ارسال رایگان
پروتئین کازئین چیست؟ (فواید، عوارض و نحوه مصرف)
1-0
11 تیر 02     7307 بازدید
پروتئین کازئین چیست؟ (فواید، عوارض و نحوه مصرف)

مکمل پروتئین کازئین چیست؟ این احتمالا سوالی است که بلافاصله بعد از پیشنهاد مربی‌تان در مورد مصرف پروتئین در کنار ورزش، در ذهنتان نقش می‌بندد. کازئین پروتئینی دیر هضم است که علاوه بر افزایش رشد ماهیچه‌ها، فواید فراوان دیگری هم دارد. اگر در مورد پروتئین کازئین اطلاعاتی نظیر تداخل دارویی، فوایدش در بدنسازی، زمان و دوز مصرف و ... را می‌خواهید بدانید، این مقاله از سرمه‌دان را تا انتها مطالعه کنید.

مباحث مهم مطرح شده در این مقاله:

  • چیستی پروتئین کازئین و ساختار آن
  • کازئین در چه مواد غذایی است؟
  • تفاوت پروتئین کازئین و پروتئین وی
  • تاثیر کازئین در بدنسازی (فواید و مضرات آن)
  • نحوه مصرف مکمل پروتئین کازئین
  • معرفی ۷ برند محبوب تولیدکننده پروتئین کازئین
  • و ...

پس در این مقاله همراه مجله داروخانه سرمه‌دان باشید تا علاوه بر این که شناخت کاملی درباره مکمل پروتئین کازئین پیدا می‌کنید، در نهایت بتوانید محصول مناسب خود را انتخاب نمایید.

نویسنده: نسیم یزدان‌بخش


پروتئین کازئین چیست؟

پروتئین کازئین پروتئینی است که در شیر یافت می‌شود و به شیر رنگ سفید می‌دهد و حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است. حدود ۸۰ درصدِ کل پروتئین موجود در شیر گاو را پروتئین کازئین تشکیل می‌دهد. کازئین شیر بسیار آهسته هضم و جذب می‌شود؛ از این رو به آن «پروتئین کند» یا «پروتئین کند جذب» می‌گویند. این سرعت جذبِ کم، به آزاد شدن آهسته آمینو اسیدها کمک می‌کند و تقریباً بعد از ۳ الی ۴ ساعت آن‌ها را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

 

اگر می‌خواهید یک بار برای همیشه  همه چیز را در مورد تمام مکمل‌های ورزشی (پروتئین، کراتین و ...) بدانید، مقاله زیر را بخوانید:

راهنمای خرید مکمل بدنسازی

راهنمای خرید مکمل بدنسازی

ساختار پروتئین کازئین

کازئین شیر شامل حدود ۹۴ درصد پروتئین و ۶ درصد ترکیبات با وزن مولکولی پایین است که فسفات کلسیم کلوئیدی نامیده می‌شوند. همچنین در مورد پروتئین کازئین باید گفت که از ۴ زیر گروه اصلی کاپا، آلفا، بتا و گاما تشکیل شده است. تفاوت اصلی این زیرگروه‌ها در داشتن یا نداشتن یک یا چند اسید آمینه است.

کاپا کازئین چیست؟

کاپا کازئین (Kـ کازئین) در پروتئین تمام پستانداران یافت می‌شود. وجود این ترکیب به علت توانایی‌اش برای تبدیل کردن شیر به دلمه، در پنیرسازی و تولید مکمل‌های پروتئین کازئین در بدنسازی ضروری است.

ساخت پروتئین کازئین

برای تهیه پروتئین کازئین، شیر گاو بی‌چربی را با اسید رقیق یا پنیرمایه فرآوری می‌کنند. در این حالت پروتئین‌ های کازئینی و سرمی شیر از هم جدا می‌شوند که قسمت دلمه بسته و ته‌نشین شده، همان پروتئین کازئین است.

پروتئین کازئین چیست

قیمت پروتئین کازئین

برای خرید انواع پروتئین کازئین(دارای مجوز وزارت بهداشت) به عنوان یک مکمل عالی برای بدنسازی و عضله سازی روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین کازئین

پروتئین کازئین در چه مواد غذایی وجود دارد؟

به گفته HealthLine، یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی پروتئین کازئین، شیر گاو است. همچنین پروتئین کازئین در مواد غذایی مانند خامه، ماست و خامه ترش وجود دارد. پروتئین کازئین در بستنی، کره، پنیر و پودینگ هم به وفور یافت می‌شود. غذاهای تهیه شده با این محصولات مانند سوپ‌های خامه‌ای، شربت و کاسترد هم غنی از کازئین هستند.

از طرفی ترکیبات پروتئین کازئین مانند کازئینات سدیم به عنوان یک افزودنی غذایی بیشتر برای تثبیت غذاهای فرآوری شده به کار می‌رود. همچنین شرکت‌ها از کازئینات کلسیم برای افزایش محتوای کلسیم و کاهش سطح سدیم در محصولات غذایی خود استفاده می‌کنند.

محصولدرصد کازئیننقش کازئین در این محصول
گوشت۲-۲۰٪بافت و غنی‌سازی
پنیر۳-۲۸٪تشکیل دلمه، چربی و اتصال آب
بستنی۱-۷٪بافت و تثبیت‌کننده
ماکارونی۲-۱۸٪طعم و غنی‌سازی
محصولات آماده۱-۱۵٪اتصال آب

پروتئین کازئین و پروتئین وی

هر دو کازئین و وی پروتئین‌های شیر هستند. هنگامی که شیر با فرایندهای خاصی فرآوری می‌شود و دلمه می‌بندد، قسمت آبکی آن حاوی پروتئین وی و قسمت دلمه بسته سرشار از پروتئین کازئین است. این دو پروتئین تفاوت‌هایی با هم دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تفاوت پروتئین کازئین با وی

تفاوت پروتئین کازئین و وی عبارتند از:

  • بین وی و کازئین، پروتئین وی از نظر هضم، مکمل سریع‌تری است؛ زیرا اسیدهای آمینه آن به سرعت توسط بدن شما جذب می‌شوند. در حالی که کازئین مکمل آهسته‌تری از نظر هضم است. در نتیجه پروتئین وی با جذب سریع به ساخت عضلات و کازئین به سالم نگه داشتن ماهیچه‌ها بدون شکستگی کمک می‌کند.
  • کازئین و آب پنیر (وی) از نظر مشخصات اسید آمینه کمی متفاوت هستند.
  • پس از مصرف پروتئین وی، اسیدهای آمینه آزاد شده تقریباً ۹۰ دقیقه در جریان خون باقی می‌مانند در حالی که این فرایند برای پودر کازئین در حدود ۳ الی ۴ ساعت به طول می‌انجامد که باعث می‌شود پروتئین کازئین برای مصرف در شرایطی مانند ناشتا و قبل از خواب مناسب باشد.
  • از آن جایی که ماهیچه‌ها باید بلافاصله پس از تمرین سوخت‌گیری کنند، توصیه می‌شود پروتئین وی بعد از تمرین مصرف شود؛ زیرا دارای محتوای لوسین بالا و سرعت جذب سریع است.

پروتئین وی کازئین چیست؟

ترکیب دو پروتئین وی و پروتئین کازئین برای بدنسازی را مکمل پروتئین وی کازئین می‌گویند. مکمل‌های وی کازئین برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن بسیار مفید هستند.

 

جهت آشنایی با انواع پروتئین وی (فواید، عوارض، انواع برندها و ...) مقاله زیر را بخوانید:

انواع پروتئین وی

انواع پروتئین وی

کاربرد پروتئین کازئین

در پاسخ به سوال «کار پروتئین کازئین چیست؟» می‌توان گفت، استفاده در صنعت غذا، مکمل‌های ورزشی، چسب، رنگ، پلاستیک، الیاف، مصارف پزشکی و دندان پزشکی از کارایی های پروتئین کازئین محسوب می‌شوند. البته ما در این مقاله نقش پروتئین کازئین در مکمل‌های ورزشی و دارویی را هدف قرار داده‌ایم و از توضیح درباره دیگر کاربردهای آن اجتناب می‌کنیم.

فواید پروتئین کازئین در بدنسازی

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروتئین کازئین همراه با ورزش، قدرت و عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد. برخی از تحقیقات همچنین بیان می‌کنند که تاثیر پروتئین کازئین در ورزشکاران به همان اندازه پروتئین وی یا کراتین است.

محققان دریافته‌اند که کسانی که همراه ورزش پروتئین کازئین مصرف می‌کنند در حدود۲۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به افرادی که فقط تمرین می‌کنند، دارند.

 

پروتئین کازئین برای حجم عضلات

پروتئین کازئین برای رشد عضلات بسیار موثر است. بدنسازان و ورزشکاران چندین دهه است که از خواص مکمل کازئین جهت حجم‌دهی استفاده می‌کنند. پروتئین کازئین مانند سایر پروتئین‌های حیوانی، حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است که بدن شما قادر به تولید آن‌ها به طور طبیعی نیست. مهم‌تر از همه، مقدار زیادی لوسین را فراهم می‌کند که نقشی مهم در عضله‌سازی دارد.

در یک مطالعه، افرادی که تمرین‌های قدرتی را انجام می‌دادند را به 2 دسته تقسیم کردند، دسته اول علاوه بر ورزش از مکمل‌های پروتئین کازئین قبل از خواب استفاده می‌کردند و دسته دوم فقط به تمرینات قدرتی بسنده کردند. آزمایشات نشان داد، افرادی که علاوه بر تمرین، مکمل دریافت کرده بودند به اندازه ۸/۴ سانتی‌متر مربع فیبرِ عضلانیِ نوعِ دوم آن‌ها رشد داشت، این در حالی است که در دسته فقط تمرین، این رشد برابر ۴/۸ سانتی‌متر مربع بود.

عوارض پروتئین کازئین

مطالعات و بررسی‌ها نشان داده است که مصرف پروتئین کازئین هیچ اثر منفی در افراد سالم ندارد. همچنین این افسانه که مصرف زیاد پروتئین باعث بیماری می‌شود، بارها رد شده است. اگر روزانه ۱ تا ۲ پیمانه کازئین مصرف کنید، بعید است که عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشید. با این حال اگر جزو افراد زیر هستید باید مصرف آن را محدود کنید یا به فکر رژیم‌های غذایی جایگزین پروتئین کازئین باشید:

  • کسانی که بیماری کلیوی دارند.
  • افرادی که به کازئین یا لاکتوز شیر حساسیت دارند.
  • کسانی که سریع دچار نفخ معده و دیگر علائم گوارشی می‌شوند.

با این حال پروتئین کازئین مانند پروتئین وی، برای مصرف خوراکی بسیار ایمن است. حتی مصرف کازئین مزایا بسیاری برای سلامتی دارد که در انتهای همین مقاله به آن پرداخته‌ایم.

مضرات پروتئین کازئین در هنگام بارداری و شیردهی

اطلاعات مستند و قابل اعتمادی درباره عوارض مصرف پروتئین کازئین هنگام بارداری و شیردهی وجود ندارد. یعنی نمی‌توان گفت مصرفِ بیشتر پروتئین کازئین، نسبت به مقداری که افراد در رژیم طبیعی در دوران بارداری و شیردهی دریافت می‌کنند، می‌تواند مضر باشد. با این حال بهتر است مصرف آن را در این دوران با مشورت پزشک در حد ایمن و طبیعی محدود کنید.

تداخل دارویی پروتئین کازئین با دیگر مکمل‌ها

تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تداخل پروتئین کازئین با دیگر مکمل‌های دارویی و غذایی ثبت نشده است.

 

انواع پروتئین کازئین

پروتئین کازئین میسلار، کازئینات کلسیم و پروتئین ایزوله کازئین (کازئین هیدرولیز شده) سه نوع پروتئین کازئین محسوب می‌شوند. در ادامه به توضیح هر یک از انواع کازئین می‌پردازیم.

انواع پروتئین کازئین

کازئینات کلسیم

کازئینات کلسیم پروتئینی است که از قسمت نامحلول شیر استخراج می‌شود و در یک فرآیند شیمیایی خالص‌سازی می‌گردد. این نوع پروتئین کم کیفیت‌ترین شکل کازئین است.

پروتئین کازئین میسلار

کازئین میسلار خالص‌ترین شکل پروتئین کازئین موجود در بازار محسوب می‌شود. کاملا طبیعی است و به راحتی اما آرام توسط بدن هضم و جذب می‌شود. در روده کوچک به صورت ژل در می‌آید و به تدریج در طی ۶ یا ۷ ساعت آزاد می‌شود و عضلات را تغذیه می‌کند.

جالب توجه است که برخی از کارشناسان بهداشت، پروتئین کازئین میسلار را یک مکمل عالی برای مصرف روزانه می‌دانند؛ چرا که با حفظ نیتروژن بیشتر، سنتز مداوم پروتئین را از طریق آزادسازی اسیدهای آمینه کلیدی عضله‌ساز (لوسین، آرژنین و گلوتامین) تقویت می‌کند.

پروتئین کازئین هیدرولیز شده

پروتئین کازئین هیدرولیز شده از طریق یک فرآیند فیلتراسیون که پروتئین را از شیر جدا می‌کند، استخراج می‌شود. این ترکیب اسید آمینه بالایی دارد که آن را به یک ماده ایده‌آل برای مکمل‌های پروتئینی و پودرهای جایگزین وعده غذایی مبدل می‌سازد.

علاوه بر این، پروتئین کازئین هیدرولیز شده به راحتی قابل هضم است. انجمن رژیم غذایی آمریکا این مکمل را به افرادی که سیستم گوارشی ضعیفی دارند یا در پردازش برخی غذاها مشکل دارند، توصیه می‌کند.

زمان مصرف پروتئین کازئین

مصرف ایده‌آل پروتئین کازئین، هر ۶ تا ۷ ساعت در طول روز و قبل از خواب است. متخصصان تناسب اندام، مصرف آن را بلافاصله بعد از تمرین توصیه نمی‌کنند. در عوض، برای بعد از تمرین، یک مکمل که سریع جذب می‌شود مانند پروتئین ایزوله یا هیدرولیز ویِ، مناسب‌تر است.

اگر کازئین را قبل یا بعد از تمرین مصرف می‌کنید، منطقی است که از یک نوع با هضم سریع‌تر مانند کازئین ایزوله استفاده کنید. با این حال بهترین زمان مصرف پروتئین کازئین قبل از خواب است.

مقدار مصرف پروتئین کازئین

دوز مناسب پروتئین کازئین به عوامل متعددی مانند کارخانه تولیدکننده، سن مصرف‌کننده، سلامتی و ... بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب دوز برای پروتئین کازئین وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوماً بی خطر نیستند و دوز آن می‌تواند مهم باشد. حتماً دستورالعمل‌های مربوطه روی برچسب محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با داروساز، پزشک یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

نحوه مصرف پروتئین کازئین

راحت‌ترین طریقه‌ مصرف پروتئین کازئین، مخلوط کردن آن با آب است. برای مثال می‌توانید ۱-۲ قاشق (۲۵-۵۰ گرم) پودر پروتئین کازئین را با آب مخلوط کنید. برای این منظور به سادگی کازئین و آب را در یک بطری شیکر بریزید یا در مخلوط‌کن با مقداری یخ مخلوط کنید.

مصرف پروتئین کازئین با شیر یکی دیگر از راه‌های استفاده از آن است. شما می‌توانید کازئین را در ظرفی ریخته و با شیر هم بزنید تا حالت پودینگی به خود بگیرد، سپس به مدت ۵ دقیقه در فریزر قرار دهید. مزه آن کمی شبیه بستنی یا آلاسکا خواهد بود، به خصوص اگر از پروتئینی استفاده کنید که دارای طعم شکلاتی یا وانیلی باشد.

بهترین برند پروتئین کازئین (۷ برند محبوب)

در این قسمت به بهترین مارک های پروتئین کازئین خارجی و ایرانی می‌پردازیم و با معرفی محصولاتی از این برندها سعی می‌کنیم شما را در انتخابی دقیق و خریدی هوشمندانه یاری رسانیم.

۱. پروتئین کازئین یوروویتال

شرکت Euro OTC تولیدکننده‌ای مشهور در زمینه مکمل‌های ورزشی و دارویی در صنعت آلمان است. این شرکت محصولات خود را با فرمولاسیون قوی و عصاره‌های طبیعی تحت نام تجاری یوروویتال روانه بازار می‌کند.

خرید پروتئین کازئین یوروویتال

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت پروتئین کازئین برند یورو ویتال در داروخانه روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید پروتئین کازئین یوروویتال

پروتئین کازئین ایرانی

برندهای دوبیس، کارن، آلامو و ... از جمله بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده مکمل‌های ورزشی از جمله پروتئین کازئین هستند که با داشتن دانشی بالا و تجهیزاتی پیشرفته اقدام به تولید و عرضه مرغوب‌ترین مکمل‌ها نموده‌اند. در ادامه به معرفی محصولاتی از این برندها می‌پردازیم.

۲. پروتئین کازئین دوبیس

یکی از بهترین پروتئین‌های کازئین ایرانی، از برند دوبیس است که با پشتوانه استاندارهای بین‌المللی و دانش روز دنیا انواع مکمل‌های ورزشی را تولید می‌کند. این برند معتبر توانسته است با تلاش و پشتکار فراوان گواهی‌نامه‌های زیر را اخذ کند:

  • ISO 2200
  • ISO9001
  • HACCP

کازئین دوبیس گلدیکی از بهترین پروتئین های کازئین دوبیس و بهترین مکمل برای قبل از خواب است که به تغذیه ماهیچه‌ها در طول شب هم کمک می‌کند.

پروتئین کازئین گلد دوبیس

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت پروتئین کازئین گلد دوبیس روی لینک زیر کلیک کنید.

پروتئین کازئین گلد دوبیس

۳. پروتئین کازئین کارن (پی ان سی)

یکی از قدیمی‌ترین و به‌نام‌ترین برندهای تولیدکننده مکمل‌های ورزشی، برند PNC از شرکت دارویی کارن است. این برند که مورد تایید متخصصین در حوزه ورزشی از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی است، یکی از بهترین مکمل‌های پروتئینی کازئین را به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

پودر کازئین پی ان سی یک کیلویی، پروتئین مورد نیاز بدن را در طول شب و زمان استراحت فراهم می‌کند و به افزایش حجم عضلات و جلوگیری از تحلیل آن‌ها در هنگام ورزش‌های سخت بدنسازی کمک می‌کند.

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت پروتئین کازئین کارن روی لینک زیر کلیک کنید.

پروتئین کازئین کارن ۱ کیلویی

قیمن

۴. پروتئین کازئین آلامو

شرکت ستارگان نیک، برندهایی تحت عنوان ژن استار و زیرمجموعه آن برند آلامو را تاسیس کرده است که هدف آن تولید محصولات باکیفیت از جمله مکمل‌های ورزشی و دارویی مرغوب است. تهیه پروتئین کازئین هم یکی از محصولات برند آلامو به شمار می‌رود.

رنج قیمتی انواع پروتئین کازئین آلامو در داروخانه سرمه دان بین ۵۱۰ هزار تا یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است که در طعم‌های شیر شکلات، کرم کارامل وانیل بیسکوییتی موجود هستند.

قیمت پروتئین کازئین آلامو

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع پروتئین کازئین از برند آلامو روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین کازئین آلامو

۵. پروتئین کازئین آی اس اس (ISS)

یکی دیگر از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید مکمل‌های ورزشی و غذایی، شرکت اکسیر گستر صبا است که تحت برند تجاری آی اس اس فعالیت می‌کند. این برند با عرضه محصولاتی باکیفیت توانسته است در بازارهای داخلی و خارجی خوش بدرخشد.

پودر پروتئین کازئین آی اس اس ۹۰۰ گرمی، مناسب برای دوره کات است و استفاده از آن رشد حجم عضلات و کمک به حفظ توده عضلانی را به دنبال دارد.

قیمت پروتئین کازئین آی اس اس

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت پروتئین کازئین ISS روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین کازئین آی اس اس

۶. پروتئین کازئین دکتر سان (Dr. Sun)

شرکت صنعتی پامین مکمل‌های ورزشی خود را تحت برند دکتر سان روانه بازار می‌کند. فرمولاسیون دقیق بر پایه دانش روز دنیا، کیفیت خوب و بسته‌بندی زیبا از مزایای این برند محسوب می‌شوند.

نایت پرو یکی از بهترین مکمل های پروتئین کازئین دکتر سان است کهافزایش سنتز پروتئینی را به دنبال دارد و اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را در دسترس قرار می‌دهد و در طول شب عضله‌سازی را  آسان می‌سازد.

قیمت پروتئین کازئین دکتر سان

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت پروتئین کازئین دکتر سان روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین کازئین دکتر سان

۷. پروتئین کازئین نوتریمد

شرکت نوتریمد، تولیدکننده انواع مکمل‌های دارویی و ورزشی است که تحت مجوز رسمی از سازمان غذا و داروی کشور فعالیت می‌کند و دارای پروانه سیب سلامت است . تمامی محصولات تولید شده این شرکت به صورت جداگانه، دارای پروانه بهداشتی تولید (IRC) و بارکد اختصاصی است. برند Nutrimed1958 همواره در زمره بهترین برندهای مکمل‌های ورزشی و دارویی در ایران قرار دارد.

پروتئین کازئین نوتریمد ۱۸۱۸ گرمی، پروتئینی دیر جذب است که به عنوان بهترین مکمل قبل از خواب شناخته شده است. این مکمل تغذیه ماهیچه‌ها را در تمام طول شب ممکن می‌سازد.

قیمت پروتئین کازئین نوتریمد

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت پروتئین کازئین نوتریمد روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت پروتئین کازئین نوتریمد

فواید پروتئین کازئین در سلامتی

غیر از عضله‌سازی و بدنسازی؛ کمک به درمان بیماران کبدی، ریوی و ... از جمله فواید مکمل پروتئین کازئین هستند. در ادامه به  ۱۰ مورد از مزایای پروتئین کازئین که تحقیقات نشان داده می‌پردازیم تا بدانید شما با مصرف کازئین به ابعاد دیگرِ سلامتی خود هم کمک می‌کنید.

۱. تاثیر مکمل کازئین در درمان بیماران کبدی

تحقیقات نشان می‌دهد که تجویز مکمل پروتئین کازئین به مدت ۲۸ روز وضعیت روانی را در بیماران مبتلا به بیماری کبدی ناشی از مصرف الکل بهبود می‌بخشد. همچنین مصرف روزانه یک فرمول حاوی کازئین به مدت یک سال خطر بستری شدن در بیمارستان و عفونت را در این بیماران کاهش می‌دهد.

۲. مزایای مکمل کازئین در بهبود بیماران دیابتی

مصرف پروتئین کازئین همراه با غذا ممکن است انسولین خون را افزایش دهد که منجر به کاهش قند خون در بیماران دیابتی می‌شود.

۳. خواص پروتئین کازوئین در بهبود نوزادان مبتلا به آنفولانزای معده

تحقیقات اولیه در نوزادان مبتلا به آنفولانزای معده (اسهال) نشان می‌دهد که استفاده از شیر خشک حاوی پروتئین کازئین اسهال را کاهشمی‌دهد. همچنین پروتئین کازئین می‌تواند روی بهبود سوزش سر دل نوزادان موثر واقع شود.

۴. پروتئین کازئین و کمک به بیماران مبتلا به هپاتیت C

مطالعات اولیه نشان می‌دهد که مصرف روزانه پروتئین کازئین به مدت ۱۲ هفته کیفیت زندگی افراد مبتلا به عفونت هپاتیت C را بهبود می‌بخشد.

قیمت انواع پروتئین کازئین

برای خرید انواع پروتئین کازئین (با مجوز وزارت بهداشت) از داروخانه روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت انواع پروتئین کازئین

۵. خاصیت پروتئین کازئین در کاهش کسترول

برخی مطالعات نشان می‌دهد که پروتئین کازئین در تنظیم سطح کلسترول هم موثر است. همچنین خوردن پروتئین کازئین باعث کاهش سطح نوع خاصی از کلسترول به نام لیپوپروتئین می‌شود.

۶. پروتئین کازئین و کاهش فشار خون

پروتئین کازئین می‌تواند فشار خون سیستولیک (عدد بالا) و دیاستولیک (عدد پایین) کاهش دهد.

۷. پروتئین کازئین برای لاغری

برخی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف یک میان وعده مایع حاوی پروتئین کازئین گرسنگی را در بیماران دارای اضافه وزن کاهش می‌دهد. هر چند که مصرف پروتئین کازئین به طور مستقیم باعث کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن یا چاق نمی‌شود، با این حال مطالعاتی وجود دارد که بیان می‌کند، مصرف پروتئین کازئین به مدت ۱۲ هفته از افزایش وزن در افراد چاق که قبلا وزن کم کرده‌اند، جلوگیری می‌کند.

۸. پروتئین کازئین و مزایای ضد باکتریایی و ایمنی

مطالعات سلولی نشان می‌دهد که پروتئین کازئین فواید ضد باکتریایی و ایمنی دارد و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و آن را در برابر میکروب‌ها مقاوم سازد.

۹. پروتئین کازئین و کاهش سطح تری گلیسیرید

یک مطالعه روی افراد دارای اضافه وزن نشان داد که پروتئین کازئین سطح تری گلیسیرید بدن را بعد از غذا تا ۲۲ درصد می‌تواند کاهش دهد.

۱۰. پروتئین کازئین و کاهش رادیکال‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد اتم‌های ناپایداری هستند که با تخریب سلول‌های بدن باعث بیماری و پیری می‌شوند. پودر پروتئین کازئین با اثرات آنتی اکسیدانی که دارد از تجمع رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و مانع از اثرات منفی آن‌ها بر سلامتی بدن می‌شود.

قیمت پروتئین کازئین

با توجه به نوع، برند و حجم محصول و ... انواع پروتئین کازئین قیمت‌های مختلفی دارد. در داروخانه سرمه‌دان بازه قیمت مکمل کازئین بین یک میلیون تا دو میلیون و ۵۲۶ هزار تومان است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت مکمل پروتئین کازئین هیدرولیز شده، قیمت پروتئین وی کازئین و دیگر انواع مکمل‌های کازئین روی دکمه زیر کلیک کنید.

پروتئین کازئین قیمت

پروتئین کازئین قیمت

خرید پروتئین کازئین

ما در این مقاله سعی کردیم هر آن چه که باید در مورد پروتئین کازئین بدانید را بیان کنیم. امیدواریم تا این قسمت مقاله توانسته باشیم اطلاعات شما را افزایش داده و جهت انتخابی آسان و خرید مکمل بدنسازی کازئین شما را یاری رسانیم.

جهت ثبت سفارش و خرید مکمل کازئین می‌توانید از طریق داروخانه اینترنتی سرمه‌دان اقدام نمایید.

 مزایای خرید از داروخانه اینترنتی سرمه‌دان

خرید کازئین از داروخانه اینترنتی سرمه‌دان مزایای زیر را برای شما در پی دارد:

  • محصولی با لیبل اصالت کالا و مجوز وزارت بهداشت دریافت می‌کنید.
  • ثبت سفارش بسیار آسان و سریع است.
  • ارسال رایگان برای سفارشات بالای ۳۰۰ هزار تومان برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است.
  • در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال انجام می‌شود. (ارسال ۲۴ ساعته در تهران و ارسال ۷۲ ساعته به سراسر نقاط ایران)
  • امکان پرداخت درب منزل برای مناطق ۲۲ گانه تهران فراهم است.

جمع‌بندی

آن چه در مقاله «پروتئین کازئین چیست؟» آموختیم:

  • پروتئین کازئین پروتئینی است که در شیر یافت می‌شود و به شیر رنگ سفید می‌دهد.
  • کازئین شیر شامل حدود ۹۴ درصد پروتئین و ۶ درصد ترکیبات با وزن مولکولی پایین است که فسفات کلسیم کلوئیدی نامیده می‌شوند. 
  • برای تهیه پروتئین کازئین، شیر گاو بی‌چربی را با اسید رقیق یا پنیرمایه فرآوری می‌کنند.
  • استفاده در صنعت غذا، مکمل‌های ورزشی، چسب، رنگ، پلاستیک، الیاف، مصارف پزشکی و دندان پزشکی از کارایی های پروتئین کازئین محسوب می‌شوند.
  • عضله‌سازی، کمک به درمان بیماران کبدی، ریوی و ... از جمله فواید مکمل پروتئین کازئین هستند.
  • مصرف پروتئین کازئین هیچ اثر منفی در افراد سالم ندارد.
  • پروتئین کازئین میسلار، کازئینات کلسیم و پروتئین ایزوله کازئین (کازئین هیدرولیز شده) سه نوع پروتئین کازئین محسوب می‌شوند.
  • مصرف ایده‌آل پروتئین کازئین، هر ۶ تا ۷ ساعت در طول روز و قبل از خواب است.
  • دوز مناسب پروتئین کازئین به عوامل متعددی مانند سن مصرف‌کننده، سلامتی و ... بستگی دارد.
  • با توجه به نوع، برند و حجم محصول و ... انواع پروتئین کازئین قیمت‌های مختلفی دارد.
  • ...

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم سوالات ذهنی شما را پاسخ بدهیم. در صورت داشتن هر گونه ابهام می‌توانید در قسمت نظرات، پرسش‌های خود را کامنت کنید، ما در اسرع وقت در خدمت شما خواهیم بود.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
ناشناس           ارسال شده در 29 دی 02
0-0دیسلایک
چطور کازئین را از شیر جدا کنیم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 9 بهمن 02
0-0دیسلایک
سلام
این کار تخصصی هست و بنده اطلاعی ندارم
پاسخ
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش