ارسال رایگان
انواع پروتئین وی (کدام نوع برای شما بهتر است؟)
3-0
11 تیر 02     33211 بازدید
انواع پروتئین وی (کدام نوع برای شما بهتر است؟)

بیشتر افرادی که حتی یک دوره هم در باشگاه حضور داشته‌اند، نام انواع پروتئین وی و دیگر مکمل‌های ورزشی را شنیده‌اند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، ۷۶ درصد مردان و ۳۳ درصد زنان در باشگاه‌های ورزشی از انواع مکمل‌های بدنسازی و رژیمی استفاده می‌کنند. پروتئین وی و انواع آن از مکمل‌هایی هستند که به عنوان کاتالیزور برای عضله‌سازی، افزایش تواناییهای ورزشی، بازسازی و ترمیم ماهیچهها استفاده می‌شوند.

اگر شما هم ورزشکار هستید و قصد دارید با انواع مختلف پروتئین وی از نظر نوع فرآوری، برند و طعم آشنا شوید، این مقاله از سرمه دان را از دست ندهید.

برخی از مباحث مهم مطرح شده در این مقاله:

  • انواع پروتئین وی بدنسازی
  • کاربرد، فواید و عوارض انواع پروتئین وی
  • تفاوت پروتئین ایزوله، کنسانتره و ...
  • برندهای مختلف مکمل پروتئین وی و طعم‌های مختلف آن
  • قیمت انواع پروتئین ایزوله، کنسانتره و ...
  • ...

پس در این مقاله همراه مجله داروخانه سرمه‌دان باشید تا با آگاهی کامل، مکمل پروتئین وی مناسب خود را انتخاب کنید.

نویسنده: نسیم یزدان‌بخش


پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی در قسمت آبکی شیر یافت می‌شود. در زمان تولید پنیر، قسمت‌های چرب شیر بسته شده و آب پنیر به عنوان محصول جانبی از آن جدا میگردد. با فرآوری آب پنیر به دست آمده و اضافه‌کردن طعم‌دهنده به آن، پودر پروتئین وی به عنوان یک مکمل غذایی و ورزشی حاصل می‌شود.

 شیر در واقع حاوی دو نوع پروتئین اصلی، 80 درصد کازئین (کند هضم) و 20 درصد پروتئینوی (زود هضم) است. آب پنیر (وی) و کازئین هر دو به دلیل داشتن تمامی آمینواسیدهای مورد نیاز بدن، پروتئین‌های باکیفیتی محسوب می‌شوند.

مصرف پروتئین وی راه مناسبی برای افزودن پروتئین به میزان مصرف روزانه شماست. این پروتئین می‌تواند برای بدنسازان، علاقه‌مندان به باشگاه و همچنین افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند یا به سادگی پروتئین در رژیم غذایی‌شان قرار نمی‌گیرد، نقش مهمی ایفا کند.

 

انواع پروتئین وی

کنسانتره، ایزوله، هیدرولیز و پروتئین شیر از انواع مختلف پروتئین وی محسوب می‌شوند. شاید شما از خودتان بپرسید مگر آب پنیر واقعا چقدر می‌تواند پیچیده باشد؟ در واقع حق با شماست. با این حال، انواع مکمل های  پروتئین وی در بازار موجود هستند. ما در ادامه به معرفی انواع پروتئین وی می‌پردازیم و شما را با تفاوتشان و این که کدام می‌تواند مناسب‌تر باشد، آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انواع پروتئین وی

قیمت انواع پروتئین وی

برای خرید انواع پروتئین وی(دارای مجوز وزارت بهداشت) به عنوان یک مکمل عالی برای بدنسازی، عضله سازی و کاهش چربی‌ها روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت انواع پروتئین وی

پروتئین وی کنسانتره (WPC)

ابتدایی‌ترین پروتئین وی، کنسانتره است. برای درک بهتر، ابتدا باید نگاهی به نحوه ساخت پروتئین وی ،صرف نظر از نوع آن، بیندازیم.

ابتدا به شیر نوعی ماده دلمه‌کننده، مانند مایه پنیر یا اسید، اضافه می‌کنند که بخش جامد از مایع جدا می‌شود. آن ماده دلمه بسته را برای تبدیل‌شدن به پنیر یا کازئین برمی‌دارند و مایعی که باقی می‌ماند، آب پنیر یا همان پروتئین وی از نوع کنسانتره است. سرشار از پروتئین کامل است اما علاوه بر پروتئین مقداری چربی و قند به شکل لاکتوز هم دارد. جالب اینجاست که این چربی حاوی مواد مغذی بسیار مفیدی است که عملکرد سالم ایمنی و قلبی عروقی را تضمین می‌کند.

پروتئین وی ایزوله (WPI)

درصد پروتئین موجود در پروتئین وی ایزوله بیشتر از کنسانتره است. به منظور افزایش غلظت پروتئین وی، برخی از تولیدکنندگان از تکنیک‌های مختلفی برای حذف حداکثری میزان چربی و شکر موجود در آب پنیر استفاده می‌کنند که درصد خلوص پروتئین بالاتر می‌رود. به پروتئینی که به این شکل به دست می‌آید، پروتئین وی ایزوله گفته می‌شود.

در ابتدا، ممکن است این تکنیک بسیار خوب به نظر برسد اما تمام آن مواد مغذی مفید موجود در چربی هم از بین می‌رود. در واقع، این پردازش گاهی اوقات برخی از اسیدهای آمینه را تجزیه می‌کند که هضم دشوار را برای مصرف‌کننده در پی دارد. همچنین چون این تکنیک یک مرحله اضافه‌تر از پروتئین کنسانتره دارد، باعث افزایش هزینه هم می‌شود.

خرید پودر ایزو وی گُلد از داروخانه

خرید پودر ایزو وی گُلد از داروخانه

پروتئین وی هیدرولیز (WPH)

پروتئین وی هیدرولیز شده از روشی به دست می‌آید که مواد مغذی موجود در آن به سرعت توسط بدن جذب می‌شود. برخی از شرکت‌ها از گرما، اسید، آنزیم‌ها یا ترکیبی برای شکستن عمدی برخی از پیوندهای نگهدارنده آمینو اسیدها برای تولید پروتئین وی هیدرولیز استفاده می‌کنند.

WPH به دلیل بهبود قابلیت هضم و کاهش پتانسیل آلرژی معمولاً در مکمل‌های پروتئینی پزشکی و شیر خشک‌های مخصوص نوزادان استفاده می‌شود.

اما باید توجه داشت که تفاوت ایجاد شده نسبت به افزایش قیمت آن چشمگیر نیست و در اصل، شما پروتئینی دارید که قیمتی گران دارد، در حالی که فقط کمی بهتر است. همچنین این فرآوری باعث می‌شود که آب پنیر هیدرولیز شده تلخ‌تر شود و نیاز به افزودنی و طعم‌دهنده‌ها ضرورت یابد.

نکته: پروتئین وی به طور کلی خوب هضم می‌شود. با این حال افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز  (Lactose Intolerance) که قادر به هضم کامل قند شیر یا لاکتوز نیستند باید کمی مراقب باشند. پروتئین وی هیدرولیز برای این افراد گزینه بهتری است.

پروتئین شیر

نوع نهایی پروتئین آب پنیر معمولاً فقط ترکیبی از آب پنیر (انواع کنسانتره یا ایزوله) و کازئین است. این محصول شاید کمی گیج‌کننده باشد. گاهی اوقات به طور مبهم به عنوان پروتئین شیر برچسب‌گذاری می‌شود. به طور کلی، این مورد را فقط در محصولاتی خواهید دید که از چندین منبع پروتئینی استفاده می‌کنند.

مقاله زیر را بخوانید:

انتخاب گینر یا وی؟

انتخاب گینر یا وی؟

تفاوت انواع پروتئین وی

تفاوت اصلی انواع پروتئین‌ وی در نحوه پردازش آن‌هاست. همان طور که در بالا به آن اشاره شد، انواع اصلی پروتئین وی، کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز است که روش‌های فرآوری مختلف، سبب شده است آن‌ها از نظر محتوای پروتئین، طعم، قابلیت هضم و قیمت گوناگون باشند. در جدول زیر به صورت خلاصه به مقایسه انواع پروتئین وی می‌پردازیم.

مقایسه انواع پروتئین وی
انواع پروتئین ویمیزان پروتئینطعمقابلیت هضمقیمت
کنسانتره

70 تا 80

درصد پروتئین

به دلیل این که حاوی لاکتوز و چربی است، بهترین طعم را دارد.قابلیت هضم آن از ایزوله راحت‌تر ولی نسبت به هیدرولیز سخت‌تر است.ارزان‌ترین قیمت را نسبت به دیگر پروتئین‌های وی دارد.
ایزوله

90

 درصد پروتئین

نسبت به کنسانتره فاقد طعم دلچسب است.هضم آن نسبت به دو نوع دیگر سخت‌تر است.قیمت آن مابین قیمت کنسانتره و هیدرولیز است.
هیدرولیزبالای 80 درصد پروتئینبه خودی خود مزه خوبی ندارد اما با وجود طعم‌دهنده‌ها خوشمزه می‌شود.به دلیل نوع فرانش آن، از هضم بسیار آسانی برخوردار است.گران‌ترین قیمت را در بین دیگر پروتئین‌های وی دارد.

کاربرد انواع پروتئین وی

انواع پروتئین وی معمولاً به عنوان مکمل پروتئین استفاده می‌شوند. پروتئین وی دارای مواد مغذی با ارزشی است که رژیم غذایی را بهبود می‌بخشد و همچنین بر سیستم ایمنی بدن تأثیری مثبتداردافراد معمولاً از پروتئین وی برای بهبود عملکرد ورزشی، افزایش قدرت و عضله‌سازی استفاده می‌کنند.

استفاده در نوشیدنی‌ها، نان‌ها، میان وعده، محصولات قنادی و سایر محصولات غذایی مغذی از جمله کاربردهای دیگر انواع پروتئین وی است. پروتئین وی همچنین یک بستر عالی برای رشد میکروارگانیسم‌های مختلف است که به توسعه محصولات مفیدی مانند اسید لاکتیک و اسید سیتریک کمک می‌کند.

کاربرد انواع پروتئین وی

فواید و عوارض انواع پروتئین وی

رشد عضلات، کاهش فشار خون، موثر در درمان دیابت نوع دوم، تقویت آنتی اکسیدان‌های بدن، کاهش وزن بدن، چربی سوزی و ... می‌تواند از جمله فواید انواع پروتئین وی باشد.

پروتئین وی به خودی خود عوارضی ندارد اما مانند هر چیز دیگر اگر افراطی مصرف شود ممکن است آسیب‌هایی به کلیه، قلب، کبد و ... وارد آورد.

کدام یک از انواع پروتئین وی بهتر است؟

به نظر می‌رسد کنسانتره پروتئین آب پنیر به طور کلی بهترین گزینه باشد. کنسانتره ارزان‌ترین قیمت را دارد و بیشتر مواد مغذی مفید موجود در آب پنیر را حفظ می‌کند و بسیاری از مردم هم طعم آن را به دلیل وجود لاکتوز و چربی ترجیح می‌دهند.

اما اگر به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید یا مصرف پروتئین خالص مدنظر شماست، می‌توانید از پروتئین وی ایزوله یا هیدرولیز استفاده کنید. برای تناسب اندام و کاهش وزن هم پروتئین وی ایزوله گزینه مناسب‌تری است. پروتئین هیدرولیز هم به دلیل هضم بسیار آسانی که دارد و همچنین چون در مقایسه با دیگر پروتئین‌ها سطح انسولین خون را بیشتر افزایش می‌دهد، مورد استقبال ورزشکاران و بدنسازان قرار می‌گیرد.

انواع برند پروتئین وی

در این قسمت به انواع برندهای ایرانی و خارجی تولیدکننده پروتئین وی اشاره می‌کنیم تا شما با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید برای تهیه یک مکمل پروتئینی خوب، بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه و خرید پروتئین‌های وی

جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع پروتئین وی از برندهای مختلف ایرانی و خارجی روی لینک زیر کلیک کنید.

مقایسه و خرید پروتئین‌های وی

 

انواع پروتئین وی ایرانی

دوبیس، ژن استار، کارن و ... از جمله برندهای مطرح ایرانی در حوزه تولید مکمل‌های ورزشی مانند انواع پروتئین وی هستند که محصولاتی باکیفیت با پشتیبانی از دانش بالا و مواد اولیه مرغوب روانه بازار می‌کنند. در ادامه به توضیح برخی از این برندها می‌پردازیم.

انواع پروتئین وی دوبیس

برند معتبر و ایرانی دوبیس یکی از برندهایی است که توان رقابت با شرکت‌های معروف خارجی را دارد. این برند با پیروی از استاندرادهای بین‌المللی و با پشتیبانی از علم روز دنیا انواع مکمل‌های ورزشی مانند انواع پروتئین وی را تولید می‌کند که در بین ورزشکاران جایگاه ویژه‌ای دارد. گواهی‌نامه‌های برند دوبیس عبارتند از:

  • ISO 2200
  • ISO9001
  • HACCP

رنج قیمتی انواع پروتئین وی دوبیس در داروخانه سرمه دان بین 145 هزار تا 3 میلیون و 350 هزار تومان است که در طعم‌های شکلاتی و توت‌فرنگی موجود هستند.

قیمت انواع پروتئین وی دوبیس

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع پروتئین وی از برند دوبیس روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت انواع پروتئین وی دوبیس

انواع پروتئین وی ژن استار

برند ژن استار زیر نظر شرکت ستارگان نیک است که فعالیت خود را در حوزه مکمل غذایی و ورزشی از سال 2006 آغاز نموده است. این شرکت با بهره‌گیری از داروسازان متخصص سراسر کشور، محصولاتی باکیفیت را روانه بازار کرده‌اند. کلیه محصولات از استاندارد GMP (گواهینامه شرایط خوب ساخت) برخوردار هستند. همچنین گواهینامه‌های زیر را هم اخذ کرده‌اند:

  • ISO 9001
  •  HACCP
  • ISO 22000

رنج قیمتی انواع پروتئین وی ژن استار در داروخانه سرمه دان بین 730 هزار تا 3 میلیون و 950 هزار تومان است که در طعم‌های وانیلی و وانیل بیسکوییتی موجود هستند.

قیمت انواع پروتئین وی ژن استار

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع پروتئین وی از برند ژن استار روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت انواع پروتئین وی ژن استار

انواع پروتئین وی آلامو

برند آلامو زیر مجموعه برند ژن استار است که همواره می‌کوشد با افزایش کیفیت محصولات خود، گامی مهم در در راستای سلامت ورزشکاران بردارد.

انواع پروتئین وی ویتاپی (Vitap)

شرکت ستارگان نیک با مشارکت شرکت Health Empire کانادا با استفاده از مواد اولیه وارداتی باکیفیت و مرغوب، همچنین با بهره‌مندی از دانش روز دنیا و به کارگیری کارکنان مجرب، اقدام به تولید بهترین مکمل‌های ورزشی از جمله انواع پروتئین وی می‌کند.

رنج قیمتی انواع پروتئین وی ویتاپی در داروخانه سرمه‌دان بین 441 هزار تا 2 میلیون و 950 هزار تومان است که در طعم‌های شکلاتی و وانیلی موجود هستند.

قیمت انواع پروتئین وی ویتاپی

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع پروتئین وی از برند ویتاپی روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت انواع پروتئین وی ویتاپی

انواع پروتیئن وی آی اس اس (ISS)

شرکت اکسیر گستر صبا فعالیت خود را تحت برند آی اس اس در سال 1395 در زمینه تولید مکمل‌های رژیمی- غذایی آغاز کرد و توانست در همان ابتدا سهمی عمده‌ از بازارهای داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد. انواع پروتئین وی یکی از محصولات باکیفیت آن محسوب می‌شود.

رنج قیمتی انواع پروتئین وی آی اس اس در داروخانه سرمه دان بین 877 هزار تا 2 میلیون و 977 هزار تومان است که در طعم‌های شکلاتی، وانیلی و شکلات نارگیل موجود هستند.

قیمت انواع پروتئین وی ISS

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع پروتئین وی از برند ISS روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت انواع پروتئین وی ISS

انواع پروتئین دکتر سان (Dr. Sun)

مکمل‌های ورزشی برند دکتر سان یکی از مارک‌های مطرح تولیدی توسط شرکت صنعتی پامین است که با بسته‌بندی فوق‌العاده، کیفیت خوب و فرمولاسیون علمی و دقیق به بازار ایران عرضه شده است.

رنج قیمتی انواع پروتئین وی دکتر سان در داروخانه سرمه دان بین 624 هزار تا 2 میلیون و 750 هزار تومان است که در طعم‌های موزی، شکلاتی و طالبی موجود هستند.

قیمت پروتئین وی Dr. Sun

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع پروتئین وی از برند Dr. Sun روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین وی Dr. Sun

انواع پروتئین وی کارن (پی ان سی)

مکمل‌های ورزشی برند PNC شرکت دارویی کارن از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین برند مکمل‌های ورزشی است که در تولید محصولات خود نیاز جامعه ورزشی و تاثیرگذاری مکمل همواره در نظر گرفته شده است. این برند مورد تایید متخصصین در حوزه ورزشی از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی است.

رنج قیمتی انواع پروتئین وی کارن در داروخانه سرمه دان بین 874 هزار تا 2 میلیون تومان است که در طعم‌های شکلاتی، موزی و بیسکوییت کرم‌دار موجود هستند.

قیمت پروتئین وی کارن

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع پروتئین وی از برند کارن روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین وی کارن

انواع پروتئین وی خارجی

علاوه بر پروتئین‌های وی ایرانی، پروتئین‌های خارجی هم در بازار ایران وجود دارند که معروف‌ترین‌ آن‌ها عبارتند از:

  • انواع پروتئین وی سایتک
  • انواع پروتئین وی گلد استاندارد اپتیموم
  • انواع پروتئین وی پی اچ دی
  • انواع پروتئین وی یوروویتال
  • انواع پروتئین وی ویواپاور

انواع طعم های پروتئین وی

شکلات، کره بادام زمینی، کوکی و ... از جمله طعم‌های مختلف پروتئین‌های وی در بازار هستند. همان طور که در بالا به آن اشاره شد، پروتئین کنسانتره به خودی خود از طعم خوبی برخوردار است اما هیدرولیز و ایزوله به دلیل این که پروتئین خالص‌تری هستند، طعم خوبی ندارند. به همین منظور برای خوشمزه‌تر شدن آن‌ها از طعم‌دهنده‌ها استفاده می‌کنند. تفاوت در مزه‌ها نقشی در عملکرد پروتئین ندارند اما می‌توانند اثرات مثبت جانبی داشته باشند.

 انواع پروتئین وی با طعم شکلات

پودر پروتئین شکلات بسیار رایج است. استرس را کاهش می‌دهد، قدرت مغز را تقویت می‌کند و برای پوست شما مفید است. طعم شکلات می‌تواند به هر پروتئینی مزه‌ای دلچسب بدهد که مصرف‌کننده از خوردن آن لذت ببرد.

انواع پروتئین وی با طعم بیسکوییت کرم‌دار

طعم بیسکوییت کرم‌دار ممکن است یک طعم معمولی نباشد اما قطعا یکی از بهترین طعم‌هایی است که از چشیدن آن لذت خواهید برد. اگر به کلوچه دارچینی یا snickerdoodle علاقه دارید، پس این طعم را دوست خواهید داشت.

انواع پروتئین وی با طعم بیسکوییت کرم‌دار

 انواع پروتئین وی با طعم کره بادام زمینی

 یک پیمانه از پروتئین وی با طعم بادام زمینی را با مقداری شیر بادام مخلوط کنید تا یک شیر پروتئین با ارزش غذایی بالا داشته باشید. البته بدیهی است که اگر به آجیل حساسیت دارید، باید دور این طعم را خط بکشید.

انواع پروتئین وی با طعم کوکی‌ها و خامه

اگر پودر پروتئین وی را برای درست کردن یک وعده غذایی مانند یک اسموتی صبحانه یا دسر استفاده می‌کنید، این طعم بسیار عالی است اما اگر به عنوان یک مکمل بدنسازی به آن نگاه می‌کنید که هدف عضله‌سازی است، پیشنهاد می‌شود طعم‌های دیگر را انتخاب کنید؛ زیرا طعم کوکی و خامه مقداری شیرین است که خوردن آن بلافاصله بعد از تمرین توصیه نمی‌شود.

انواع پروتئین وی با طعم وانیل

وانیل هم طعمی رایج است که طرفداران خاص خود را دارد. برای خوشمزه‌تر شدن پودر خود می‌توانید آن را با آب، یک موز و کمی کره بادام‌زمینی مخلوط کنید و خوردن آن را برای خود دلچسب سازید.

قیمت انواع پروتئین وی

قیمت انواع مکمل پروتئین وی بسته به نوع، برند، حجم محصول و ... می‌تواند بین رنج 400 هزار تا 4 یا 5 میلیون تومان متفاوت باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از لیست قیمت انواع پروتئین وی داروخانه سرمه‌دان دکمه زیر را کلیک کنید. انتخاب فیلتر مناسب شما را قادر می‌سازد انتخابی هوشمندانه و متناسب با بودجه‌تان داشته باشید.

انواع پروتئین وی با قیمت

انواع پروتئین وی با قیمت

انواع پروتئین وی با قیمت

خرید پروتئین وی

ما انواع پروتئین وی را از نظر پردازش، طعم و برند برشمردیم. امیدواریم تا این قسمت از مقاله توانسته باشید، محصول مدنظر خود را انتخاب کنید. جهت خرید پروتئین وی می‌توانید داروخانه اینترنتی سرمه‌دان را انتخاب کرده و با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایید؛ چرا که سرمه‌دان:

  • لیبل اصالت کالا و مجوز وزارت بهداشت دارد.
  • ثبت سفارش را آسان و سریع کرده است.
  • برای سفارشات بالای 300 هزار تومان، ارسال رایگان را به شما عزیزان هدیه می‌دهد.
  • ارسال را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. (ارسال 24 ساعته در تهران و ارسال 72 ساعته به سراسر نقاط ایران)
  • امکان پرداخت درب منزل برای مناطق 22 گانه تهران را فراهم ساخته است.

جمع‌بندی

آن چه در مقاله انواع پروتئین وی آموختیم:

  • پروتئین وی می‌تواند برای بدنسازان، علاقه‌مندان به باشگاه و همچنین افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند یا به سادگی پروتئین در رژیم غذایی‌شان قرار نمی‌گیرد، نقشی مهم ایفا کند.
  • کنسانتره، ایزوله، هیدرولیز و پروتئین شیر از انواع مختلف پروتئین وی محسوب می‌شوند.
  • کنسانتره سرشار از پروتئین کامل است اما علاوه بر پروتئین مقداری چربی و قند به شکل لاکتوز هم دارد.
  • پروتئین وی با درصد خلوص پروتئین بالاتر را پروتئین وی ایزوله می‌گویند.
  • پروتئین وی هیدرولیز از روشی به دست می‌آید که مواد مغذی موجود در آن به سرعت توسط بدن جذب می‌شود.
  • تفاوت اصلی انواع پروتئین‌ وی در نحوه پردازش آن‌هاست.
  • رشد عضلات، کاهش فشار خون، موثر در درمان دیابت نوع دوم، تقویت آنتی اکسیدان‌های بدن، کاهش وزن بدن، چربی سوزی و ... از فواید انواع پروتئین وی است.
  • دوبیس، ژن استار، کارن و ... برندهای مطرح ایرانی در تولید مکمل‌های ورزشی مانند پروتئین وی هستند.
  • شکلات، کره بادام زمینی، کوکی و ... از جمله طعم‌های مختلف پروتئین‌های وی در بازار هستند.

در این مقاله به انواع پروتئین وی پرداختیم، شما می‌توانید نظرات خود یا هر سوالی که در ذهن دارید و ما به آن پاسخ نداده‌ایم را در قسمت نظرات بپرسید. ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما خواهیم بود.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش