ارسال رایگان
پروتئین وی برای بانوان (تاثیر بر لاغری، مو ...)
2-1
28 خرداد 02     22200 بازدید
پروتئین وی برای بانوان (تاثیر بر لاغری، مو ...)

پروتئین وی برای بانوان یکی از سالم‌ترین و رایج‌ترین مکمل‌های ورزشی محسوب می‌شود. به گزارش ایرنا ۳۳ درصد زنان در باشگاه‌ها از مکمل‌های ورزشی همچون پروتئین وی استفاده می‌کنند. با این حال بسیاری از بانوان نگران شایعاتی (حجیم شدن عضلات و...) هستند که از گذشته در ذهن‌ها نقش بسته است.

اگر شما هم به عنوان یک بانو اسیر شک و تردید در مورد مصرف پروتئین وی شده‌اید، این مقاله از مجله سرمه‌دان را تا انتها مطالعه فرمایید. ما سعی کردیم به تمامی فواید (لاغری، تقویت مو و ..)، عوارض احتمالی و نحوه مصرف آن بپردازیم و برای همیشه به افسانه‌های اشتباه پایان دهیم.

 

مباحث اصلی مطرح شده در این مقاله:

  • تاثیرات منفی کمبود پروتئین در بدن بانوان
  • انواع پروتئین وی برای بانوان
  • فواید پروتئین وی برای بدن خانم‌ها
  • عوارض احتمالی مصرف پروتئین وی در بانوان
  • نحوه مصرف پروتئین وی در بانوان
  • ۴ باور غلط در مورد مصرف پروتئین وی در خانم‌ها
  • ...

پس با ما در این مقاله از مجله سرمه‌دان همراه باشید تا در مورد پروتئین وی برای بانوان به آگاهی کامل برسید.

نویسنده: نسیم یزدان‌بخش


خطرات ناشی از کمبود پروتئین در بانوان

بیشتر زنان پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند که می‌تواند خطرات زیادی برای سلامتی‌شان به دنبال داشته باشد. پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای همه خانم‌هاست و در صورت کمبود آن در بدن می‌تواند پیامدهای زیر را به همراه داشته باشد:

  • افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان
  • متابولیسم کند
  • چاقی
  • نازک‌شدن مو
  • ناخن‌های شکننده دست و پا
  • احساس خستگی زیاد

خرید پروتئین وی مخصوص بانوان ویلایو بایوکس

پروتئین وی مخصوص بانوان برند ویلایف بایوکس برای کاهش وزن و کاهش چروک پوستی و سلولیت

خرید پروتئین وی مخصوص بانوان بایوکس

 

پروتئین وی برای بانوان ضروری است؟

پروتئین وی (Whey Protein) یا پروتئین آب پنیر در هر رژیم غذایی، صرف نظر از سن یا جنسیت، حیاتی است. مصرف پروتئین وی در زنان و مردانی که از یک سبک زندگی فعال بدنی پیروی می‌کنند و می‌خواهند استقامت را در تمرینات خود به حداکثر برسانند، بسیار ضروری است.

 

بنابراین اگر خانمی هستید که:

  • می‌خواهید در تمرینات خود قدرت و استقامت عالی از خود نشان دهید
  • توده عضلانی بدون چربی بسازید
  • به عملکرد بهتری در تمرینات خود دست یابید
  • از ریکاوری بعد از تمرین اطمینان حاصل کنید

باید مصرف پروتئین وی را جدی بگیرید.

پروتئین وی چیست

جهت آشنایی با پروتئین وی، فواید و مضرات آن، مقاله زیر از سرمه‌دان را بخوانید

پروتئین وی چیست؟

 

انواع پروتئین وی برای بانوان

 انواع مکمل پروتئین وی بانوان با آقایان فرقی نمی‌کند و سه نوع اصلی دارد:

  • کنسانتره پروتئین وی (WPC)
  • ایزوله پروتئین وی (WPI)
  • پروتئین وی هیدرولیز (WPH)

این سه نوع پروتئین وی از نظر خواص با هم تفاوتی ندارند. وجه تمایز آن‌ها نوع فرآوری و میزان خلوص پروتئین موجود در آن است.

 

انواع پروتئین وی

اگر خواستار اطلاعات بیشتری در مورد انواع پروتئین وی، نحوه پردازش و ... هستید، مقاله زیر از مجله سرمه‌دان را مطالعه فرمایید.

انواع پروتئین وی

خواص پروتئین وی برای بانوان

مزایای کلیدی مکمل پروتئینوی برای خانم ها عبارتند از:

  • کمک به رشد عضلات لاغر بدون چربی
  • احساس سیری بیشتر و کمک به کاهش وزن
  • حفظ توده عضلانی
  • استقامت بهتر در تمرین‌ها
  • سرعت جذب بالاتر نسبت به سایر پروتئین‌ها

در ادامه به توضیح بیشتری از فواید مصرف پروتئین وی برای بانوان می‌پردازیم.

خواص پروتئین وی برای بانوان

پروتئین وی برای بانوان و کاهش وزن

پروتئین وی در بانوان هورمون Ghrelin را (هورمونی که اشتها را تحریک می‌کند) کاهش می‌دهد که احساس سیری طولانی مدت را به دنبال دارد. در سال ۲۰۱۰، مجله «Nutrition Journal» نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد، زنانی که جایگزین‌های غذایی حاوی پروتئین وی می‌نوشند، تقریباً دو برابر بیشتر در مقایسه با افرادی که فقط کالری را کاهش می‌دهند، وزن بدن خود را در ۱۶ هفته از دست می‌دهند.

قیمت پروتئین وی ژن استار

پروتئین وی ژن استار مناسب برای چربی‌سوزی در داروخانه

قیمت پروتئین وی ژن استار

 

پروتئین وی برای بانوان (سلامت عضلات و استخوان‌ها)

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در مجله «Medicine and Sport Science» منتشر شد، بیان می‌کند که مصرف پروتئین وی برای خانمها، افزایش عضله بدون چربی بیشتر، بهبود سلامت و استحکاماستخوان‌ها را در پی دارد؛ چرا که که پروتئین وی حاوی مواد محافظ طبیعی مانند فیتونوترینت‌ها (نوعی از مواد شیمیایی بیواکتیو موجود در مواد غذایی) و آنتی اکسیدان‌ها هستند که سالم‌ترین منابع تغذیه برای خانم‌ها محسوب می‌شوند.

پروتئین وی برای بانوان و سیستم ایمنی بدن

پروتئین وی حاوی گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان کلیدی) است. این آنتی اکسیدان برای سالم نگه‌داشتن سیستم ایمنی بدن شما نقشی حیاتی ایفا می‌کند؛ به همین سبب مکمل پروتئین وی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک شایانی کند.

پروتئین وی برای بدنسازی بانوان

پروتئین وی برای زنان همراه با تمرینات مقاومتی به افزایش توده عضلانی بدون چربی، بهبود استقامت برای تمرین سخت، افزایش سرعت ریکاوری و عملکرد عضلات کمک می‌کند. در مقاله منتشر شده در مجله «Journal of Sports Medicine» در سال ۲۰۰۶ هم بر مزایای پروتئینهای حیوانی مانند آب پنیر تاکید می‌کند و خاطر نشان می‌دارد که پروتئین وی منبع کاملی از پروتئین با تمام اسیدهای آمینه ضروری است که می‌تواند دارایی فوق العاده‌ای برای ورزشکاران زن باشد.

 

خرید پروتئین وی فانتوم نوتریشن

پروتئین وی فانتوم نوتریشن، مناسب برای سرعت بخشیدن روند ریکاوری و بهبود عملکرد بدن

خرید پروتئین وی فانتوم نوتریشن

 

پروتئین وی زنانه و سلامت مو

مصرف پروتئین وی در بانوان می‌تواند پرپشتی و درخشان‌شدن موها را در پی داشته باشد. این مکمل، موهای شما را تقویت می‌کند و از ریزش آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین اثرات مثبتی در حفاظت از پوست سر دارد و التهاب‌های کف سر را التیام می‌بخشد.

ریزش مو در بدنسازی

اگر ورزش می‌کنید و نگران از دست دادن موهایتان هستید، این مقاله از مجله سرمه‌دان را بخوانید.

ریزش مو در بدنسازی

 

پروتئین وی برای بانوان و سایر مزایای آن

پروتئین وی به راحتی هضم می‌شود و یک میان وعده یا وعده غذایی عالی بعد از تمرین به شکل مایع است. در سال ۲۰۱۲، مجله «Lipids in Health and Disease» مقاله‌ای منتشر کرد که شواهدی را ارائه می‌دهد که پروتئین وی دارای پتانسیل کاهش سطح قند خون، فشار خون، کلسترول و التهاب در مردان و زنان است. همچنین به دلیل داشتن لوسین (نوعی اسید آمینه) می‌تواند به حفظ عضلات بدون چربی کمک کند.

عوارض پروتئین وی برای خانمها

عوارض پروتئین وی برای زنان در مقادیر درست تجویز شده، در حد صفر است. این مکمل، بهترین و بی‌خطرترین مکمل پروتئینی است که بانوان می‌توانند با خیال راحت استفاده کنند؛ زیرا فرآوری شده از شیر است. با این حال افراد زیر با احتیاط و زیر نظر متخصص تغذیه این مکمل پروتئین وی را مصرف کنند:

  • بانوانی که به شیر یا لاکتوز حساسیت دارند. (زیرا ممکن است به پروتئین وی هم حساسیت نشان دهند.)
  • بانوان در دوران بارداری و شیردهی

عوارض پروتئین وی برای زنان (دوزهای بالای مصرف)

با خوردن بیش از حد پروتئین وی، کبد و کلیه‌های شما باید سخت‌تر کار کنند تا مواد مغذی بیشتری را که بدن نمی‌تواند به مصرف برساند، پردازش کند. این کار سنگین می‌تواند آسیبی جدی به این اندام‌ها وارد آورد. همچنین مصرف پروتئین وی در دوزهای بالا می‌تواند پیامدهایی هم چون افزایش وزن، آکنه و عصبانیت را در پی داشته باشد.

نحوه مصرف پروتئین وی برای بانوان

میزان استفاده پروتئین وی به عواملی چون فعالیت روزانه و وزن بدن بستگی دارد. با این حال توصیه اکثر تولیدکنندگان به بانوان، مصرف یک قاشق غذاخوری معادل حدود ۲۰ تا ۲۵ گرم پروتئین وی یک یا دو بار در روز است.

طریقه مصرف پروتئین وی برای خانمها، مخلوط کردن پودر در یک لیوان آب یا شیر است. شما برای سهولت کار می‌توانید از شیکر استفاده کنید. همچنین شما قادر هستید از پودر پروتئین وی در درست‌کردن اسموتی، کیک و ... بهره بگیرید.

پروتئین وی برای بانوان و بهترین زمان مصرفش

بهترین زمان برای مصرف پروتئین وی برای خانم‌ها قبل، حین یا بعد از تمرین است. برای کسانی که به مقدار کم ورزش می‌کنند و از پروتئین وی برای کاهش وزن بهره می‌برند، بهترین زمان مصرف، صبح‌هاست؛ زیرا می‌تواند بهترین عملکرد را به دنبال داشته باشد.

پروتئین وی دلیشس

دلیشس وی 1000 گرمی کیو ان تی مناسب برای عضله‌سازی و کنترل وزن در داروخانه

پروتئین وی دلیشس

 

پروتئین وی برای بانوان و باورهای غلط آن

درست است که مصرف مکمل‌های ورزشی و غذایی در بین مردان بسیار رایج است اما باورهای غلطی وجود دارند که بانوان را جهت استفاده از این مکمل‌ها دچار شک می‌کنند. ما در این قسمت مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه به این افسانه‌های اشتباه پایان دهیم.

باور غلط اول: پودر پروتئین وی بانوان را چاق می‌کند

پروتئین وی تا زمانی که به اندازه مصرف شود، باعث چاقی یا افزایش چربی نمی‌شود. اکثر افراد مرد یا زن به دلایل واضح از افزایش وزن می‌ترسند و به راحتی گرفتار این شایعات و افسانه‌ها می‌شوند.

باور غلط دوم: پودر پروتئین وی به خانم‌ها حجم می‌دهد

به دلیل تبلیغات سنتی پروتئین وی که مردان را فقط خطاب قرار می‌داد، بسیاری از بانوان نگران حجیم شدن هستند اما این باور اساسا اشتباه است؛ زیرا ساختار بدنی و هورمونی زنان بسیار متمایز از مردان است؛ به گفته مربی شخصی رایان تیلور که مقاله‌ای در مجله ArticleBase منتشر کرده است، زنان مانند مردان هورمون‌هایی ندارند که باعث رشد عضلات بزرگ شوند. تنها پروتئین وی به زنان کمک می‌کند تا به جای مواج شدن عضلات، ظاهری شاداب داشته باشند.

 

باور غلط سوم: پروتئین وی بیش از حد به کلیه‌ها فشار می‌آورد

اگر مشکل کلیوی نداشته باشید، نیازی نیست نگران استفاده از پروتئین وی باشید؛ زیرا این پودر از سالم‌ترین مکمل‌هاست که هیچ عارضه جانبی ندارد. با این حال  مصرف مقدار زیادی از هر چیز، نه تنها کلیه‌های شما را تحت فشار قرار می‌دهد، بلکه به سایر اندام‌ها و سیستم‌های بدن می‌تواند آسیب بزند.

باور غلط چهارم: پروتئین وی یک استروئید است

پروتئین وی از محصولات لبنی (شیر) استخراج می‌شود و یک استروئید نیست. استروئیدها ترکیبات بیولوژیکی هستند که سلول‌ها و بافت‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند تا آن‌ها را به طور غیرعادی بزرگ کنند.

قیمت پروتئین وی برای بانوان

قیمت مکمل‌های پروتئین وی به نوع برند، وزن و طعم محصول مرتبطند. در داروخانه سرمه‌دان بهترین پروتئین‌های وی برای بانوان قیمتی بین ۴۸۹ هزار تا ۳ میلیون تومان دارند. شما می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه‌تان، محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

قیمت انواع مکمل وی

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع مکمل‌های پروتئین وی روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت انواع مکمل وی

 

خرید پروتئین وی برای بانوان

تا این بخش از مقاله ما در مورد ضرورت استفاده بانوان از مکمل پروتئین وی، فواید، عوارض و نحوه مصرف آن صحبت کردیم. امیدواریم پاسخگوی تمامی نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما به عنوان یک بانو در مورد مصرف پروتئین وی بوده باشیم. هم اکنون اگر قصد خرید مکمل پروتئین وی را گرفته‌اید، باید به چند نکته دیگر هم توجه داشته باشید:

  • از جای مطمئن خرید کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پروتئین وی تقلبی نمی‌خرید.
  • تاریخ مصرف مکمل را چک کنید.

پروتئین وی را از کجا بخریم؟

داروخانه اینترنتی سرمه‌دان محلی است که شما می‌توانید با طیب خاطر از آن خرید نمایید؛ چرا که:

  • تمامی محصولات دارای لیبل اصالت کالا و مجوز وزارت بهداشت هستند.
  • به راحتی می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.
  • اگر خرید شما بالای ۳۰۰ هزار تومان بود، هزینه ارسال رایگان خواهد بود.
  •  ارسال در تهران ۲۴ ساعته و در شهرستان‌ها ۷۲ ساعته صورت می‌پذیرد.
  • اگر در مناطق ۲۲ گانه تهران زندگی می‌کنید، امکان پرداخت درب منزل برای شما فراهم است.

 

سوالات متداول

1.آیا باید مکمل‌های پروتئینی مصرف کنیم؟

تا زمانی که پزشک یا مربی به شما دستور مصرف مکمل‌های پروتئینی را نداده باشد، مجبور نیستید آن‌ها را مصرف کنید.

2.پروتئین وی برای بانوان بهتر است یا مکمل پروتئین سویا؟

پروتئین وی نسبت به جایگزین گیاهی خود یعنی پروتئین سویا مزایای بیشتری دارد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله « Journal of Nutrition» منتشر شد، افرادی که به مدت ۲۳ هفته پروتئین وی مصرف کردند، نسبت به افرادی که مکمل سویا خوردند، ترکیب بدنی بهتر و دور کمر کم‌تری داشتند.

3.مصرف پروتئین وی در مردان و زنان چه تفاوتی دارد؟

مصرف پروتئین وی همراه با تمرینات شدید و فعالیت ماهیچه‌ای باعث تقویت بدن زنان و عضله‌سازی بدون چربی می‌شود، در حالی که به افزایش توده عضلانی در مردان کمک می‌کند. البته زنان نسبت به مردان به پروتئین کمتری نیاز دارند و مقدار مصرف آن‌ها در وعده‌های مورد نظر باید کمتر باشد.

جمع‌بندی

آن چه در مقاله پروتئین وی برای بانوان آموختیم:

  • پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای همه خانم‌هاست
  • پروتئین وی در هر رژیم غذایی، صرف نظر از سن یا جنسیت، حیاتی است.
  • کمک به رشد عضلات لاغر، کاهش وزن و ... از جمله مزایای استفاده از پروتئین وی برای بانوان است.
  • عوارض پروتئین وی برای زنان در مقادیر درست تجویز شده، در حد صفر است.
  • عضلات بانوان با مصرف پروتئین وی حجیم نمی‌شود.
  • ...

در این مقاله ما تلاش کردیم شما بانوان عزیز را با مصرف پروتئین وی، فواید، مضرات و نحوه مصرف آن آشنا کنیم و تمامی شک و تریدهای شما را از بین ببریم. اگر سوالی در ذهن دارید که پاسخ آن را در این مقاله پیدا نکردید، در قسمت نظرات بپرسید، همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

خرید پروتئین وی

اطلاع از مشخصات و قیمت مکمل‌های پروتئین وی موجود در داروخانه

خرید پروتئین وی

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
بهار شجاعی           ارسال شده در 14 تیر 01
0-0دیسلایک
من 62 کیلو وزنمه و157 قدم جندین ساله ورزش میکنم ایروبیک امادگی جسمانی ایستاتیس والان هم تی ار ایکس
حالا میخاستم ببینم میتونم مصرف کنم پروتیین وی رو واینک من چاقی شکم وپهلو دارم والبته یخورده بازو
واینک حین ورزش انرژی کم میارم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 15 تیر 01
1-0دیسلایک
سلام
بله می‌تونید مصرف کنید، برای مشاوره داخل پشتیبانی واتس اپ پیام بدید تا راهنماییتون کنن
پاسخ
مریم اصلانی           ارسال شده در 2 مهر 01
0-0دیسلایک
سلام من عمل اسلیو معده انجام دادم جه پودر پروتیینی باید مصرف کنم که قیمتشم مناسب باشه دکترم ایزو وی روپیشنهاد داده ولی خیلی گرونه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 12 مهر 01
0-0دیسلایک
استفاده از دیگر پروتئین ها به علت داشتن قند و چربی چه به میزان کم ممکنه باعث کند شدن زمان هضم غذا بشه و برای شما مناسب نباشه
پاسخ
نیره حسنی           ارسال شده در 20 آبان 01
0-0دیسلایک
باسلام.برا بانویی 63 ساله که شیمی درمانی میشن،پروتئین وی خوبه؟ میشه استفاده کنن؟ ممنونم از پاسخ گویی تون
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 آبان 01
0-0دیسلایک
سلام بهتره از پروتئین وی ایزوله استفاده کنند .
پاسخ
RahaRezaei           ارسال شده در 16 آذر 01
0-0دیسلایک
خانومی چهل ساله هستم ،ده ساله که پیلاتس کار میکنم و الان شروع کردم به خوردن پودر وی و امیدوارم خیلی خوب جواب بده رو بدنم
پاسخ
سارا           ارسال شده در 18 دی 01
0-0دیسلایک
سلام وقت بخیر
بعد قطع مصروف پروتئین بدن و وزنم به حالت سابق برمیگرده ؟
قدم 170 وزنم 48 کمبود وزن دارم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 1 بهمن 01
0-0دیسلایک
تغذیه ی شما به اندازه ای نیست که نیاز بدنتون رو تامین کنه و اگر مکمل مصرف نکنید وزن شما مجدد کم میشه .
یا تغذیه ی خودتون رو افزایش بدید یا از مکمل های افزایش وزن استفاده کنید .
پاسخ
مینا مفرد           ارسال شده در 27 دی 01
0-0دیسلایک
سلام من 59 کیلو وزنم هست و قسمت پایین تنم لاعرتر از بالا تنم هست بهم میگن پروتیین مصرف کنم میخاستم ببینم آیا واقعا پروتیین جواب میده
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 1 بهمن 01
0-0دیسلایک
بله تاثیر خوبی داره و اگر بخواهید از طریق عضله سازی حجم رو بالا ببرید . باید تمرینات بدنسازی سنگین در کنارش داشته باشید تا ریز آسیب های عضله و ترمیم اونها باعث افزایش حجم عضلات بشن
پاسخ
فرنوش           ارسال شده در 4 اسفند 01
0-0دیسلایک
سلام وقتتون بخیر
من قدم 160 و وزنم 42 هستش، کمبود وزن دارم، ورزش هم فیتنس کار میکنم، نمیخام پر یا چاق بشم، میخام فقط عضلات زنانه حجم بگیره چه پودری از گروه پروتیین وی رو پیشنهاد میکنین؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 7 اسفند 01
0-0دیسلایک
از پروتئین وی های 100 درصد استفاده کنید . جذب بهتری دارند و برای شما مناسب هستند .
و مشکلات گوارشی ایجاد نمی کنند
پاسخ
فرناز           ارسال شده در 7 اسفند 01
0-0دیسلایک
سلام من در منزل هفته ای دوبار ورزش ایروبیک به مدت 1.5 ساعت دارم قد 158 ووزنم حدود 65 هست چاقی شکم وپهلو دارم آیا مصرف پروتئین وی برای لاغری تاثیر داره نحوه مصرف رو میفرمایین
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 10 اسفند 01
0-0دیسلایک
بله تاثیر گذار هستش
نیم ساعت قبل از نهار و شام یک اسکوپ مصرف کنید .
پاسخ
Salehi           ارسال شده در 21 اسفند 01
0-0دیسلایک
سلام وقت بخیر
من وزنم 60 و قدم 165 هست و ورزش تیاریکس انجام میدم و کم کاری تیرویید دارم میتونم از پروتیین استفاده کنم ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 21 اسفند 01
0-0دیسلایک
سلام بله حتما از پروتئین وی 100 استفاده کنید و یا ایزوله
پاسخ
Fatemeh           ارسال شده در 8 مرداد 02
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید
من 160 قدم و وزنم 54هستش میخاستم بدنم حجم بگیره ولی ایا با توجه به نوشته ها باعث کاهش وزنم نمیشه چون نمیخام لاغر شم؟
پاسخ
          ارسال شده در 8 مرداد 02
0-0دیسلایک
بستگی داره شما در طول روز چه میزان کربوهیدرات مصرف کنید . اگر مقدار کربوهیدرات مفید رو هم بالا ببرید کاهش وزن نخواهید داشت .
پاسخ
ارینب           ارسال شده در 8 شهریور 02
0-0دیسلایک
سلام من 33 سالمه وزنم 64چاقی شکم و پهلو وبازو همچنین سینه دارم قدم 155 هست سه روز درهفته ورزش فیتنس دارم بنظرتون پروتئین وی بخورم لاغر میشم میخام لاغرشم واینکه طریق مصرف وچه نوع وی باشه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 شهریور 02
0-0دیسلایک
برای کاهش وزن بهتر هستش که رژیم مناسب داشته باشید و از مکمل های چربی سوزی استفاده کنید .
استفاده از پروتئین وی ایزوله بعد از صبحانه و بعد از تمرین برای شما توصیه میشه که باعث کاهش اشتها و همچنین کمک به ریکاوری و کاهش وزن میشه
پاسخ
الی اسماعیلی           ارسال شده در 11 بهمن 02
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشین من تقریبا قدم 158و وزنم 62هست البته بدنسازی کار میکنم و پاهام کلا عضله ای شده و اونقدر زیاد نه ولی شکم دارم پروتیین وی مصرف کنم باعث میشه چربی آب بشه و عضلاتی ک ساختم بهتر بشه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 16 اسفند 02
0-0دیسلایک
سلام
بله مصرف پروتئین کمک میکنه به عضله سازی، پروتئین وی زودجذب ترین پروتئین هست که تاثیر خوبی بر روند عضله سازی داره
پاسخ
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش