ارسال رایگان
آرژنین چیست و چه کاربردی در بدنسازی دارد؟
0-0
27 خرداد 02     17181 بازدید
آرژنین چیست و چه کاربردی در بدنسازی دارد؟

اگر به تازگی ورزش حرفه‌ای را شروع کرده یا مشغول تمرینات عضله سازی شده باشید؛ نام مکمل ال آرژنین به گوشتان خورده است. در این بخش می‌خواهیم توضیح دهیم آرژنین چیست و مکمل آرژنین در بدنسازی چه تاثیری روی رشد و بزرگ کردن عضلات دارد.

تا پایان این مقاله همراه سرمه دان باشید. در این بخش همه چیز درباره این مکمل آمینو ورزشی را توضیح دهیم تا با خیال راحت مکمل آمینو آرژنین را برای عضله سازی خریداری کنید.

برخی از مهم‌ترین مواردی که در این مقاله خواهید خواند:

  • آرژنین چیست و چه تفاوتی با ال آرژنین دارد؟
  • کاربرد و فواید آرژنین در بدنسازی (۸ مزیت مصرف آرژنین)
  • عوارض آرژنین چیست؟ (+ موارد منع مصرف و تداخلات دارویی)
  • ۶ منبع غذایی حاوی سطح بالای آرژنین
  • طریقه مصرف آرژنین در بدنسازی (بهترین زمان مصرف + دوز مصرفی)

نویسنده: مرضیه زارع


آرژنین چیست؟

آرژنین یکی از آمینواسیدهای بدن انسان است که در ساخت پروتئین مشارکت می‌کند. آمینواسیدها را به ۲ دسته ضروری و غیرضروری تقسیم می‌کنند. آمینواسیدهای ضروری آنهایی هستند که در بدن ساخته نمی‌شوند و باید توسط رژیم غذایی یا مکمل‌ها در اختیار بدن قرار بگیرند. در مقابل بدن انسان می‌تواند آمینواسیدهای غیرضروری را خودش بسازد.

آرژنین را نوعی آمینواسید نیمه ضروری یا شرطی (Semi-Essential) در نظر می‌گیرند. چون بدن انسان می‌تواند این اسیدآمینه را بسازد؛ اما در شرایط خاصی باید با مصرف مکمل آرژنین، مقدار لازم از این آمینواسید را به بدن رساند.

 

ال آرژنین چیست و چه تفاوتی با آرژنین دارد؟

احتمالا شما هم می‌خواهید بدانید چرا برخی از قرص‌ها و مکمل‌ها را با نام آرژنین و برخی دیگر را با نام ال آرژنین می‌فروشند. تفاوت قرص ال آرژنین و کپسول آرژنین چیست؟

حرف L در ابتدای ال آرژنین مخفف اصطلاح شیمی «Levorotatory» است؛ یعنی حالتی که آمینو آرژنین به یک مولکول پروتئینی آزاد متصل نیست. این حالت، شکل نهایی آمینواسید آرژنین در بدن انسان است. بنابراین می‌توان گفت جذب قرص ال آرژنین در بدن سریع‌تر صورت می‌گیرد؛ با این حال تفاوت فاحشی بین قرص‌های آرژنین و ال آرژنین وجود ندارد.

قیمت ال آرژنین در داروخانه

با خرید مکمل آرژنین اورجینال، سریع‌تر عضله سازی کنید.

قیمت ال آرژنین در داروخانه

 

کار آرژنین چیست و چه نقشی در بدن دارد؟

بعد از مصرف آرژنین، چه به صورت قرص و چه از طریق رژیم غذایی، این آمینواسید (Amino acid) در بدن به هورمون نیتریک اکسید تبدیل می‌شود. هورمون‌ها به عنوان پیام رسان‌های شیمیایی بدن انسان، عملکردهای کلیدی را آغاز می‌کنند. این هورمون مسئول گشادتر کردن رگ‌های خونی است تا جریان خون تقویت شود. در نتیجه مواد غذایی مورد نیاز برای رشد و پروتئین سازی به تمام قسمت‌های بدن می‌رسد. هورمون نیتریک اکسید برای سلامت عملکرد سیستم ایمنی نیز ضروری است.

 

 

موارد مصرف قرص ال آرژنین چیست؟

خواص مکمل آرژنین در بدنسازی با مطالعات بسیاری ثابت شده است؛ اما این مکمل به جز بدنسازی برای موارد دیگری هم استفاده می‌شود. قرص ال آرژنین در بهبود و درمان عارضه‌های زیر تا حد زیادی کمک کننده است:

  • احساس درد در ناحیه قفسه سینه
  • فشار خون بالا
  • سردردهای میگرنی
  • سردردهای ناشی از گرفتگی عروق
  • مشکلات مختلف مربوط به گرفتگی رگ‌ها و جریان خون
  • چاقی

موارد مصرف ال آرژنین برای مردان

مکمل آرژنین به جز عضله سازی و تقویت گردش خون در مردان، می‌تواند برای مشکلات مربوط به نعوظ و تقویت قوای جنسی هم استفاده شود.

 

موارد مصرف قرص ال آرژنین برای زنان

زنان با مصرف قرص ال آرژنین علاوه بر بهره‌مندی از فوایدی که در ادامه اشاره می‌کنیم، می‌توانند از این مکمل‌ها برای بهبود ارگاسم و جلوگیری از خطر پره اکلامپسی (Preeclampsia) هم استفاده کنند. پره اکلامپسی اختلالی در دوران بارداری است که باعث بالا رفتن فشار خون مادر شده و در موارد شدید می‌تواند منجر به سقط جنین شود.

هشدار: اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید، بدون اینکه با پزشک خود صحبت کنید، به هیچ وجه مکمل ال آرژنین مصرف نکنید. قرص آرژنین می‌تواند عوارض غیرمنتظره‌‌ای در دوران بارداری ایجاد کند.

 

عملکرد آرژنین در بدنسازی و تاثیرات آن

اگر برای استفاده از آرژنین مکمل بدنسازی مردد هستید و نمی‌دانید تاثیر ال آرژنین در بدنسازی چیست، در این بخش مهم‌ترین فواید مصرف آرژنین در بدنسازی را بررسی می‌کنیم.

تاثیر آرژنین در عضله سازی

اگر بپرسید مهم‌ترین تاثیر آرژنین در بدنسازی چیست که مصرف آن را ضروری می‌کند، باید به نقش این مکمل در عضله سازی اشاره کنیم. مکمل ال آرژنین می‌تواند ترشح هورمون رشد را تحریک کند. این هورمون در افراد ورزشکار باعث رشد و به اصطلاح بزرگ‌تر شدن ماهیچه‌ها می‌شود. مصرف مکمل آرژنین در زمان استراحت می‌تواند ترشح هورمون رشد را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد. 

یکی از دلایلی که برخی از افراد قرص ال آرژنین را برای افزایش قد مصرف می‌کنند، همین است. برای افزایش قد لازم است آرژنین در سن خاصی مصرف شود و برای این کار باید حتما با پزشک مشورت کنید. چرا که ترشح بیش از اندازه هورمون رشد در بدن، عوارض خطرناکی در پی خواهد داشت.

 

 

نقش آرژنین در بهبود عملکرد ورزشی

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، با مصرف قرص ال آرژنین، این ماده در بدن تبدیل به نیتریک اکسید می‌شود. نیتریک اکسید بهترین ماده برای بالا بردن استقامت و مقاومت بدن در طول تمرینات ورزشی است. این ماده با گشاد کردن عروق و رگ‌های خونی، گردش خون را تقویت کرده و اکسیژن بیشتری به ماهیچه‌ها می‌رسند.

از طرف دیگر آزاد شدن نیتریک اکسید از فشار خون و ضربان قلب شدید هم جلوگیری می‌کند. در نتیجه با مصرف مکمل آرژنین، یک محافظ قلبی مطمئن دارید و می‌توانید بدون خستگی، شدت تمرینات یا مدت آنها را بیشتر کنید.

 

خاصیت آرژنین در کاهش درد عضلانی

احتمالا شما هم شنیده‌اید که اگر بعد از تمرین ورزشی عضله‌‌ای درد داشته باشد، یعنی رشد می‌کند. از دیدگاه علمی این تصور اشتباه نیست؛ البته زمانی که درد خفیف تا متوسط باشد. این درد به دلیل آسیب‌های میکروسکوپی عضلانی ایجاد می‌شود و بعد از بهبودی، عضله قوی‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود.

اما می‌توان به کمک مکمل‌ها و مواد غذایی خاصی، دردهای بعد از تمرینات ورزشی را کاهش داد. یکی از اثرات ارژنین در بدنسازی از بین بردن سریع لاکتات و آمونیاک است که عامل درد در ماهیچه‌ها هستند. 

 

نقش ال آرژنین در بهبودی پس از آسیب

تاثیر قرص ال آرژنین در بدنسازی زمانی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند که در اثر حادثه، آسیب عضلانی دیده باشید. در این شرایط آرژنین با ورود به بدن، بافت آسیب دیده را پاکسازی می‌کند و با تشکیل ماده‌‌ای خاص، ترشح انسولین را تحریک می‌کند. انسولین با سنتز کلاژن می‌تواند بافت آسیب دیده را با سرعت بیشتری بهبود ببخشد.

 

 

نقش آرژنین در تنظیم فشار خون

خواص ال آرژنین در بدنسازی فقط به قوی کردن ماهیچه‌ها محدود نمی‌شود؛ این مکمل مفید می‌تواند فشار خون را در زمان انجام تمرینات ورزشی تنظیم کند. از طرف دیگر آرژنین در افرادی که مشکلات فشار خون دارند، می‌تواند به کاهش فشار خون سیستولیک (عدد بالا) و دیاستولیک (عدد پایین) کمک کند.

 

خاصیت ال آرژنین برای تنظیم قند خون

قرص ال آرژنین در تنظیم قند خون موثر است. این آمینواسید می‌تواند با بهبود متابولیسم گلوکز و حساسیت به انسولین، برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. نیتریک اکسید حاصل از این اسیدآمینه در عملکرد سلولی و نحوه پاسخ بدن به انسولین نقش دارد. بنابراین با در دسترس بودن نیتریک اکسید، سلول‌هایی که انسولین ترشح می‌کنند عملکرد بهتری خواهند داشت و قند خون تنظیم می‌شود.

 

تاثیر آرژنین در تقویت سیستم ایمنی

طبق مطالعات انجام شده، ال آرژنین می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی نقش داشته باشد و بدن را در برابر شیوع بیماری‌های عفونی، مقاوم سازد. این آمینواسید روی تولید و انتشار سلول‌های T که تنظیم کننده پاسخ‌های ایمنی هستند، تاثیر می‌گذارد و محرکی برای تولید بیشتر آنهاست.

 

 

تاثیر قرص ال آرژنین بر میل جنسی

یکی دیگر از خواص مکمل آرژنین، بهبود عملکرد جنسی است. این مکمل با آزاد کردن اسید نیتریک و تقویت گردش خون در تمامی قسمت‌های بدن از جمله ناحیه تناسلی، می‌تواند در بهبود اختلالات نعوظ کمک کننده باشد.

قیمت قرص آرژنین در داروخانه

خرید انواع مکمل آرژنین از برترین برندها برای تقویت سیستم ایمنی و قدرت عضلانی بیشتر

قیمت قرص آرژنین در داروخانه

 

عوارض مصرف آرژنین در بدنسازی چیست؟

به طور کلی تحقیقات انجام شده در رابطه با عوارض قرص آرژنین در بدنسازی نشان می‌دهند که این مکمل، تقریبا بی‌خطر است. حتی افرادی که روزانه و در دوره‌های طولانی از مکمل آرژنین استفاده کردند، دچار عوارض خاصی نشدند.

با این حال عوارض جانبی ال آرژنین در بدنسازی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نفخ شکم
  • اسهال
  • حالت تهوع
  • سرگیجه

در صورتی که از بیماری خاصی رنج می‌برید و نسبت به آمینواسید آرژنین حساسیت دارید، عوارض آرژنین در بدنسازی می‌تواند شامل واکنش‌های آلرژیک مثل خارش یا دشواری در تنفس نیز باشد.

 

موارد عدم مصرف قرص آرژنین چیست؟

در صورتی که یکی از شرایط زیر را دارید، از مصرف مکمل ال آرژنین بدون نظر پزشک جدا خودداری کنید:

  • اخیرا دچار حمله قلبی شده‌اید.
  • کمبود گوانیدینواستات متیل ترانسفراز دارید.
  • در دوران بارداری یا شیردهی هستید.
  • زیر ۱۶ سال یا بالای ۶۵ سال سن دارید.
  • بیماری‌های کلیوی یا اختلالات کبدی دارید.
  • مبتلا به آسم یا سایر بیماری‌های آلرژیک هستید.
  • فشار خون پایین دارید.
  • دارای هر نوع اختلال ارثی که متابولیسم آرژنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • داروی خاصی استفاده می‌کنید.

 

تداخلات دارویی آرژنین با داروهای دیگر

اگر از مکمل آرژنین برای بدنسازی یا موارد دیگر استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که این مکمل ممکن است با داروهای زیر تداخل داشته و منجر به واکنش بدن شود:

  • داروهای کاهش دهنده فشار خون (انالاپریل، لوزارتان، آملودیپین، فوروزماید و...)
  • داروهای اختلال نعوظ (سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل و...)
  • داروهای رقیق کننده خون (کلوپیدوگرل، انوکساپارین، هپارین، وارفارین و...)
  • داروهای ضد دیابت (انسولین، پیوگلیتازون، گلیپیزید و...)
  • داروهایی که جریان خون را افزایش می‌دهند (نیتروگلیسیرین، ایزوسورباید و...)
  • داروهای ادرارآور (آمیلورید و تریامترن، اسپیرونولاکتون و...)

علاوه بر این هر نوع مکمل یا داروهای گیاهی که برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون یا رقیق کردن خون استفاده می‌کنید، می‌تواند باعث تداخل دارویی و ایجاد مضرات آرژنین در بدنسازی شود.

 

 

آرژنین در چه مواد غذایی وجود دارد؟

آمینواسید آرژنین را می‌توان از طریق منابع آرژنین در مواد غذایی به بدن رساند. بیشترین میزان ال آرژنین در مواد غذاییزیر وجود دارد:

  1. گوشت (به خصوص گوشت قرمز، مرغ و بوقلمون)
  2. ماهی (به خصوص ماهی آزاد و شاه ماهی)
  3. انواع آجیل و مغز (تخمه کدو تنبل، بادام، بادام هندی)
  4. حبوبات (لوبیا، سویا، نخود، عدس)
  5. غلات (جو دوسر، برنج قهوه ای)
  6. محصولات لبنی (شیر، ماست، پنیر)

 البته یک رژیم غذایی نرمال معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از کل آرژنین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود به جز مصرف مواد غذایی، از مکمل ال آرژنین استفاده کنید.

 

انواع اشکال دارویی مصرف آرژنین در بدنسازی

مکمل آرژنین می‌تواند در اشکال دارویی مختلف به فروش برسد. رایج‌ترین شکل دارویی این مکمل به شکل قرص یا همان کپسول است. به جز قرص می‌توان این مکمل را در شکل پودری یا شربت (برای استفاده کودکان) تهیه کرد.

قرص‌های ال آرژنین معمولا با اعداد ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ به فروش می‌رسند. این اعداد نشان دهنده مقدار آرژنین در هر کپسول است؛ به عنوان مثال هر قرص ال آرژنین ۱۰۰۰، حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم آمینواسید Arg است.

از بین پرفروش‌ترین مکمل‌های ال آرژنین بازار، خرید محصولات زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

کپسول ال آرژنین ۵۰۰ میلی گرم دوبیس | ۱۰۰ عددی

هر کپسول این محصول حاوی ۵۰۰ میلی گرم آرژنین است که برای افراد تازه‌کار که می‌خواهند دوز مصرفی پایین‌تری را در روز استفاده کنند، انتخاب بهتری است.

قرص آرژنین ۵۰۰ دوبیس

 خرید قرص آرژنین ۵۰۰ دوبیس

 

قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ میلی گرم بلیستر ژن استار | ۱۲۰ عدد

این قرص ۱۲۰ عددی از برند ژن استار با قیمت مناسب، برای استفاده روزانه مناسب بوده و می‌توانید طبق برنامه ورزشی خود، از کپسول‌های ۱۰۰۰ میلی گرمی آن استفاده کنید.

 

قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم فانتوم نوتریشن

قرص ال آرژنین 1000 فانتوم | 90 عدد

 

قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ ژن استار | ۳۰ عدد

این قرص آرژنین ۱۰۰۰ برای مصرف یک ماه تنظیم شده و می‌توانید آن را با قیمت مناسب از بخش داروخانه سرمه دان خریداری کنید.

 

قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم اس ان ان | 90 عدد

قرص ال آرژنین 1000 اس ان ان | 90 عدد

 

مصرف آرژنین در بدنسازی

برای اینکه از فواید ال آرژنین در بدنسازی نهایت بهره را ببرید، باید با طریقه مصرف آرژنین در بدنسازی آشنا باشید. طریقه مصرف هر نوع مکمل بدنسازی شامل دوز، زمان مصرف و بایدها و نبایدهایی است که برای استفاده از مکمل رعایت می‌شود.

 

طریقه مصرف قرص آرژنین در بدنسازی

روش مصرف آرژنین در بدنسازی با توجه به این که برنامه ورزشی شما چگونه تنظیم شده، متفاوت است. برای استفاده از مکمل آرژنین بهتر است به توان بدنی خود و عوارض جانبی آن توجه داشته باشید. معمولا کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای بهره‌مندی از خواص آرژنین در بدنسازی، ابتدا از دوزهای پایین‌تر شروع کنید تا بدن واکنش‌های شدید نداشته باشد.

نکته: مکمل آرژنین را همراه با غذا یا نیم ساعت قبل/بعد از غذا مصرف نکنید و آن را با سایر نوشیدنی‌های گلیسمی مانند آب میوه مخلوط نکنید.

برای تاثیر بیشتر مکمل آرژنین و افزایش عضله سازی بعد از تمرینات ورزشی می‌توانید این مکمل را به همراه ال کارنیتین مصرف کنید.

 

نحوه و زمان مصرف آرژنین در بدنسازی

برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید

بهترین زمان مصرف آرژنین

مقدار مصرف آرژنین در بدنسازی

دوز مصرف آرژنین برای افراد مختلف، متفاوت است؛ اما به طور کلی بین ۶ تا ۳۰ گرم در روز توصیه می‌شود. معمولا دوز روزانه را به دو یا سه دوز کوچک تقسیم می‌کنند که مجموع آنها نباید از دوز روزانه بیشتر شود.

برای اینکه عوارض قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ را تجربه نکنید، بهتر است با دوز روزانه ۵ یا ۶ گرم شروع کنید و اگر بدن واکنش بدی نشان نداد، به مرور آن را افزایش دهید.

مدت زمان مصرف این مکمل ۲ تا ۳ ماه است که در این بازه زمانی در صورت مصرف مداوم مکمل، خاصیت آرژنین در بدنسازی را خواهید دید. بعد از این بازه، ۲ ماه مصرف مکمل را قطع کنید و دوباره این چرخه را از سر بگیرید.

 

بهترین زمان مصرف ال آرژنین در بدنسازی

مکمل ال آرژنین برای تحریک هورمون رشد و عضله سازی بهتر است دو تا سه بار در روز استفاده شود. بهترین زمان مصرف این مکمل به شرح زیر است:

  • نیم ساعت قبل از خواب (ترجیحا با معده خالی برای جذب سریع‌تر) – ۸ تا ۱۰ گرم
  • نیم ساعت پیش از شروع تمرین ورزشی – ۴ تا ۱۰ گرم
  • پس از انجام تمرینات ورزشی سنگین برای بهبود دردهای عضلانی

 

سن مصرف قرص آرژنین

از آنجایی که آرژنین یکی از آمینواسیدهای ضروری در بدن است، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند کاندیدای مصرف این آمینواسید باشند. با این حال میزان نیاز بدن به آرژنین در سنین یا شرایط فیزیکی مختلف، متغیر است. بنابراین برای اینکه عوارض قرص ال آرژنین برای نوجوانان یا کودکان پیش نیاید، برای مصرف این مکمل حتما باید شرایط بدنی فرد تحت نظر پزشک قرار گیرد.

 

 

مصرف قرص ال آرژنین برای لاغری تاثیر دارد؟

وظیفه ال آرژنین در بدنسازی به جز تقویت گردش خون و عضله سازی، کمک به کاهش چربی‌های بدن است. مطالعات نشان دادند که قرص آرژنین از روش‌های مختلفی می‌تواند باعث کاهش وزن شود. در نتیجه در پاسخ به سوال قرص ال آرژنین برای چیست می‌توان استفاده برای لاغری را هم نام برد.

 

قرص ال آرژنین متابولیسم چربی را تحریک می‌کند

یکی از  مزایای آرژنین در بدنسازی این است که با مصرف مکمل این آمینواسید، چربی‌های انباشته شده در بدن، به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شوند. در واقع زمانی که تمرینات ورزشی را دنبال می‌کنید، آرژنین برای رشد توده‌های عضلانی، متابولیسم بدن را بالا می‌برد و بدن برای متابولیسم از توده‌های چربی استفاده می‌کند؛ در نتیجه با مصرف این مکمل در عین حفظ توده عضلانی، توده‌های چربی را از دست خواهید داد.

 

مکمل آرژنین به توسعه چربی قهوه‌‌ای بدن کمک می‌کند

بدن انسان دو نوع چربی دارد که آنها را با نام‌های چربی سفید و چربی قهوه‌‌ای می‌شناسیم. چربی سفید یا بافت چربی سفید (WAT) همان چیزی است که در اطراف بدن انباشته شده و اگر بیش از اندازه باشد، منجر به چاقی می‌شود. در حالی که بافت چربی قهوه‌‌ای (BAT)  انرژی را در فضای کوچکی ذخیره کرده و طی فرآیند ترموژنز برای گرم نگه داشتن بدن، کالری می‌سوزاند.

با مصرف مکمل ال آرژنین و افزایش متابولیسم بدن، توده‌های چربی سفید از بین رفته و از ایجاد آنها جلوگیری می‌شود. از طرف دیگر تولید چربی قهوه‌‌ای که کالری سوز است، بیشتر می‌شود.

خرید مکمل ال آرژنین اصل

با خرید بهترین مارک ال آرژنین، با توده‌های چربی خداحافظی کنید!

خرید مکمل ال آرژنین اصل

 

 

عوامل موثر بر قیمت ال آرژنین چیست؟

قیمت مکمل آرژنین در بدنسازی با توجه به حجم، برند (ایرانی یا خارجی)، شکل دارویی (قرص یا پودر) و موارد دیگر متغیر است. در بین برندهای ایرانی مانند دوبیس، ژن استار، ویتاپی و ... کپسول، قرص و پودر آرژنین قیمتی بین ۶۰ هزارتومان تا ۵۰۰ هزارتومان و شاید کمی بیشتر دارد.

 

برای اطلاع از انواع مکمل آرژنین موجود در بازار + قیمت آنها کلیک کنید

قیمت ال آرژنین در داروخانه سرمه دان

 

جمع بندی

در این بخش سعی کردیم با زبانی ساده توضیح دهیم قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ برای چیست و با کاربرد آرژنین در بدنسازی آشنا شدیم. آرژنین به عنوان یک آمینواسید نیمه ضروری است که می‌تواند عضله سازی را تحریک کرده و با تحریک هورمون رشد، توده‌های عضلانی را قوی‌تر و بزرگ‌تر کند.

نقش آرژنین در بدنسازی شامل موارد زیر است:

  • تقویت عضلات و عضله سازی
  • چربی سوزی
  • بهبود دردهای عضلانی بعد از تمرینات ورزشی
  • بهبود آسیب‌های عضلانی

برای مصرف مکمل ال آرژنین حتما نکاتی را که اشاره کردیم به خاطر داشته باشید و با توجه به برنامه ورزشی و شرایط فیزیکی بدن خود، با مشورت مربیان و پزشکان، از این مکمل استفاده کنید.

سوالات خودتان در رابطه با نحوه مصرف مکمل ال آرژنین یا موارد دیگر را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ما شما را برای خرید این مکمل، بیشتر راهنمایی کنند.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
مریم حسینی           ارسال شده در 26 خرداد 01
0-0دیسلایک
باسلام برای ترمیم عضلات آسیب دیده قرص آرژنین را با چه دوزی در سن 56 سالگی باید مصرف کنیم عضلات بازو در اثر کار زیاد
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام
آرژنین به طور مستقیم تاثیری در ترمیم بافت آسیب دیده ندارد، شما برای ترمیم باید بی سی دبل ای یا آمینو اسید ضروری مصرف کنید. آرژنین برای بهبود خونرسانی به عضلات می‌باشد.
پاسخ
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش