪ آب
  • ۰.۸ ٪ پروتئین وی
  • ۰.۵ ٪ مواد معدنی
  • ۰.۱ ٪ چربی
  • ۴.۳ ٪ لاکتوز

همان طور که در بالا مشاهده می‌کنید، ۱۰ % مواد جامد موجود در آب پنیر را مواد سازنده پروتئین وی تشکیل می‌دهد که شرح این ترکیبات در جدول زیر آورده شده است.

بتا-لاکتوگلوبولین۶۵ ٪
آلفا-لاکتالبومین۲۵ ٪
آلبومین سرم گاوی۸ ٪
ایمونوگلوبولین ها ۲ ٪

آمینو اسید های پروتئین وی

پروتئین وی بیشتر حاوی آمینو اسیدهای شاخه‌دار (BCAAs) مانند لوسین، ایزولوسین و والین است. به دلیل وجود این نوع از اسیدهای آمینه و مشخصاتی که دارند، پروتئین وی یک پروتئین زود جذب محسوب می‌شود که برای استفاده حین تمرین بسیار مناسب است.

در جدول زیر میزان تمامی اسیدهای آمینه موجود در پروتئین وی بر حسب میلی‌گرم در یک گرم پروتئین وی آورده شده است.

نام اسید آمینهمقدار موجودنام اسید آمینهمقدار موجودنام اسید آمینهمقدار موجود
ترئونین۶۹ میلی‌گرمسیستئین۲۱ میلی‌گرملوسین۱۰۵ میلی‌گرم
تریپتوفان۱۷ میلی‌گرمایزولوسین۶۳ میلی‌گرملیزین۹۳ میلی‌گرم
هیستیدین۱۸ میلی‌گرموالین۵۸ میلی‌گرمتیروزین۳۲ میلی‌گرم

پروتئین وی در چه غذاهایی وجود دارد؟

پروتئین وی علاوه بر مکمل‌های ورزشی، به صورت طبیعی در یک سری از غذاها یافت می‌شود که گاهی انتظار وجود آن را نداریم. برای پاسخ به سوالِ چه غذاهایی پروتئین وی دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصولات لبنی مانند ماست، پنیر ریکوتا و ...
  • شیر خشک نوزادان
  • برخی از سس‌های سالاد
  • مدل‌هایی از نان و کلوچه
  • برخی از مکمل‌های دارویی و غذایی

 

پروتئین وی در چه غذاهایی وجود دارد

 

پروتئین وی و انواع آن

پروتئین وی کنسانتره، پروتئین وی ایزوله و پروتئین وی هیدرولیزه گونه‌های مختلف پروتئین وی به شمار می‌آیند.

پروتئین وی قیمت

برای مشاهده و خرید انواع مکمل پروتئین وی (با مجوز وزارت بهداشت) از داروخانه کلیک کنید:

پروتئین وی قیمت

 

پروتئین وی کنسانتره چیست؟

ساده‌ترین شکل پروتئین Whey، کنسانتره است که حاوی پروتئین کامل است اما در کنار آن، مقداری چربی و قند هم دارد که برای ایمنی بدن و عروق قلب می‌تواند بسیار مفید باشد.

پروتئین وی ایزوله چیست؟

پروتئین وی ایزوله (پروتئین وی بدون لاکتوز) نسبت به کنسانتره از پروتئینی با خلوص بالاتر برخوردار است. طبق فرایندی که روی پروتئین وی انجام می‌شود، مقدار زیادی چربی و قند موجود در آن حذف می‌شود که غلظت بیشتر پروتئین را به همراه دارد. این ویژگی باعث می‌شود، پروتئین وی ایزوله برای لاغری و عضله‌سازی بسیار مناسب باشد؛ به همین جهت پروتئین وی بدون قند بیشتر به عنوان مکمل‌های ورزشی، شیک‌های پروتئینی و ... به کار می‌رود.

پروتئین وی هیدرولیزه چیست؟

پروتئین وی هیدرولیز هم دارای خلوص بالایی از پروتئین است. به دلیل فرآوری متفاوتی که روی آن انجام می‌شود، نسبت به دو مدل دیگر زود هضم‌تر است و سیستم گوارش به راحتی آن را جذب می‌کند. به همین سبب به آن پروتئین زود جذب گفته می‌شود. پروتئین وی هیدرولیز به سرعت می‌تواند روند عضله‌سازی را در بدن پیش ببرید؛ به همین منظور عاشقانِ عضله شیفته آن هستند.

 

انواع پروتئین وی

اگر علاقه‌مند هستید با انواع پروتئین وی و تفاوتشان بیشتر آشنا شوید و اطلاعاتی در موردانواع طعم، انواع برندهای ایرانی و خارجی آن بدانید، این مقاله از سرمه‌دان را مطالعه فرمایید.

انواع پروتئین وی

پروتئین وی آلبومین چیست؟

پروتئین وی آلبومین مکملی فوق‌العاده و چند منظوره، حاوی پروتئین وی، و آلبومین (پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ و شیر) است. این مکملِ مغذی، عملکرد متابولیک بدن را بهبود می‌بخشد،  برای عضله‌سازی و حفظ عضلات خشک مفید است و همچنین مکملی ایده‌ال برای دوره افزایش وزن و حجم عضلات در دوره ابتدایی بدنسازی به شمار می‌رود.

قیمت پروتئین وی آلبومین

 جهت اطلاع از مشخصات و قیمت پروتئین وی آلبومین دکتر سان روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین وی آلبومین

 

فواید پروتئین وی (۱۴ مورد)

مطالعات علمی نشان می‌دهد فواید پروتئین وی برای بدن، به دلیل ارزش غذایی بالای آن، بسیار زیاد است. در این قسمت مقاله ما۱۴ تاثیر پروتئین وی بر بدن را برمی‌شمریم که در خلال آن شما می‌توانید پاسخ دو سوال زیر را هم دریافت کنید.

  • کار پروتئین وی چیست؟
  • پروتئین وی چه خاصیتی دارد؟

 

1. پروتئین وی منبع عالی از پروتئین با کیفیت

پروتئین وی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن را در خود دارد. علاوه بر این، بسیار قابل هضم است و در مقایسه با سایر انواع پروتئین، بهسرعت جذب بدن می‌شود. این ویژگی‌ها آن را به یکی از بهترین منابع غذایی پروتئین موجود تبدیل می‌کند.

پروتئین وی گلد کر لاین

پروتئین وی گلد کر لاین، تامین‌کننده پروتئین با کیفیت بالا در داروخانه

پروتئین وی گلد کر لاین

 

2. فواید پروتئین وی برای مو

از تاثیرات پروتئین وی بر مو می‌توان به پرپشت و درخشان شدن موها اشاره کرد. نه تنها پروتئین وی ریزش مو را در پی ندارد، بلکه باعث تقویت و تغذیه مو هم می‌شود. شوره سر و پسوریازیس کف سر (نوعی بیماری ژنتیکی پوستی) را التیام می‌بخشد و از پوست سر محافظت می‌کند.

ریزش مو در بدنسازی

اگر  بدنساز هستید و ریزش مو برای شما دغدغه‌ای جدی محسوب می‌شود، این مقاله از سرمه‌دان را بخوانید

ریزش مو در بدنسازی

3. فواید مصرف پروتئین وی در بدنسازی

تاثیر پروتئین وی در بدنسازی زمانی که با تمرینات قدرتی همراه باشد، کاملا مشهود است. پروتئین وی سرشار از آمینو اسید شاخه‌دار به نام لوسین است. لوسین از بین اسیدهای آمینه محرک رشد (آنابولیک) است؛ به همین سبب نمی‌توان نقش پروتئین وی در بدنسازی جهت تقویت رشد و نگهداری عضلات را نادیده گرفت.

 

خرید پروتئین وی گلد دوبیس

پودر پروتئین وی 100 درصد گلد دوبیس افزایش دهنده حجم عضلات در بدن و تسریع بازتوانی در داروخانه

خرید پروتئین وی گلد دوبیس

 

4. فایده ی پروتئین وی برای دوران پیری

با مصرف پروتئین وی در سنین بعد از جوانی شما می‌توانید از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری کنید؛ چرا که توده عضلانی به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد که افزایش چربی را در پی دارد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

5. خواص پروتئین وی و کاهش فشار خون

پروتئین وی ممکن است فشار خون را در افرادی که فشار خون بالا دارند، کاهش دهد. این به دلیل وجود پپتیدهای فعال زیستی به نام لاکتوکنین در آن است که در بسیاری از مطالعات حیوانی اثر مثبتشان روی کنترل فشار خون اثبات شده است. فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

  • ما در حین تحقیقات رابطه‌ای بین پروتئین وی و غلظت خون پیدا نکردیم.

6.پروتئین Whey و دیابت نوع ۲

پروتئین وی در تعدیل سطح قند خون موثر است. به ویژه زمانی که قبل یا همراه با وعده‌های غذایی پرکربوهیدرات مصرف شود؛ به همین سبب ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد.

دیابت نوع 2 یک بیماری مزمن است که با قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین همراه است. انسولین هورمونی است که جذب قند خون را به سلول‌ها کاهش می‌دهد و آن را در محدوده سالم نگه میدارد. پروتئین وی سطح انسولین را در خون افزایش می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک مکمل برای درمان دیابت نوع دوم به کار رود.

  • تاثیر پروتئین وی ایزوله و هیدرولیز که عاری از چربی و قند است در این مورد می‌تواند بهتر باشد.

7. تاثیر پروتئین وی در لاغری

مصرف پودر پروتئین وی برای لاغری می‌تواند مفید باشد؛ چرا که پروتئین وی بسیار سیرکننده است، حتی بیشتر از سایر انواع پروتئین. برخی از غذاها سیرکننده‌تر از سایرین هستند که تا حدی به ترکیب درشت مغذی‌ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) در آن‌ها بستگی دارد. پروتئین تا حد زیادی پرکننده‌ترین ماده غذایی در بین سه درشت مغذی است. با این حال، همه پروتئین‌ها تأثیر یکسانی بر سیری ندارند. به نظر می‌رسد پروتئین وی نسبت به سایر انواع پروتئین، مانند کازئین و سویا سیرکننده‌تر باشد.

 

 

8. پروتئین وی و کبد چرب

مصرف پروتئین وی می‌تواند از نفوذ چربی در سلول‌های کبدی جلوگیری کند؛ چرا که پروتئین وی قادر است سطوح AST (آنزیم آسپارتات آمینوترانسفراز) و ALT (آلانین آمینوترانسفراز) را در افرادی که دارای کبد چرب هستند، کاهش دهد. AST و ALT آنزیم‌های ضروری بدن هستند که باید مقدار آن‌ها پایین باشد. این در حالی است که افراد مبتلا به کبد چرب دارای AST و ALT بالایی هستند.

  • تاثیر پروتئین وی بر کبد زمانی مثبت است که فرد ورزشکار باشد. اگر شما کم تحرک هستید، این تاثیر منفی خواهد بود.

9.  پروتئین وی و کمک به کاهش التهاب

طبق مطالعات گسترده، دوزهای بالای پروتئین وی (بیشتر یا برابر با 20 گرم در روز)  باعث کاهش سطح پروتئین واکنش‌گر C (نشانگر کلیدی التهاب در بدن) در خون می‌شود که می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.

التهاب بخشی از پاسخ بدن به آسیب است. التهاب کوتاه مدت می‌تواند مفید باشد اما التهاب مزمن منعکس‌کننده شرایط و عادات در سبک زندگی است که سلامت شما را در معرض خطر قرار می‌دهد و می‌تواند بیماری‌های زیادی را در پی داشته باشد.

10. پروتئین وی و مفید برای بیماری التهابی روده

‌مکمل‌های پروتئین وی می‌توانند اثرات مفیدی بر IBD (بیماری التهابی روده) داشته باشند.IBD  بیماری است که با التهاب مزمن در پوشش داخلی دستگاه گوارش بروز می‌کند. این یک اصطلاح جمعی برای بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است.

با این حال، شواهد موجود ضعیف است و قبل از اینکه بتوان ادعای قوی کرد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

11. پروتئین Whey و تقویت آنتی اکسیدان بدن

مکمل پروتئین وی می‌تواند آنتی اکسیدان بدن را با تولید بیشتر گلوتاتیون، یکی از آنتی اکسیدان‌های اصلی بدن، تقویت کند. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که در برابر اکسیداسیون در بدن مقاومت می‌کنند؛ این بدان معنی است که آن‌ها استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند که باعث تقلیل خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مختلف می‌شوند.

12. پروتئین وی و سرماخوردگی

مکمل‌های پروتئین وی و حتی برخی از اسیدهای آمینه خاص می‌توانند به پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و همچنین کاهش مدت زمان بیماری کمک کنند. پروتئین وی صدها سال است که به عنوان یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی استفاده می شود.

13. پروتئین وی و اثرات مفید بر چربی خون

مصرف مکمل پروتئین وی در طولانی مدت می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد. کلسترول بالا، به ویژه کلسترول بد ((LDL یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. البته این نظریه قطعی نیست و ممکن است روی تمامی افراد این اثر را نداشته باشد.

14. تاثیر پروتئین وی بر چربی سوزی

خوردن پروتئین وی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود که به سوزاندن بیشتر کالری و چربی دریافتی کمک می‌کند.

 

قیمت پروتئین وی ژن استار

پروتئین وی ژن استار، پروتئین وی چربی سوز و افزایش‌دهنده حجم عضلانی در داروخانه

قیمت پروتئین وی ژن استار

 

عوارض پروتئین وی چیست؟

در دوزهای متوسط، پروتئین وی معمولاً عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند. با این حال، ممکن است حساسیت به پروتئین وی در افرادی که به شیر حساسیت دارند، بروز کند. همچنین مصرف دوزهای بسیار بالای پروتئین وی عوارض دارد. مضرات پروتئین وی در بدنسازی، زمانی که ورزشکار ۴۰ گرم یا بیشتر در روز مصرف می‌کند، می‌تواند موارد زیر باشد:

  • افزایش آکنه
  • سمی شدن کبد
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات روده و معده
  • عصبانیت و ابراز خشم

عوارض پروتئین Whey روی کلیه

حتی برای مصرف کوتاه مدت هم نمی‌توان رابطه پروتئین وی و کلیه را نادیده گرفت. افرادی که پروتئین وی را بیشتر از حد مجاز مصرف می‌کنند، افزایش اوره پلاسما، حجم ادرار و دفع کلسیم ادرار را تجربه می‌کنند. این در حالی است که pH سیترات ادرار کاهش می‌یابد که می‌تواند زمینه‌ای برای بروز بیماری‌های کلیوی باشد.

پروتئین وی و سنگ کلیه

یکی از بیماری‌های کلیوی که در اثر مصرف زیاد پروتئین وی می‌تواند ایجاد شود، سنگ کلیه است؛ چرا که افزایش اوره پلاسما، دفع کلسیم از طریق ادرار و ... عملکرد منظم کلیه‌ها را مختل و کارشان را بیش از حد سنگین می‌کند که می‌تواند منجر به سنگ کلیه شود.

عوارض پروتئین وی برای کبد

یکی دیگر از مضرات مصرف پروتئین وی، تاثیر آن روی کبد افراد کم تحرک است. افرادی که ورزش نمی‌کنند، پروتئین‌ حاصل از مصرف مکمل پروتئین وی به جای استفاده برای سنتز عضلات، برای پردازش به کبدشان می‌رود که می‌تواند باعث آسیب زودهنگام به کبد شود؛ بنابراین در کنار مصرف پروتئین وی حتما باید ورزش کرد.

پروتئین وی و مضرات آن روی روده و معده

در حالی که فعالیت بدنی می‌تواند باکتری های خوب را در روده شما افزایش دهد، مصرف بیش از حد پروتئین وی می تواند این اثرات مثبت را خنثی کند؛ به این معنا که باکتری‌های مفیدکاهش و باکتری‌های مضر افزایش می‌یابد. وقتی تعادل به هم بخورد و باکتری‌های بد فرد بیش از حد باشد، ممکن است علائم ناراحت‌کننده‌ای مانند نفخ شدید و مزمن، یبوست، درد معده، گاز و سایر ناراحتی‌های دستگاه گوارش را تجربه کند.

پروتئین Whey و جوش صورت

یکی دیگر از مضرات مصرف زیاد پروتئین وی، آکنه یا جوش صورت است. پروتئین وی به طور غیر مستقیم انسولین را تحریک می‌کند که انسولین نه تنها باعث کاهش قند خون می‌شود بلکه تولید Sebum (غدد چربی پوست) را افزایش می‌دهد. در صورت زیاد ترشح شدن چربی، منافذ پوست شما مسدود می‌شود که به دنبال آن آکنه را به همراه دارد. این موضوع بیشتر در بدنسازان جوان دیده می‌شود.

عوارض پروتئین وی تقلبی

سکته مغزی، نارسایی کلیه، آسیب حاد کبد، آمبولی ریه و حتی مرگ می‌تواند از مضرات خوردن پروتئین وی تقلبی باشد؛ بنابراین از جای مطمئن خرید کنید و یقین حاصل نمایید که نه تنها مکمل پروتئینی خریده شده اصل است، بلکه پروتئین وی تاریخ گذشته دریافت نکرده‌اید.

پروتئین وی اصل را از کجا بخریم؟

اگر به عنوان یک ورزشکار به دنبال خرید پروتئین وی برای لاغری، عضله‌سازی و ... هستید، ما به شما داروخانه اینترنتی سرمه‌دان را پیشنهاد می‌کنیم. فقط کافی است محصول موردنظر را با خیالی آسوده و مطمئن سفارش دهید؛ چرا که با سرمه‌دان:

  • شما از اصل بودن کالا مطمئن خواهید بود؛ زیرا لیبل اصالت کالا و مجوز وزارت بهداشت دارد.
  • به راحتی و بدون هیچ پیچیدگی می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.
  • اگر خرید شما بالای ۳۰۰ هزار تومان بود، نیازی به هزینه ارسال نیست.
  •  در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال انجام خواهد شد. (ارسال ۲۴ ساعته در تهران و ارسال ۷۲ ساعته به سراسر نقاط ایران)
  • اگر در مناطق ۲۲ گانه تهران زندگی می‌کنید، امکان پرداخت درب منزل برای شما فراهم است.

خرید پروتئین وی اصل از داروخانه

خرید پروتئین وی اصل از داروخانه

 

سوالات متداول

1. پروتئین وی چقدر پروتئین دارد؟

بخش پروتئین موجود در آب پنیر، تقریباً ۱۰ درصد از کل جامدات خشک موجود در آن را تشکیل می‌دهد.

2. آیا پروتئین وی برای لاغری مناسب است؟

بله. همان طور که پیش‌تر گفته شد، پروتئین وی و لاغری دو مشخصه‌ای هستند که کنار هم قرار می‌گیرند اما باید توجه داشت که باید در حد تعادل مصرف شود و همراه با ورزش باشد.

3. آیا پروتئین وی برای چاقی صورت مفید است؟

اگر بیش از نیاز بدنتان پروتئین وی مصرف کنید، ممکن است اضافی آن به چربی تبدیل شود و در قسمت‌های مختلف بدن از جمله صورت و معده ذخیره گردد.

4. تاثیر پروتئین وی بر پوست صورت چگونه است؟

فواید و مضرات پروتئین وی روی پوست صورت بدین گونه است که درصورت مصرف زیاد باعث بروز جوش به خصوص در نوجوانان می‌شود. این در حالی است که پروتئین وی به افزایش تولید طبیعی کلاژن و الاستین پوست صورت شما کمک و از شل‌شدگی جلوگیری می‌کند که باعث کاهش خطوط ریز، چین و چروک می‌شود.

5. مضرات پروتئین وی ایزوله چیست؟

به دلیل این که پروتئین وی ایزوله تمامی چربی و قند آن گرفته می‌شود، به خودی خود طعم خوبی ندارد؛ به همین سبب از طعم‌دهنده‌ها و شکر برای خوش طعم شدن آن استفاده می‌کنند. اگر برای لاغری از آن مصرف می‌کنید باید در حد اعتدال باشد، در غیر این صورت باعث چاقی می‌شود.

6. عوارض پروتئین وی آلبومین چیست؟

تمامی عوارضی که برای مکمل پروتئین وی برشمرده‌ایم، می‌تواند برای مکمل پروتئین وی آلبومین هم شامل شود.

7. به جای پروتئین وی چی بخوریم؟

اگر بدنسازی هستید که به پروتئین وی حساسیت دارید یا جزو افراد گیاه‌خوار دسته‌بندی می‌شوید، می‌توانید به جای پروتئین وی از موارد زیر استفاده کنید:

  • پروتئین نخود گیاهی
  • برنج قهوه‌ای
  • سویا
  • سفیده تخم‌مرغ
  • مکمل کازئین

پروتئین کازئین چیست؟

برای آشنایی با پروتئین کازئین، فواید، عوارض و نحوه مصرف آن مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

پروتئین کازئین چیست؟

 

8. آیا پروتئین وی چاق کننده است؟

مصرف پروتئین وی لاغر کننده است و اگر در حد تعادل استفاده شود، باعث افزایش وزن یا چربی نمی‌شود مگر این که بیشتر از نیاز کالری کلی روزانه باشد. در واقع نقش پروتئین وی عضله سازی است.

9. پروتئین وی چند کیلو وزن می دهد؟

همان طور که در سوال قبل گفته شد، مکمل پروتئین وی برای چاقی نیست. بنابراین این پودر برای افزایش وزن مصرف نمی‌شود.

10. تاثیر پروتئین وی بر اسپرم به شکل است؟

گفته می‌شود بالاترین دوز توصیه شده مکمل پروتئین وی کیفیت یا باروری اسپرم را مختل نمی‌کند اما این موضوع نیازمند مطالعات و تحقیقات بیشتر است.

خرید پروتئین وی فانتوم

پروتئین وی فانتوم نوتریشن مناسب جهت بهبود عملکرد بدن و افزایش قدرت عضلات در داروخانه

خرید پروتئین وی فانتوم

 

جمع بندی

آن چه که در مقاله پروتئین وی آموختیم:

  • پروتئین وی یکی از دو پروتئین موجود در شیر گاو است.
  • پروتئین وی ترکیباتی شامل آمینواسیدهای شاخه‌دار مانند لوسین، ایزولوسین و والین دارد.
  • انواع مختلف پروتئین وی پروتئین وی کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز هستند.
  • تقویت و رشد عضلات، پرپشتی مو، لاغری و ... از جمله فواید پروتئین وی ایزوله، هیدرولیز و کنسانتره است.
  • در صورت استفاده بیش از حد، پروتئین وی ضرر دارد و می‌تواند به کبد، کلیه و ... آسیب وارد نماید.
  • ...

در این مقاله درباره ی پروتئین وی صحبت کردیم. همچنین فواید و عوارض پروتئین وی را برشمردیم و سوالاتی که ممکن بود در ذهن شما نقش ببندد را پاسخ گفتیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید در قسمت نظراتسوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنید. ما همواره در خدمت شما عزیزان هستیم.

خرید اینترنتی پروتئین وی

خرید اینترنتی پروتئین وی

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش