ارسال رایگان
بهترین زمان مصرف آرژنین در بدنسازی + دوز روزانه
1-0
1 مرداد 02     61318 بازدید
بهترین زمان مصرف آرژنین در بدنسازی + دوز روزانه

زمان مصرف آرژنین در بدنسازی اگر به درستی انتخاب شود؛ باعث حجم گرفتن عضلات و افزایش ایمنی و استقامت بدن می‌شود. همچنین زیاده‌روی در مصرف این مکمل ورزشی ناراحتی‌های گوارشی مثل اسهال و... را به وجود می‌آورد. به همین دلیل ما در این مقاله که برگرفته از منابع معتبر خارجی است به بررسی بهترین زمان و نحوه مصرف مکمل ال آرژنین می‌‌پردازیم.

برخی از مباحث مهم مطرح شده در این مقاله:

  • 4 تاثیر اصلی ال آرژنین در بدنسازی
  • دوز و زمان و نحوه مصرف ال آرژنین
  • بهترین زمان مصرف برای افزایش قد
  • طول مدت هر سیکل مصرف و استراحت برای ال آرژنین
  • دستورالعمل مصرف بهترین ال آرژنین‌های بازار ایران (7 مورد)
  • و...

پس در این مقاله همراه ما باشید تا بیشترین تاثیرگذاری را با مکمل ال آرژنین تجربه کنید.

نویسنده: نگار سلیمانی


ال آرژنین چیست؟

ال-آرژنین یک آمینو اسید است که به بهبود استقامت و افزایش عملکرد شما در تمرین کمک می‌کند. بسیاری از علاقه مندان به تناسب اندام، مکمل های ال-آرژنین را که به شکل پودر، قرص و.. هستند، برای افزایش اکسید نیتریک (NO) در بدن خود مصرف می‌کنند؛ چرا که اکسید نیتریک باعث افزایش اکسیژن و جریان خون به عضلات می‌شود.

با این حال، کسانی که برای اولین بار قرار است مکمل‌های آرژنین را مصرف کنند یا حتی کسانی که به طور منظم آن‌ها را مصرف می‌کنند، ممکن است از زمان ایده آل و نحوه مصرف مکمل های ال-آرژنین آگاه نباشند. به این ترتیب علی رغم صرف زمان و هزینه زیاد، نتیجه قابل قبولی دریافت نکنند.

انواع مکمل های ورزشی

برای آشنایی با انواع مکمل‌های ورزشی و تاثیر هر کدام بر بدنتان  مقاله زیر را بخوانید:

آشنایی با انواع مکمل های ورزشی

بهترین منابع غذایی ال آرژنین چیست؟

آرژنین را می‌توانید از منابع غذایی مانند گندم، آجیل، لوبیا، محصولات لبنی، مرغ، گوشت قرمز و ماهی هم به دست آورد.

تاثیر ال آرژنین در بدنسازی (4 مورد مهم)

با رعایت بهترین زمان خوردن آرژنین در بدنسازی و دوز مناسب آن، شما می‌توانید به 4 نتیجه ارزشمند زیر برسید:

1. افزایش حجم عضلات

ال-آرژنین به رشد و حجم گرفتن ماهیچه‌ها کمک می‌کند. هنگامی که اندازه عضله افزایش می‌یابد، ال-آرژنین سیگنالی را به سلول‌های عضلانی می‌فرستد که ترشح هورمون رشد را تشویق می‌کند و به متابولیسم چربی کمک می‌کند. در نتیجه توده عضلانی فشرده و بدون چربی که بدنسازان به دنبال آن هستند، ایجاد می‌شود.

نحوه مصرف گینر در روزهای تمرین و غیر تمرین

برای اطلاع از نحوه مصرف گینر برای حجم‌گیری و افزایش وزن مقاله زیر را بخوانید:

نحوه مصرف گینر در روز تمرین و غیر تمرین

2. افزایش قدرت و استقامت

ال آرژنین استقامت بدن را افزایش می‌دهد. این مکمل رگ‌های خونی را با شل کردن ماهیچه‌های دیواره آن‌ها منبسط می‌کند که نتیجه آن کاهش فشار خون و افزایش جریان خون به عضلات در طول تمرین است. افزایش جریان خون هم به این معنی است که اکسیژن و مواد مغذی برای مدت زمان بیشتری به عضلات شما فرستاده می‌شود که این موضوع به کاهش آسیب عضلانی، افزایش ریکاوری و ارائه عملکرد مطلوب کمک می‌کند.

 

3. سرعت بخشی به ریکاوری

ال-آرژنین همچنین به ریکاوری عضلات کمک می‌کند چون باعث تامین اکسیژن بیشتری می‌شود و اکسیژن نیز برای کاهش خستگی و درد عضلانی ضروری است.

نکته: برای ریکاوری بهتر می‌توانید بعد از تمرین، پروتئین مصرف کنید.

مکمل های پرورش اندام

برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود، می‌توانید از مکمل‌های پروتئین داروخانه دکتر طهماسبی (سرمه‌دان) استفاده کنید.

مشاهده انواع پروتئین‌ با لیبل وزارت بهداشت

4. تقویت سیستم ایمنی

ال آرژنین همچنین با تقویت سیستم ایمنی به سلامت کلی بدن شما کمک می‌کند چون اثربخشی سلول‌ها را در سیستم ایمنی افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که به علت استرس‌های روحی و جسمی که بدنسازی ایجاد می‌کند، احتمال عفونت و آسیب‌های عضلانی افزایش می‌یابد، در نتیجه مهم است که سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد.

زمان مصرف ال آرژنین در بدنسازی (قرص و پودری)

بهترین زمان مصرف قرص (یا پودر حل شده در آب) ال آرژنین در بدنسازی نیم ساعت قبل از شروع تمرین است چون ال-آرژنین یک مکملِ قبل از تمرین است. مصرف در نیم ساعت قبل از شروع تمرین باعث می‌شود پمپ عضلانی (یعنی ایجاد حجم و رگ روی عضلات) بیشتر شده و همچنین عملکرد حین تمرین و استقامت نیز بیشتر ‌شود.

البته به علت شرایط هر بدنساز و دوز متفاوتی که باید روزانه مصرف کند، فرد می‌تواند برای تامین کل ال آرژنین مورد نیاز خود، چندین بار در روز آن را مصرف کند که شامل صبح بعد از بیدار شدن، قبل از تمرین، بعد از تمرین و شب پیش از خواب است.

مقدار مصرف ال آرژنین در بدنسازی

مقدار مصرف استاندارد و دوز روزانه آرژنین بدنسازی به نوع مکمل و دستورالعملش، همچنین موقعیت شما در دوره بدنسازی‌تان بستگی دارد. به همین دلیل با اینکه نمی‌توان نسخه واحدی برای همه پیچید اما می‌توان یک بازه ‌مصرفی را طبق مطالعات پیشنهاد داد.

دوز مصرفی توصیه شده و نحوه مصرف آرژنین

بازه مصرفی پیشنهاد شده برای آرژنین بدنسازی بین 2 تا 30 گرم در روز است. بهتر است با دوز کمتر شروع کنید تا خطر عوارض جانبی گوارشی مانند نفخ، تهوع، اسهال و ضعف شما را تهدید نکند. سپس به تدریج دوز آن را افزایش دهید تا متوجه تاثیرگذاری مکمل در بدنتان بشوید. به مدت یک هفته، دوزِ کم مثل 3 تا 5 گرم در روز را قبل و بعد از تمرین مصرف کنید سپس دوز را تا حدی افزایش دهید که فواید آن به حداکثر برسد، اما عوارض جانبی آن حداقل باشد.

دوز مصرفی توصیه شده و نحوه مصرف آرژنین

دوره مصرفی و استراحت مکمل ال آرژنین چقدر است؟

هر چرخه مصرف ال آرژنین 2 تا 3 ماه است و بعد از این دوره حتما باید 2 ماه به مصرف استراحت دهید و پس از 2 ماه، مصرف آن را از سر بگیرید و چرخه قبل را تکرار کنید.

زمان و نحوه مصرف ال آرژنین برای افزایش قد

آمینو اسید ال آرژنین به علت افزایش هورمون رشد در بدن، باعث افزایش رشد و قد در کودکان و نوجوانان می‌شود. فرزندان شما اگر در سن رشد، از قرص و شربت‌های آرژنین استفاده کنند این اسید آمینه به افزایش قدشان کمک می‌کند. اما مصرف آرژنین بعد از سن رشد صرفا به رشد ماهیچه کمک می‌کند.

بنابرای بهترین زمان برای مصرف قرص ال آرژنین به منظور افزایش قد؛ در دوران رشد و پیش از خواب است. چون هورمون‌های رشد هنگام خواب بهترین عملکرد را دارند.

طریقه مصرف مکمل آمینو اسید در بدنسازی

برای اطلاع ار نحوه مصرف آمینو اسید در روزهای تمرین و غیر تمرین مقاله زیر را بخوانید:

طریقه مصرف مکمل آمینو اسید در بدنسازی

بهترین ال ارژنین موجود در بازار (7 مورد پرفروش)

در ادامه 7 قرص ال آرژنین عالی که در بازار ایران موجود است به همراه طریقه مصرفشان را معرفی خواهیم کرد:

1. قرص آرژنین 1000 میلی گرم کارن

قرص ال آرژنین 1000 کارن باعث افزایش سطوح استراحتی هورمون رشد می‌شود و تولید هورمون رشد را  تحریک می کند، باعث بهبود سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی می شود و فاقد شکر، گلوتن و طعم دهنده است.

طریقه مصرف آرژنین 1000 در بدنسازی

از آرژنین 1000 کارن روزانه یک عدد قرص همراه با غذا مصرف کنید. حداقل به فاصله زمانی یک ساعت پس از مصرف این فرآورده مجاز به استفاده از هرگونه داروی دیگر طبق دستور پزشک هستید. در دوران بارداری، شیردهی یا در صورت مصرف هرگونه دارو مکمل، دیگر قبل از مصرف این فرآورده با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

قرص آرژنین 1000 میلی گرم کارن

برای مشاهده  قیمت و خرید قرص ال آرژنین (دارای مجوز وزارت بهداشت)  موثر در عضله‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت و مشخصات قرص ال آرژنین 100

2. کپسول ال آرژنین 500 دوبیس

کپسول ال آرژنین 500 میلی گرم دوبیس تحت لیسانس و نظارت یونیک فارمای استرالیا در صنایع غذایی ایلیا پارس در ایران تولید شده است. این مکمل تحریک کننده ھورمون رشد است. چربی سوزی را بالا می‌برد. برای برگشت به حالت اولیه و ساخت عضله مفید است و جریان خون به عضلات را بھبود می‌بخشد.  

طریقه مصرف کپسول ال آرژنین 500 میلی گرم دوبیس

شما می‌توانید 4 الی 6 کپسول را دو الی سه بار در روز مصرف کنید. البته باید به شرایط بدنی خود نیز توجه کنید که در چه مرحله از بدنسازی قرار دارید.

کپسول ال آرژنین 500 دوبیس

برای مشاهده  قیمت و خرید کپسول ال آرژنین (دارای مجوز وزارت بهداشت)  تحریک کننده هورمون رشد و چربی‌سوزی روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت و مشخصات کپسول ال آرژنین دوبیس

3. قرص آرژنین کمپلکس پی ان سی

محصول آرژنین کمپلکس پی ان سی دارای 90 قرص است که مختص تیپ بدنی اندومورف (نسبتا چاق و گرد، چربی نسبتا زیاد در بدن، استخوان بندی درشت و سوخت و ساز کند) است و در تیپ بدنی اکتومورف کاربردی ندارد .همچنین این مکمل مخصوص دوره سنگین ورزشی است.

طریقه مصرف آرژنین کمپلکس پی ان سی

2  الی 3 عدد قرص یا کپسول نیم ساعت قبل از ورزش و 2 الی 3 کپسول یا قرص نیم ساعت قبل از خواب توصیه می‌شود .

قرص آرژنین کمپلکس پی ان سی

برای مشاهده  قیمت و خرید قرص آرژنین کمپلکس پی ان سی  (دارای مجوز وزارت بهداشت)  ضدپیری روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت و مشخصات قرص آرژنین کمپلکس

4. تستسترون بوستر تی جی اچ (پودری و ترکیب چند مکمل)

تستسترون بوستر تی جی اچ سایتک نوتریشن نسل جدیدی از مکمل‌های ورزشی است. این مکمل افزایش سطوح طبیعی تستوسترون و هورمون رشد را در بدن با داشتن 12 ماده موثر فراهم می‌آورد و به افزایش حجم عضلات و افزایش وزنِ با کیفیت بدون چربی کمک می‌کند.

طریقه مصرف تستسترون بوستر تی جی اچ سایتک نوتریشن

روزانه 1 اسکوپ (10 گرم) T/GH را با 200 میلی لیتر آب مخلوط کرده و قبل از خواب مصرف کنید.

تستسترون بوستر تی جی اچ

برای مشاهده تستسترون بوستر تی جی اچ سایتک نوتریشن  (دارای مجوز وزارت بهداشت)  موثر در افزایش حجم عضلات روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید تستسترون بوستر تی جی اچ سایتک

5. کپسول ال ارژنین ناترند

محصول کپسول ال ارژنین ناترند 120 عددی هم تحریک کننده ھورمون رشد است و هم در افزایش قدرت و توان استقامتی ورزشکار و جلوگیری از خستگی عصبی عضلانی کاربرد دارد.

نحوه مصرف کپسول ال آرژنین ناترند

روزانه 4 کپسول همراه با غذا مصرف گردد. حداقل به فاصله زمانی یک ساعت پس از مصرف این فرآورده مجاز به استفاده از هرگونه داروی دیگر طبق دستور پزشک هستید.

کپسول ال ارژنین ناترند

برای مشاهده کپسول ال آرژنین ناترند  (دارای مجوز وزارت بهداشت)  موثر در ساخت عضلات مفید روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید کپسول ال آرژنین ناترند

6. قرص ال آرژنین 1000 ژن استار

قرص ال آرژنین 1000 ژن استار قادر به پاکسازی رادیکال‌های آزاد از خون، بهبود عملکرد سیگنال‌های سلول‌های عضلانی، رها سازی هورمون رشد، حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است. همچنین کارایی ورزشکار را به ویژه در فعالیت‌های هوازی افزایش می‌دهد.

طریقه مصرف قرص ال آرژنین 1000 ژن استار

روزانه یک عدد قرص همراه با غذا مصرف گردد. حداقل به فاصله زمانی یک ساعت پس از مصرف این فرآورده مجاز به استفاده از هرگونه داروی دیگر طبق دستور پزشک هستید.

قرص ال آرژنین 1000 ژن استار

برای مشاهده قرص ال آرژنین 1000 ژن استار (دارای مجوز وزارت بهداشت)  محافظ سلامت قلب  روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید قرص ال آرژنین ژن استار

7. قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم ویثر

قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم ویثر دارای 90 عدد و 45 سروینگ است که مصرف آن هم برای آقایان و هم خانم‌ها توصیه میشود. این مکمل نیز همانند تمام مکمل‌های معرفی شده‌ی قبلی دارای مجوز سازمان غذا و دارو است و برای افزایش استقامت و حجم سازی عضله، کاربرد دارد.

طریقه مصرف قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم ویثر

روزانه 2 عدد قرص را (1 عدد 30 دقیقه قبل از تمرین و 1 عدد قبل از خواب) مصرف کنید.

قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم ویثر

برای مشاهده قرص ال آرژنین 1000 ویسر (دارای مجوز وزارت بهداشت) موثر در تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن  روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید قرص ال آرژنین 1000 ویثر

نتیجه گیری

در این مقاله از مجله داروخانه سرمه‌دان آموختیم:

  • مهمترین تاثیر ال آرژنین افزایش حجم و در واقع پمپ عضله است.
  • استفاده از ال آرژنین در دوران رشد، می‌تواند باعث افزایش قد در کودکان و نوجوانان شود.
  • بهترین زمان مصرف ال آرژنین 30 دقیقه پیش از شروع ورزش است.
  • هر دوره مصرف ال آرژنین 2 تا 3 ماه است و حتما باید بعد از آن، 2 ماه به مصرف استراحت دهید و این چرخه را دوباره شروع کنید.
  • و...

مکمل‌های ورزشی ال آرژنین

برای مشاهده انواع مکمل ال آرژنین با مجوز وزرات بهداشت بر لینک زیر کلیک کنید.

مکمل‌های ورزشی ال آرژنین

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
مجیدعلی زاده           ارسال شده در 6 بهمن 00
0-0دیسلایک
سلام.شما گفتین بهترین زمان جهت مصرف آ رژنین نیم ساعت قبل از تمرین میباشد.پس چرا برای انواع محتلف آ رژنین زمانهاودوزهای مختلفی راتجویز کردین.
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 6 بهمن 00
0-0دیسلایک
سلام
بله درسته بهترین زمان مصرف قبل از تمرین میباشد، اما در بعضی موارد شرکت سازنده زمان دیگری رو پیشنهاد داده است که ما دقیقا منعکس کردیم.
پاسخ
ابوالفضل           ارسال شده در 24 مرداد 01
0-0دیسلایک
سلام
برای افزایش قد نگفتید چند گرم استفاده شود
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 1 شهریور 01
0-0دیسلایک
سلام
هر محصول دوز مصرفی خودش را دارد که در صفحه ی هر محصول درج شده
پاسخ
          ارسال شده در 21 شهریور 01
0-0دیسلایک
عالی بود
پاسخ
کوروش           ارسال شده در 31 شهریور 01
0-0دیسلایک
کدوم نوع قرص آرژنین برای رشد قد سریع تر کمک می‌کند
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 12 مهر 01
0-0دیسلایک
تفاوتی ندارند فقط دوز مصرفی جهت افزایش قد رو باید پزشک مشخص کنه
پاسخ
پژمان           ارسال شده در 3 دی 01
0-0دیسلایک
سلام من هر شب 3 عدد قرص آرژانتین میخورم 1000دوز
پاسخ
علی           ارسال شده در 11 دی 01
0-0دیسلایک
سلام گفته شده برای جواب دهی 6میلی گرم استفاده بشه
ال آرژنین 1000چندتا قرص باید بخوریم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 11 دی 01
0-1دیسلایک
6 عدد باید مصرف بشه
پاسخ
حمیدرضا بهرامی           ارسال شده در 10 بهمن 01
1-0دیسلایک
سلام
با ال ارژنین هزار چند تا باید در روز مصرف کنم تا 6 میلی گرم به بدنم برسه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 11 بهمن 01
1-0دیسلایک
سلام اگر منظورتون 6 گرم هستش روزی 6 عدد مصرف کنید
پاسخ
علی محمدی           ارسال شده در 30 بهمن 01
0-0دیسلایک
سلام وقت بخیر
من 16 سالمه و روزی هم 2 تا قرص ال ارژنین 1000 مصرف میکنم یکی قبل باشگاه یکی قبل تمرین
آیا ب رشد قدی تاثیر دارع یا بیشترش کنم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 3 اسفند 01
0-0دیسلایک
برای این منظور یک عدد قبل از تمرین و یکی قبل از خواب برای شما کافیه و نیازی نیست افزایش بدید .
پاسخ
پویا احمدی           ارسال شده در 21 اسفند 01
0-0دیسلایک
من دوتا 1000کارن قبل تمرین استفاده میکنم به مدت چند ماه ایا الان باید بیشتر مصرف کنم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 21 اسفند 01
0-0دیسلایک
درصورت تمایل بله میتونید دوز ال آرژنین مصرفی رو افزایش بدید .
پاسخ
...           ارسال شده در 16 آذر 02
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید من 18 سالمه برای افزایش قد ال ارژنین 1000 و استئوکر تهیه کردم روی جعبه نوشته شده که روزی یک تا دو عدد مصرف بشه، من تاحالا جوشای هورمونی نداشتم الان چهار روزه که مصرف میکنمو چونم پر از جوش زیر پوستیو بزرگ شده این یعنی داره اثر میکنه یا برعکس؟؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 24 آذر 02
0-0دیسلایک
سلام تا جایی که بنده اطلاع دارم هیچ ربطی نداره، احتمال داره به ترکیبات محصول حساسیت نشون داده بدنتون
پاسخ
          ارسال شده در 28 آذر 02
0-0دیسلایک
سلام وقتتون بخیر این دارو را چند ماه باید مصرف کرد به صورت مداوم میشه مصرف کرد یا خیرباید بعد مدتی کنار گذاشت برای افزایش قد دختر 14دساله.
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 13 دی 02
0-0دیسلایک
سلام
برای افزایش قد در سن رشد بهتره به صورت مداوم به مدت سه ماه مصرف بشه
پاسخ
علیرضا           ارسال شده در 17 دی 02
0-0دیسلایک
چطر باید مصرف کنم برای رشد و گشاد شدن رگ
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 21 دی 02
0-0دیسلایک
سلام
برای رشد در سنین رشد موثر هست که روزانه 1000 میلی گرم آرژنین کمک میکنه به پروسه افزایش قد، و در بدنسازی روزانه 1000 میلی گرم نیم ساعت قبل تمرین کمک میکنه به خونرسانی بهتر برای عضله سازی
پاسخ
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش