ارسال رایگان
کراتین مونوهیدرات: مزایا، عوارض، دوز و سؤالات متداول
2-0
1 مرداد 02     74952 بازدید
کراتین مونوهیدرات: مزایا، عوارض، دوز و سؤالات متداول

کراتین مونوهیدرات یکی از محبوب ترین مکمل های مورد استفاده افرادی است که به دنبال ساختن عضله، به حداکثر رساندن عملکرد و افزایش قدرت هستند. طبق اطلاعات نظرسنجی، بیش از 40٪ ورزشکاران انجمن ملی ورزشکاران دانشگاهی (NCAA) اذعان داشته اند که از کراتین استفاده کرده اند. علیرغم اینکه کراتین مونوهیدرات یکی از علمی ترین مواد مکمل ورزشی مورد مطالعه است، هنوز هم اطلاعات غلط زیادی وجود دارد که در سالن های بدنسازی و اینترنت وجود دارد .این راهنما حقایق کراتین مونوهیدرات را در اختیارتان قرار می دهد و به سؤالات شما پاسخ می دهد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  1. کراتین مونوهیدرات چیست؟
  2. کراتین مونوهیدرات چگونه کار می کند؟
  3. مزایای کراتین مونوهیدرات
  4. نحوه مصرف کراتین مونوهیدرات
  5. اثرات جانبی كراتین مونوهیدرات
  6. بهترین محصولات کراتین مونوهیدرات
  7. سوالات متداول درباره وقفه در مصرف و ارتباط کراتین با کبد، قلب و...

 

اگر بعد از خواندن این راهنما سوالی در مورد کراتین مونوهیدرات داشتید، لطفاً آنها را در نظرات زیر ارسال کنید.


کراتین مونوهیدرات چیست؟

کراتین (Creatine Monohydrate) با پروتئین مشابه است زیرا یک ترکیب حاوی نیتروژن است ، اما یک پروتئین واقعی نیست. از نظربیوشیمی غذایی به عنوان یک "نیتروژن" پروتئین شناخته شده است. این ماده را می توان در غذایی که می خوریم (به طور معمول گوشت و ماهی) یا بصورت درون زا (در بدن) از اسیدهای آمینه گلیسین ، آرژنین و متیونین به دست آورد.

 مولکول کراتین مونوهیدرات

عملکرد کراتین مونوهیدرات چگونه است؟

کراتین در سیستم انرژی فسفاژن ، منبع اصلی ATP (بستر اصلی انرژی در بدن ما) در طول فعالیت های کوتاه مدت و با شدت زیاد ، یک بازیگر کلیدی است. کراتین هم به صورت کراتین و هم فسفوکراتین آزاد در بدن وجود دارد. فسفوکراتین (PC) به عنوان یک "ذخیره کننده فسفات پر انرژی" 2 عمل می کند.

عملکردهای PC  برای دوباره پر کردن ATP در عضلات که بسرعت منقبض می شوند با انتقال یک گروه فسفات به ADP که از هیدرولیز ATP برای انرژی در عضله انقباضی ایجاد شده است. هنگامی که ماهیچه های ما از کراتین خالی می شوند ، سیستم انرژی کوتاه مدت و با شدت زیاد ما خاموش می شود و ماهیچه های ما دیگر قادر به تولید نیرو نیستند.

استفاده از كراتین به عنوان یك كمك ارگونوژنی مبتنی بر این تئوری است كه می توان اشباع كراتین در عضله را از طریق مکمل افزایش داد. این نکته مهمی است که در بخش زیر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

از لحاظ تئوریک ، افزایش کراتین در ماهیچه ها با افزایش ظرفیت سیستم فسفوژن ما باعث افزایش عملکرد در تمرینات با شدت زیاد می شود.

اینفوگرافیک کراتین مونو هیدرات

فواید کراتین مونوهیدرات

خواص کراتین مونوهیدرات بسیار زیاد است. کراتین یکی از مکمل های مورد توجه عموم است. در حقیقت ، گوگل برای جستجوی اصطلاح "مکملهای کراتین" 6،740 مقاله علمی و پاب مد  562 مقاله به دست میدهند ، نشان می دهد که مقدار زیادی اطلاعات برای نتیجه گیری وجود دارد. از ده ها سال تحقیق و صدها مطالعه ، چندین مزیت برای کراتین مونوهیدرات اثبات شده از جمله:

  • افزایش سطح کراتین عضلات

  • افزایش ظرفیت کار و بهبود آموزش

  • افزایش بیشتر در توده بدن لاغر

در زیر توضیحات کامل تری در مورد این مزایا و تحقیقاتی که از آنها پشتیبانی می کند آورده شده است.

 مرد در حال تمرین جلوبازو

افزایش سطح کراتین عضلانی

برای اینکه کراتین موثر واقع شود ، باید افزایش سطح کراتین در ماهیچه های اسکلتی را شاهد باشیم. طبق تحقیقات اخیر ، با مصرف کراتین افزایش 40 تا 10 درصدی در کراتین عضلات و ذخایر PC مشاهده شده است.

این نتایج پس از مشاهده روش خاص "بارگذاری" مشاهده شد. این روش شامل مصرف تقریبا 3/0 گرم به ازای هر کیلوگرم در روز به مدت 5 تا 7 روز (تقریباً 20 گرم در روز با 5 گرم افزایش روزانه) و 3 الی 5  گرم در روز به دنبال دوره 5 الی 7  روز اول است.

در حالی که روش های دیگر پیشنهاد شده است که شامل هیچ مرحله بارگیری و "دوره ای" در مصرف مکمل کراتین نیست ، نتیجتا در حفظ افزایش سطح کراتین عضلانی  به همان اندازه مؤثر نبوده اند.

افزایش قدرت و عملکرد

به نظر می رسد مکمل کراتین موثرترین مکمل غذایی قانونی است که در حال حاضر در رابطه با بهبود ظرفیت بی هوازی و توده بدن بی چربی (LBM) موجود است. تحقیقات پیرامون تأثیرات ارگوژنیک مکمل کراتین گسترده است و صدها مطالعه منتشر شده دقیقاً به همان دو نتیجه می پردازند. تقریباً 70٪ از تحقیقات حاکی از افزایش قابل توجه (05 / 0P <برای آماری که در آنجا وجود دارد) در ظرفیت ورزش است ، در حالی که هیچ یک اثر ارگولیتیک گزارش نکرده اند.

به نظر می رسد مکمل کراتین در کوتاه مدت و بلند مدت کیفیت کلی آموزش را افزایش می دهد ، و منجر به افزایش 5 تا 15٪ بیشتر در قدرت و عملکرد می شود. علاوه بر این ، تقریباً تمام مطالعات نشان می دهد که مکمل "مناسب" کراتین مونوهیدرات در هفته اول مصرف حدود 1 تا 2 کیلوگرم وزن بدن را افزایش می دهد.

در مورد موضع نویسندگان ، در انجمن بین المللی تغذیه ورزشی در مورد کراتین ، "تعداد بسیار زیادی از تحقیقات انجام شده با نتایج مثبت از مکمل کراتین مونوهیدرات ، ما را به این نتیجه می رساند که این مؤثرترین مکمل غذایی است که امروزه برای افزایش ظرفیت ورزش با شدت زیاد  و ساخت توده عضلانی موجود است.

به نظر میرسد  پرونده  در این مورد بسته است.

طریقه مصرف کراتین مونوهیدرات

همانطور که در بالا ذکر شد ، هدف اصلی از مصرف مکمل کراتین اشباع ذخایرعضلات با کراتین است. این امر به چندین روش مختلف قابل دستیابی است اما به نظر می رسد که نحوه مصرف کراتین مونوهیدرات اولیه و به دنبال آن دوزهای پایدار ، روش بهینه برای دستیابی سریع و حفظ سطح اشباع است. چنین روشی به شرح زیر است: تقریباً 3/3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن در روز بین 5 تا 7 روز (تقریباً 20 گرم در روز در 5 گرم) و 3 الی 5 گرم در روز بعد از دوره 5 الی 7 روز اول.

درمورد زمان بندی کراتین ، اخیراً نظرهایی درمورد چگونگی تأثیر زمان مصرف مکمل شبر اثربخشی آن منتشر شده است.  در حالی که کراتین اغلب به عنوان مکمل قبل از تمرین به بازار عرضه می شود ، علم از این ایده پشتیبانی نمی کند.  قبل از اینکه به مطالعه در این مورد بپردازیم ، به مفهوم کلی مکمل کراتین فکر کنید. این عمل با استفاده از تجمع بیولوژیکی انجام می شود ، بنابراین احتمالاً یک دوز کوچک قبل از تمرین باعث افزایش مقدار کافی برای ذخیره سازی عضلات نمی شود.

 یک روش مصرف را دنبال کنید و سپس با مصرف 3 الی 5 گرم در روز میزان کراتین خود را حفظ کنید. زمان بندی با یک مکمل کراتین در واقع یک عامل ایجاد یا از بین بردن آن نیست.

مرد در حال تمرین سینه

مقاله جدیدی با عنوان "تأثیر مکمل کراتین مونوهیدرات  قبل و بعد از تمرین بر ساختار بدن و قدرت" بررسی کرده که چگونه زمان مصرف مکمل کراتین بر اثربخشی آن تأثیر گذاشته است. در این مطالعه ، 19 فرد به طور تصادفی به یکی از گروههای قبل یا بعد از تمرین و با مصرف 5  گرم کراتین قبل یا بعد از تمرین مقاومتی تقسیم شده اند.

وقتی داده ها را در مقاله بررسی می کنید ، خواهید دید که اطلاعات هرشخص در گروه مصرف پس از تمرین بهبودهایی را نشان می دهد، که در گروه مصرف قبل از تمرین اینگونه نیست، لذا پیشنهاد میشود که مصرف کراتین پس از تمرین ممکن است ایده بهتری از مصرف آن قبل از تمرین باشد. با این حال ، اختلافات اندک بود و در واقع انباشت کراتین مهمتر است تا زمان بندی مصرف.

برای خلاصه دوز و زمان مصرف کراتین: روش مصرف را دنبال کنید و سپس با مصرف 3 الی 5 گرم در روز میزان کراتین خود را حفظ کنید. زمان بندی با یک مکمل کراتین در واقع یک عاملعملکرد یا بیفایده بودن آن نیست.

عوارض کراتین مونوهیدرات

سالهاست که رسانه ها کراتین را به عنوان یک مکمل خطرناک و ضعیف شناخته اند و میگویند استفاده طولانی مدت از آن می تواند منجر به پیامدهای نامطلوب در سلامتی شود. متأسفانه رسانه های جمعی  از اندازه نمونه ی  بسیار کوچکی، یعنی آزمایش مشهور "n = 1" به این نتیجه رسیده اند.

بیشتر ادعاهای رایج بیان میکنند که کراتین می تواند باعث کمبود آب بدن ، آسیب دیدگی ، ناراحتی دستگاه گوارش و حتی آسیب به کلیه یا کبد شود. با این حال ، تاکنون هیچ آزمایش کنترل شده ای انجام نشده است که نشان داده باشد مکمل کراتین به علت کم آبی ، پریشانی دستگاه گوارش ، آسیب دیدگی ، و آسیب به کلیه یا کبد (از بین بیش از 500 موردی که تا کنون انجام شده) مربوط است.

تنها عارضه جانبی بالینی مکمل کراتین ، افزایش وزن (به دلیل افزایش غلظت آب درون سلولی) است که به طور معمول ، هدف مصرف کنندگان کراتین است.

مرد تمرین جلوبازو 

می توان ادعا كرد كه "مكمل" كراتین از زمان شروع خوردن گوشت توسط انسان وجود داشته است كه براساس تحقیقات اخیر بیش از یك میلیون سال پیش بوده است.  تحقیقات در مورد کراتین در واقع بیش از 40 سال پیش هنگامی که از آن برای آزمایش اختلالات قلبی و بهبود عملکرد قلب در هنگام سکته قلبی استفاده شد ، آغاز شد.

به نظر می رسد شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مکمل کراتین می تواند در هنگام مصرف دوزهای زیاد (20+ گرم) باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود. مصرف آن با آب کافی و یا استفاده از یک برند با کیفیت بالاتر معمولاً این اثر جانبی را برطرف می کند.

انواع کراتین

در اصل دو نوع مختلف کراتین ، کراتین مونوهیدرات و کراتین اتیل استر وجود دارد. به طور کلی کراتین مونوهیدرات نسبتاً ارزان تر از کراتین اتیل استر است. کراتین اتیل استر اغلب به عنوان شکل مؤثرتری از کراتین به دلیل افزایش دسترسی فراهمی زیستی  به بازار عرضه می شود. با این حال ، این ادعاها در تحقیقات علمی ثابت نشده است.

در مطالعه‌ای که کراتین مونوهیدرات و کراتین اتیل استر را با داروی بی اثر مقایسه کرده است ، هر دو کراتین مونوهیدرات و کراتین اتیل استر سطح عضلات کراتین را با برخی شواهد موجود در مقاله افزایش داده‌اند و حتی نشان داده است که ممکن است کراتین مونوهیدرات در واقع سودمندتر باشد.

بنابراین ، به این دلیل استدلال می شود که کراتین مونوهیدرات و اتیل استر هر دو دارای تأثیرات بسیار مشابهی هستند که کراتین مونوهیدرات قابلیت بیشتری از نظر کارآیی و قیمت دارد.

قیمت کراتین مونوهیدارت

برای اطلاع از قیمت کراتین مونوهیدارت در داروخانه و خرید بهترین مکمل‌ها بر دکمه زیر کلیک کنید:

کراتین مونوهیدرات قیمت

کراتین مونوهیدرات قیمت

سؤالات متداول درباره کراتین مونوهیدرات

تاثیر کراتین مونوهیدرات روی عملکرد شما چقدر سریع است؟

تاثیر کراتین مونوهیدرات فرد به فرد و نحوه مصرف کراتین متفاوت است. افرادی که از روش مصرف پیروی می کنند ، اغلب می توانند در 24 الی 72 ساعت بهبودهایی را ببینند. افرادی که رویکرد طولانی تر و کندتری دارند (فقط دوز طبیعی 5 گرم در روز) معمولاً طی 4 الی 7 روز نتایج را مشاهده می کنند.

آیا کراتین به شما در بلند کردن وزنه های سنگین کمک می کند؟

کراتین می تواند به شما کمک کند وزنه های سنگین تری را در تمرین استفاده کنید ، البته به صورت غیرمستقیم. هیچ مکانیسم یا داده مشخصی وجود ندارد که نشان دهد کراتین به تنهایی می تواند قدرت بدنی را به دلیل مکمل غذایی بودن افزایش دهد. با این حال ، کراتین می تواند به شما امکان دهد تا حجم تمرین خود را در بازه های کم وزن با وزن بالاتر افزایش دهید ، که در تئوری باید اجازه دهد که سازگاری بیشتری با تمرین داشته باشید و قدرت خود را افزایش دهید.

میزان مصرف کراتین برای بانوان چقدر است؟

کراتین برای زنان به اندازه مردان مفید است. عملکرد خاصی از کروموزوم Y که به بدن قدرت ویژه ای با کراتین بدهد وجود ندارد. اما ، ممکن است دوز مصرفی با کراتین برای زنان کمی متفاوت باشد. به طور معمول ، زنان کمی کمتر از مردان وزن دارند و اغلب به "دوزهای مصرفی" کمتری نیاز دارند ، غالباً 3 گرم در روز به جای 5 گرم در روز.

 زن و مرد ایستاده در باشگاه

بعد از قطع مصرف کراتین، توده عضلانی خود را حفظ می‌کنیم؟

بله ، توده عضلانی خود را حفظ خواهید کرد. ممکن است به دلیل پایین تر نگه داشتن مقدار آب در بافت عضلانی ، دچار کاهش جزئی وزن و حجم عضلات شوید ، اما بعد از قطع مصرف کراتین ، توده عضلانی واقعی باقی می ماند.

 بهترین روش مصرف کراتین چیست؟

روشهای مصرفی مانند مواردی که در این راهنما به آنها اشاره شد برای اثربخشی کراتین لازم نیست. با مصرف دوزهای پایین تر و روزانه (5 گرم در روز) می توانید به "اشباع" کراتین برسید. با این حال ، این کار بسیار طولانی تر انجام خواهد شد و روشهای مصرف باعث افزایش میزان دستیابی به کراتین به بالاترین میزان کارایی خود می شوند.

مصرف کراتین در روزهای غیر تمرین باید چگونه باشد؟

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از مکمل کراتین باید هر روز ، حتی در روزهای استراحت و غیرتمرین خود ، کراتین مصرف کنید. آن را یک مکمل روزانه در نظر بگیرید که بدون در نظر گرفتن اینکه شما تمرین کرده اید یا نه ، از آن استفاده کنید. این کار باعث می شود که سطح کراتین به طور مداوم بالا در بافت عضلانی شما حفظ شود.

بهترین زمان مصرف کراتین کی است؟ قبل یا بعد از تمرین؟

پاسخ: همانطور که در بالا ذکر شد ، زمان مصرف کراتین جنبه مهمی در مصرف مکمل آن ندارد. استفاده مداوم در طول زمان مهمترین جنبه است. به نظر می رسد مطالعاتی که زمان مصرف کراتین را بررسی کرده اند نشان می دهند که طعم مصرف پس از تمرین ممکن است تلخ تر از قبل از تمرین باشد.

مصرف کراتین در بدنسازی چگونه است؟ 

مصرف کراتین با آب کافی به کاهش مشکلات احتمالی معده شما کمک می کند. علاوه بر این ، مصرف آن با یک وعده غذایی همچنین ممکن است به افزایش جذب و تقسیم مواد مغذی کراتین به بافت های مناسب کمک کند.

آیا کراتین چربی سوزی میکند؟

کراتین به خودی خود باعث کاهش چربی بدن نمی شود ، اما ممکن است باعث کاهش چربی بدن شود زیرا می تواند به شما در افزایش شدت و حجم جلسات تمرین کمک کند. یکی از بزرگترین مهمترین عوامل برای از بین رفتن چربی در طول دوره های آموزشی ، میزان کار انجام شده است و کراتین می تواند به افزایش حجم تمرین شما کمک کند.

عوارض مصرف کراتین برای نوجوانان چیست؟

هیچ چیز. کراتین مونوهیدرات برای نوجوانان بی خطر است. هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد کراتین اثرات منفی بر روی نوجوانان دارد.

مضرات کراتین مونوهیدرات برای افراد سالخورده چیست؟

کراتین برای سالمندان بی خطر است. در واقع ، حتی ممکن است مفید باشد زیرا شواهد اولیه وجود دارد که نشان می دهد کراتین ممکن است در برابر افت عصبی و محافظت از عملکرد مغز در افراد مسن موثر باشد. در حال حاضر مطالعات تحقیقاتی در حال بررسی است که تا چه میزان مکمل کراتین برای سالمندان مفید است.

آیا کراتین مونوهیدرات به کبد شما آسیب می رساند؟

از بین 500 مطالعه انجام شده روی کراتین ، هیچ مدرکی مبنی برتاثیر کراتین بر کبد و آسیب رساندنآن به شما، وجود ندارد. علاوه بر این ، هیچ مکانیسم واقعی شناخته نشده است که دوزهای طبیعی کراتین مونوهیدرات ممکن است به کبد آسیب برساند.

مصرف همزمان کراتین و پروتئین وی درست است؟ 

بله. چندین مطالعه در مورد این سوال انجام شده است و نشان می دهند که شما می توانید پروتئین کراتین و وی را همزمان و بی هیچ گونه اشکال واقعی مصرف کنید.

عضلات سینه مرد

مصرف کراتین با شیر امکان پذیر است؟

بله. مصرف کراتین مونوهیدرات با شیر شبیه مصرف آن با پروتئین وی و برخی از کربوهیدراتها خواهد بود. اگر از شیر لذت می برید و می خواهید کراتین خود را در آن مخلوط کنید ، راحت باشید!

ایا کراتین سرطان زا است؟

پاسخ: هیچ مدرکی مبنی بر وجود کراتین سرطان زا وجود ندارد. برای سالها بحث زیادی در مورد اینکه آیا کراتین می تواند به ترکیبات سرطان زا در بدن (به طور عمده آمین های هتروسایکلیک) تبدیل شود وجود دارد.

این در واقع در یک مطالعه که در آن دو دوز کم و دوز بالای کراتین داده شد ، آزمایش شد. این مطالعه هیچ افزایش در ترکیبات سرطان زا از مکمل کراتین را نشان نداد.

کراتین میکرونایز چیست؟

کراتین میکرونیزه فقط کراتین مونوهیدرات است که به یک پودر ریزتر تبدیل شده است. این باعث می شود مکمل در آب راحت تر حل شود و اغلب می تواند فرآیند جذب در معده افراد را راحت تر کند.

قیمت کراتین پی ان سی 300 گرمی

مصرف همزمان کراتین و کافئین آیا مشکلی دارد؟

پاسخ: این ایده که کافئین ممکن است کراتین را تحت تأثیر قرار دهد ، ناشی از یک مطالعه منتشر شده در اواسط دهه 90 (دقیق آن 1996) است. با این حال ، این مطالعه یک جنبه بسیار کوچک از عملکرد را مورد بررسی قرار داده است و هیچ مطالعه ای تأثیر منفی کافئین بر مکمل کراتین در هر پیامد مهم (یعنی عملکرد) نشان نداده است.

آیا کراتین مونوهیدرات گیاهی است؟

کراتین مونوهیدرات اغلب در آزمایشگاه از واکنش بین سارکوزین و سیانامید سنتز می شود و اغلب مشتق مستقیم محصولات حیوانی نیست. برای بسیاری از افراد ایمن است که تصور کنند که کراتین آنها واقعاً گیاهی است. برای افرادی که علاقه مند هستند می توانید فرایند تولیدی هر تهیه کننده را جستجو کرده و بفهمید که آیا این در واقع گیاهی است.

عوارض کراتین بدنسازی آیا طولانی مدت است؟

گذشته از افزایش وزن بدن ، هیچ عارضه جانبی طولانی مدت مستندی در نتیجه مصرف مکمل کراتین وجود ندارد.

برای مشاهده  تأثیرات کراتین مونوهیدرات چقدر زمان لازم است؟

معمولاً زمان اثرگزاری در مقیاس چند روز است ، اما گاهی اوقات تا هفته ها به طول می انجامد. این از شخص به شخص دیگر و در نحوه مصرف کراتین شما متفاوت خواهد بود. افرادی که از روش مصرف پیروی می کنند ، اغلب می توانند در 24 الی 72 ساعت بهبودهایی را ببینند. افرادی که رویکرد طولانی تر و کندتری دارند (فقط دوز طبیعی 5 گرم در روز) معمولاً طی 4 الی 7 روز نتایج را مشاهده می کنند.

مصرف کراتین در کاهش وزن موثر است؟

کراتین به خودی خود باعث کاهش وزن بدن نمی شود اما ممکن است باعث کاهش چربی شما شود زیرا می تواند به شما در افزایش شدت و حجم جلسات تمرین کمک کند. یکی از بزرگترین عوامل  کاهش وزن / چربی در طول دوره های تمرین ، میزان کار انجام شده است و کراتین می تواند به افزایش حجم تمرین شما کمک کند.

آیا کراتین باعث سنگ کلیه میشود؟

تا به امروز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کراتین باعث ایجاد سنگ کلیه می شود ، بنابراین دلیل خوبی وجود ندارد که اعتقاد داشته باشید که چنین عوارضی وجود دارد.

آیا کراتین فشار خون را بالا میبرد؟

 "جدا کنندهای" كراتین بیشتر وارد فضای داخل سلولی می شوند ، به این معنی كه در صورت وجود هر چیزی ، حجم بیشتری در سلول ها نسبت به گردش خون وجود دارد كه این امر نباید بر فشار خون تأثیر بگذارد. اگر از فشار خون بالا رنج می برید عاقلانه است که قبل از مصرف کراتین به عنوان مکمل با پزشک مشورت کنید.

سوال: آیا کراتین منو هیدرات باعث مشکلات قلبی می شود؟

پاسخ: با توجه به داده های موجود ، به نظر نمی رسد کراتین مونوهیدرات مشکلات قلبی ایجاد کند. در واقع ، کراتین مونوهیدرات به صورت تجربی برای درمان اختلالات قلبی و بهبود عملکرد قلب در هنگام سکته قلبی مورد استفاده قرار گرفته است.

سوال: آیا کراتین منوهیدرات برای مبتلایان به دیابت بی خطر است؟

پاسخ: بله ، کراتین به طور قطع برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است. جالب است بدانید که کراتین ممکن است در کنترل گلوکز در افراد مبتلا به دیابت کمک کند زیرا یک مطالعه نشان داد که مکمل کراتین باعث افزایش انتقال GLUT4 (پروتئین حمل کننده گلوکز) در ماهیچه های اسکلتی در افراد مبتلا به دیابت می شود.

سوال: آیا می توانید  کراتین را فله ای مصرف کنید ؟

مرد در حال تمرین در باشگاه 

پاسخ: بله و نه ، کراتین صرفاً ابزاری برای کمک به مراحل حرفه ای است. شما می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید و فواید آن را در مراحل اولیه خود مشاهده کنید یا می توانید آن را با سایر مکمل های مؤثر مخلوط کرده و سود خود را ترکیب کنید. بیشتر افراد موفق همراه با سایر محصولات مؤثر از کراتین استفاده می کنند.

سوال: آیا کراتین منوهیدرات فاسد شدنی است؟

پاسخ: هر محصولی می تواند فاسد شود ، به ویژه هنگامی که فاقد مواد نگهدارنده است. عمر مفید کراتین با این حال 36 ماه است ، بنابراین بیشتر مردم نیازی به نگرانی در مورد تاریخ انقضا ندارند.

سوال: آیا می توانم کراتین مصرف کنم و وزنم اضافه نشود؟

پاسخ: بله ، از نظر تئوری می توانید با از دست دادن چربی بدن هنگام مصرف آن ، کراتین مصرف کرده و وزن خود را افزایش ندهید. با توجه به عدم به دست آوردن "وزن آب" که با آن به دست می آید ، شما باید خوشحال باشید که در این مقیاس افزایشی مشاهده می کنید زیرا این بدان معنی است که کار می کند. تنها هدف مکمل کراتین با افزایش جزئی وزن در آب حاصل می شود. اگر دیدن افزایش چند کیلویی در وزن از نظر روحی مشکل باشد ، شاید زمان مناسب مکمل کراتین نباشد.

سوال: آیا مصرف کراتین گاه به گاه منطقی است؟

پاسخ: اگر گاهی اوقات یعنی هفته ای یکبار ، خیر ، معنی ندارد زیرا بدن شما برای اثربخشی نیاز به تجمع کراتین دارد. اگر دوره ای از چرخه تمرینات خود را طی می کنید که در آنجا بیشتر تمرینات استقامتی با شدت کم انجام می دهید ، ممکن است با مصرف چند هفته تا چند ماه از مکمل کراتین با مشکلی رو به رو نشوید.

سوال: آیا کراتین اشتهای شما را کاهش می دهد؟

پاسخ: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کراتین اشتها را کاهش می دهد.

سوال: آیا مصرف کراتین در آب و هوای گرم خطرناک است؟

پاسخ: مصرف کراتین در آب و هوای گرم به طور مستقیم خطرناک نیست اما ممکن است نیاز بدن شما را افزایش دهد. هنگام تمرین در آب و هوای گرم ، لازم است اطمینان حاصل کنید که به طور کافی وضعیت آبرسانی را مورد توجه قرار داده اید.

سوال: آیا می توانید از کراتین مونوهیدرات همراه با گینرهای آنابولیک استفاده کنید؟

پاسخ: بله ، کراتین را می توان در همراه با تقریباً هر نوع گینرآنابولیک مصرف کرد. کراتین به طور مستقل از چگونگی عملکرد اکثر گینرهای آنابولیک کار می کند ، بنابراین به احتمال زیاد به صورت هم افزایی کار می کنند و یک "همراه" عالی هستند. به عنوان مثال ، بتا آلانین و کراتین می توانند یک سازنده بزرگ " انرژی سیستم " باشند زیرا از طریق دو مکانیسم بسیار متفاوت برای افزایش "استقامت" از طریق تمرین سبک و با شدت بالا کار می کنند.

سوال: آیا کراتین آلت تناسلی شما را کوچکتر می کند؟

پاسخ: داده ای وجود ندارد که نشان دهد کراتین می تواند آلت تناسلی شما را کوچکتر کند. همچنین هیچ مکانیسم مولکولی خوبی وجود ندارد که بتواند آن را ایجاد کند. با این وجود شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کراتین ممکن است به عملکرد اسپرم شما کمک کند و باروری را افزایش دهد! این مطالعه روی اسپرم در یک ظرف انجام شد اما با این وجود امیدبخش است.

سوال: آیا کراتین منوهیدرات باعث گرفتگی عضلانی می شود؟

پاسخ: كراتين به طور مستقيم باعث گرفتگي نمي شود. با این حال ، از آنجا که کراتین می تواند آب داخل سلول را افزایش دهد ، ممکن است غلظت الکترولیت های خاصی را کاهش دهد ، بنابراین نیاز شما به مصرف مواردی مانند سدیم و منیزیم ممکن است کمی نسبت به زمانی که کراتین نیست ، همراه با کراتین کمی بیشتر باشد. اگرچه این حدس و گمان است و باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا نقش دقیق كراتین در گرفتگی عضلات مشخص شود.

سوال: آیا کراتین برای دوندگان مفید است؟

پاسخ: برخلاف تصور عامه مردم بدن شما از همه سیستم های انرژی (فسفوژن ، گلیکولیتیک و سیستم اکسیداتیو) در همه زمان ها استفاده می کند ، و بسته به شدت و مدت زمان نوع تمرین ، میزان اتکا به آنها متفاوت است. ورزشکاران استقامتی ، که شامل دونده ها میشوند ، در درجه اول از سیستم اکسیداتیو استفاده می کنند اما به سیستم گلیکولیز و سیستم فسفوژن نیز نیاز دارند.

بنابراین ، بله ، کراتین ممکن است برای دوندگان مفید باشد. با این حال ، میزان سود در دوندگان کمتر از افرادی است که در درجه اول در سیستم فسفوژن تمرین می کنند.

سوال: آیا کراتین برای زنان شیرده ایمن است؟

پاسخ: اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد کراتین برای زنان شیرده مضر است. با این حال ، اگر در حال شیردهی هستید و قصد مصرف کراتین را دارید ، با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

سوال: وقتی کراتین باعث ناراحتی معده شما می شود ، چه کاری انجام دهید؟

پاسخ: شما معمولاً می توانید با افزایش مقدار آب مصرفی کراتین یا استفاده از یک مارک با کیفیت بالاتر ، مشکلات ناشی از مصرف کراتین را برطرف کنید. متاسفانه ، همه مکمل های کراتین به طور یکسان تولید نمی شوند.

سوال: آیا کراتین به غلبه بر صدمات کمک می کند؟

 مرد در حال برداشتن دمبل در باشگاه

پاسخ: در حالی که به نظر می رسد کراتین یکی از مفیدترین مکمل های موجود در بازار از نظر عملکرد است ، تاکنون شواهد خوبی وجود ندارد که نشان دهد کراتین می تواند در روند بهبودی در جراحات کمک کند.

سوال: آیا کراتین منوهیدرات با هیچ دارویی تداخل دارد؟

پاسخ: كراتین در اصل یک پپتید كوچك (آمینو اسید) است كه به طور طبیعی توسط بدن خود شما تولید می شود و از لحاظ نظری نباید با هیچ دارویی تداخل داشته باشد. اما اگر داروهای تجویزی را مصرف می کنید ، قبل از مصرف کراتین مونوهیدرات به عنوان مکمل ، با پزشک خود مشورت کنید.

سوال: کراتین منوهیدرات از چه چیزی ساخته شده است؟

پاسخ: کراتین مونوهیدرات اغلب در آزمایشگاه از واکنش بین سارکوزین و سیانامید تولید می شود. محصول نهایی یک پروتئین غیر ازت ساخته شده از اسیدهای آمینه گلیسین ، آرژینین و متیونین است.

سوال: آیا کراتین می تواند یک گروه خاص عضله را هدف قرار دهد (به عنوان مثال: فقط پایین بدن)؟

پاسخ: خیر ، كراتین تقریباً در تمام بافت ها جذب می شود. هیچ روش تجاری در دسترس برای افزایش جذب خاص بافت از کراتین وجود ندارد. اگرچه با استفاده از فناوری نانو کنونی که شرکتهای داروسازی از آن برای تهیه داروی خاص بافت استفاده می کنند ، از نظر تئوری امکان پذیر است.

سوال: آیا من باید محصولات مختلف کراتین را به صورت چرخشی استفاده کنم؟

پاسخ: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد استفاده چرخشی محصولات مختلف کراتین نتایج بهتری را ارائه می دهد یا در طولانی مدت ایمن تر است. در حقیقت ، اگر محصولی را پیدا کردید که برای شما مفید باشد و بدن شما به خوبی تحمل کند ، احتمال اینکه مفید باقی بماد بیشتر از این است که آن محصول بی اثر یا باعث نوعی ناراحتی یا عارضه جانبی دیگر شود (این بسیار بعید است).

سوال: چه اتفاقی می افتد اگر کراتین مصرف کنم و نتیجه نگیرم؟

پاسخ: ماهیچه و سایر بافت های شما کراتین را جذب می کنند ، مقداری آب اضافی ذخیره می کنند و عملکرد خود را به طور عادی ادامه می دهند. در مقایسه شاهد افزایش کوچکی خواهید بود ، اما متوجه تفاوت های قابل ملاحظه ای در قدرت یا ظاهر جسمی نخواهید شد.

خرید کراتین مونوهیدرات

برای خرید کراتین مونوهیدرات اصل با لیبل وزرات بهداشت از داروخانه دکتر طهماسبی (سرمه دان) بر دکمه زیر کلیک کنید:

خرید کراتین مونوهیدرات 

خرید کراتین مونوهیدرات 

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
mohammadreza kp           ارسال شده در 2 آذر 98
1-1دیسلایک
سلام خسته نباشید.چند ماه میشه کراتین رو مصرف کرد؟؟
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 2 آذر 98
1-1دیسلایک
سلام، وقتتون بخیر
بعد از استفاده 3 ماهه نیاز به استراحت 1 ماهه می‌باشد.
بهتر است بعد از 3 ماه استفاده مداوم برای چکاب آزمایش بدهید.
موفق باشید
پاسخ
مهدی حیدری           ارسال شده در 30 خرداد 99
0-0دیسلایک
بعد ازعوارض کراتین چه کنیم
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 31 خرداد 99
0-0دیسلایک
قبل از هرکاری باید آزمایش بدید و میزان کراتین خون و دیگر فاکتورها اندازه‌گیری شود و در صورت نیاز دارو یا مکمل پاکسازی مصرف شود.
ولی به طورکلی پیشنهاد میشود که در مصرف کراتین زیاده روی نکنید چون تاثیر کراتین در همان دوز پایین می باشد
پاسخ
دنی           ارسال شده در 4 تیر 99
0-0دیسلایک
درود اگه کراتین مونو هیدراتو یک ماه یعنی تا خالی شدنه قوطی..استفاده کرد و قطع کرد مشکلی پیش میاد ؟؟؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 4 تیر 99
0-0دیسلایک
استفاده روزانه تا 10 گرم موردی ندارد و بیش از این میزان پیشنهاد نمیشود
پاسخ
محمد           ارسال شده در 17 تیر 99
0-0دیسلایک
گینر کربوهیدرات با کراتین مونوهیدرات مخلوط کنیم بهتر جواب میگیریم یا جدا جدا
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 17 تیر 99
0-0دیسلایک
به طور کلی مصرف هر دو کمک میکنه به افزایش وزن و سایز عضلات، فرقی نمیکنه که با هم یا جدا مصرف بشه
پاسخ
ابوالفضل چ           ارسال شده در 27 تیر 99
0-0دیسلایک
سلام. خسته نباشید
خوردن کراتین با سن‌ایچ آناناس اشکالی نداره؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 27 تیر 99
1-0دیسلایک
بله، بهتره با آبمیوه شیرین( آب انگور) مصرف بشه، پرتقال، آناناس دارای آسکوربیک اسید هست و اثر کراتین را خنثی میکند
پاسخ
Peyman           ارسال شده در 29 تیر 99
1-0دیسلایک
سلام من ۱۸ سالمه برای اولین بار کراتین خوردم فقط تا الان بارگیری کردم و بدنم بشدت داغ شده ادامه بدم یا نه؟ تشکر
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 29 تیر 99
0-0دیسلایک
سلام
بهتره مصرف مکمل را قطع کنید و به دکتر تغذیه مراجعه کنید و در صورت لزوم آزمایش بدید
پاسخ
Nima gholami           ارسال شده در 30 تیر 99
0-1دیسلایک
سلام بنده کراتین نصرف نکردم ، اولین بارمه ، مزه اون تلخه ایا کلا همینطوره کراتین ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 31 تیر 99
0-0دیسلایک
سلام
خیر کراتین بی طعم هستش و بهتره با آبمیوه شیرین مصرف بشه
پاسخ
Amir           ارسال شده در 2 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام مصرف کراتین مونوهیدرات در نوجوانی قد را افزایش می دهد
یا نه ؟
ایا مصرف ان در نوجوانی عوارضی دارد؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 3 مرداد 99
0-0دیسلایک
مصرف کراتین به صورت مکمل در سنین رشد به هیچ وجه توصیه نمیشود و تاثیری در افزایش قد ندارد
پاسخ
امیر حسین           ارسال شده در 5 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام وقتتون بخیر
من تیپ اکتوموروف دارم حدود یک ماهی میشه کراتین و گینر رو مصرف میکنم به تازگی متوجه ریزش موهام شدم. تصمیم داشتم مصرف کراتین رو متوقف کنم. گفتم مصورتی با شما داشته باشم آیا نیازه یا نه؟ ممنون
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام
در صورت سابقه وراثتی مصرف کراتین ممکنه ریزش مو رو تشدید کنه، در این صورت بهتره مصرفش رو قطع کنید
پاسخ
hamd           ارسال شده در 7 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام میشه بدون وزنه زدن و فقط با ورزش های شنا و اسکات و بارفیکس و.. مصرف کرد چون باشگاه رو به خاطر کرونا تعطیل کردن مجبورم تو خونه تمرین کنم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 8 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام بله موردی نداره، همه اینهایی که فرمودید هم در اصل وزنه همون وزن بدن هستش و با یه برنامه خوب میتونید تمریناتتون رو خیلی حرفه ای دنبال کنید. در حال حاضر یکی از اپلیکیشنهای حرفه ای در این زمینه برنامه KEEP هستش که از گوگل پلی قابل دانلود است.
پاسخ
امیررضا           ارسال شده در 14 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام ببخشید من الان ۱۵ سالم هیچ عوارضی نداره من مصرف کنم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 15 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام
در سن زیر 18 سال توصیه نمیشود. به طورکلی در سنین رشد به دلیل اختلال در جذب مواد غذایی مکمل تغذیه ای جداگانه توصیه نمیشود
پاسخ
احمد موسی           ارسال شده در 21 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید
بعد از یک ماه استفاده کراتین را می خام برای دو هفته قطع کنم، برای استفاده مجدد نیاز به بارگیری است؟ ممنون
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 21 مرداد 99
0-0دیسلایک
سلام
خیر برای زیر سه ماه نیاز به بارگیری مجدد نیست
پاسخ
علی           ارسال شده در 7 شهریور 99
0-0دیسلایک
سلام
من روزانه حدود 5 الی 6 ساعت تمرین میکنم
هم هوازی هم استقامت هم بدنسازی
کلا تمریناتم خیلی سنگینه میخواستم بدونم همون 5 گرم رو باید مصرف کنم یا بیشتر؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 10 شهریور 99
0-0دیسلایک
سلام
خیر، میزان 5 گرم کراتین در روز کفایت میکند. اگر سوخت و ساز شما بالاست باید کالری دریافتی خودتون رو با غذا و مکمل افزایش دهید.
پاسخ
حسین جمشیدی           ارسال شده در 28 شهریور 99
0-0دیسلایک
سلام ، من غلظت خون دارم از حد طبیعی یه خورده بالاست
و من کراتین مونوهیدرات ژن استار مصرف میکنم چند روزه و اینکه بعد از مصرف دستها و پاهام یخ میکنن و دچار سرگیحه میشم خودم حس میکنم فشار یا قند خونم افت میکنه
خواستم نظر شمارو بدونم باید چکار کنم که دچار این حالت نشم ، یا اصلا مصرف بکنم یا نه؟
سپاسگذارم از پاسخ گوییتون
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 7 مهر 99
0-0دیسلایک
سلام
بله کراتین بر روی غلظت خون تاثیرگذار است و پیشنهاد میشود مصرف کراتین رو قطع کنید و با مراجعه حضوری به متخصص تغذیه برای درمان و استفاده مجدد اقدام کنید
پاسخ
علی مرتضوی           ارسال شده در 5 مهر 99
0-0دیسلایک
سلام ۱۸ سالمه قبلا هم کراتین مصرف کردم
الان بخام دوباره مصرف کنم مشکلی پیش میاد ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 7 مهر 99
0-0دیسلایک
بله، با رعایت میزان مصرف موردی ندارد
پاسخ
مهدی           ارسال شده در 11 مهر 99
0-0دیسلایک
سلام،ممنون از سایت خوبتون، میخواستم بدونم مصرف کراتین بدون بارگیری اولیه هم تاثیر داره؟ یعنی از همین اول که میخوام شروع کنم به مصرف کراتین، روزی ۵ گرم مصرف کنم بدون بارگیری کردن؟ آیا بازهم تاثیر داره برای بدنسازا؟
و سوال دومم این هست کسی که فشارش بالا بوده و الان روزی ۱ عدد قرص فشارلوزارتان مصرف میکنه، مصرف روزانه ۵ گرم کراتین بدون بارگیری اولیه هم براش مشکل ایجاد میکنه؟
ممنون
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 15 مهر 99
0-0دیسلایک
سلام
بله حتما باید کراتین را بارگیری کرد، بر اساس تحقیقات جذب کراتین بدون بارگیری خیلی کمتر از میزانی است که بارگیری انجام میشود.
سوال دوم رو بهتر هست با دکتر مشورت کنید ولی کراتین بطورکلی باعث افزایش فشارخون میشود.
پاسخ
Sadegh           ارسال شده در 27 مهر 99
0-0دیسلایک
سلام. ببخشید مصرف کراتین مونوهیدرات همراه با کربو مس برای افزایش وزن خوب است
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 27 مهر 99
0-0دیسلایک
سلام
بله مصرف کراتین به همراه کربوهیدرات برای افزایش وزن خوب هست، ولی در کنار این دو نباید مصرف پروتئین فراموش شود
پاسخ
اميرحسين نواده بابالي           ارسال شده در 29 مهر 99
0-0دیسلایک
با سلام و خسته نباشيد و عرض تشكر ؛ من بين 2 تا 3 ماه هست كه كراتين مصرف ميكنم اما دوره بارگيري رو انجام ندادم . اول اينكه خواستم بپرسم الان هم ميتونم بارگيري رو انجام بدم يا اينكه ديگه نيازي نيست ؟ دوم اينكه بعد از 3 ماه ، خوردن كراتين رو قطع كنم يا مداوم استفاده كنم ؟ با سپاس
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 2 آبان 99
0-0دیسلایک
سلام
خیر بعد از این مدت اگر به صورت مرتب استفاده کردید نیازی به بارگیری نیست، پیشنهاد میشه مصرف کراتین رو بعد از سه ماه مصرف به مدت یک ماه قطع کنید و سپس مجدد مصرف کنید
پاسخ
محمدرضا           ارسال شده در 29 مهر 99
0-0دیسلایک
سلام من حدودا یک ماه هست که دارم کراتین مصرف میکنم اما هیچ تغیری نکردم دلیلش چیه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 2 آبان 99
0-0دیسلایک
سلام
دلایل زیادی میتونه داشته باشه، کیفیت کراتین، نوع تغذیه، میزان مصرف، تمرین ناکافی و ....
پاسخ
فاطمه بیرانوند           ارسال شده در 3 آبان 99
0-0دیسلایک
سلام سوالی داشتم
ایا مصرف کراتین بیش از حد میتونه موجب توهم زایی و اختلال روانی بشه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 آبان 99
0-0دیسلایک
سلام
خیر تا به حال گزارش نشده است
پاسخ
M.A           ارسال شده در 6 آبان 99
0-0دیسلایک
سلام وقتتون به خیر
من حدود 4 سال هست که رزمی کار میکنم و در کنارش تمرینات آمادگی جسمانی و بدنسازی رو هم داریم اما تا به حال مکمل استفاده نکردم
چنتا سوال داشتم
میخواستم بدونم که منظورتون از بارگیری چیه و برای شروع مصرف آیا همون 3 گرم در روز کافی هست؟
و ممنون میشم اگه یک برند خوب کراتین مونوهیدرات رو بهم معرفی کنین
مچکرم از وقتی که میگذارین
پاسخ
مشاور سایت           ارسال شده در 19 آبان 99
1-0دیسلایک
با سلام بارگیری معمولا برای افزایش سطح این مکمل در بدن هستش تا به اصطلاح پایه ای برای عضله سازی شکل بگیره
در دوره ی بارگیری کراتین معمولا یک الی دو هفته دو وعده در روز و در هر وعده 5 گرم کراتین مصرف میشه و برای ادامه در هر روز مصرف یک وعده ی 5 گرمی کافیه و اما پیشنهاد بنده برای شما اینه که بجای کراتین از آمینو اسید ها استفاده کنید تا وزن گیری شما به تحرک بالای شما ضربه ای وارد نکنه
پاسخ
امبرحسین جعفری           ارسال شده در 15 آذر 99
0-0دیسلایک
سلام من تازه شروع کردم برای افزایش وزن 15سالم ضرر دار
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 17 آذر 99
0-0دیسلایک
سلام
خیر در سن شما به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه
پاسخ
اميد رضايي           ارسال شده در 21 آذر 99
0-0دیسلایک
سلام
ايا در دوره بارگيري كراتين حتما بايد روزانه ٢٠ گرم مصرف بشه ،١٠ گرم موردي داره ؟؟؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 24 آذر 99
0-0دیسلایک
بر اساس مقالات و مطالعه آماری کسانیکه بارگیری درست انجام میدهند، نتیجه مطلوب تری نسبت به کسانیکه بدون بارگیری کراتین مصرف میکنند، میگرند.
بارگیری کراتین برا اساس مطالعات 5 وعده در روز هر بار بین 3.5 تا 5 گرم میباشد
پاسخ
نازنین طهماسبی           ارسال شده در 26 آذر 99
0-0دیسلایک
سلام من کراتین کربوهیدرات و تهیه کردم اما می‌خوام فقط عضله سازی کنم و چربی هام از بین بره ،نمیخوام چاق بشم ،فقط می‌خوام باسنم حجم بگیره آیا امکانش هست یا خیر ،من باید چی استفاده کنم ،تا چه مدت استفاده کنم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 27 آذر 99
0-0دیسلایک
برای دریافت برنامه غذایی و ورزشی به پشتیبانی واتس اپ پیام بدید تا کارشناس تغذیه راهنماییتون کنه
پاسخ
احمد شاهپسندی           ارسال شده در 29 دی 99
0-0دیسلایک
شما میگین تا حالا هیچ موردی یافت نشده مضری یافت نشده که به کراتین ربط داشته باشه بعد میگین اگه کسی ریزسش مو وراثتی داره مصرف نکنه خخخخ
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 29 دی 99
1-0دیسلایک
سلام
بله درسته، کراتین باعث ریزش مو نمیشه ولی برای کسانیکه سابقه ریزش موی وراثتی دارن، ممکن هست سرعت ریزش مو را سریعتر کند. مضررات با توجه به بدن سالم سنجیده میشه نه اشخاصی که بیمار هستن یا مشکلات وراثتی دارن.
پاسخ
محمد           ارسال شده در 1 بهمن 99
0-0دیسلایک
در یک دوره ده روزه حدود چقدر افزایش وزن دارد؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 12 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام
کراتین مستقیما باعث افزایش وزن نمیشه و بدون ورزش متناسب و رژیم غذایی مناسب هیچ تاثیری در رشد عضلات نداره.
دوره مصرف کراتین حداقل 45 روز هست.
پاسخ
بابک باقری           ارسال شده در 3 بهمن 99
0-0دیسلایک
سوال اول: با مصرف روزانه 3 گرم به مدت یک ماه و قطع مصرف، آیا نتیجه قابل مشاهده بدست میاد؟
سوال دوم: اگر بین مکمل های BCAA و Beta Alanine و L Arginine بخوام یکی رو انتخاب کنم که با کراتین استفاده کنم کدوم بهتره؟ و در صورت استفاده باید همزمان با کراتین مصرف بشه و یا با فاصله چند ساعته؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 12 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام
دوره مصرف کراتین 45 روز هست، بعد از بارگیری حداقل یک ماه مداوم باید مصرف شود تا نتیجه قابل قبول دریافت شود. در دوره افزایش وزن بهترین محصولی که تاثیرگذاری بالایی دارد BCAA میباشد. لوسین، ایزو لوسین و والین اسید آمینه های شاخه‌داری هستند که به بی سی دبل ای معروف شده اند، که طی تحقیقات بالینی تاثیرشون روی رشد عضلات اثبات شده و پرفروش‌ترین مکمل ورزشی بعد از پروتئین وی در امریکا میباشد.
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 12 بهمن 99
0-0دیسلایک
مصرف همزمان بی سی دبل ای با کراتین تداخلی ندارد
پاسخ
امین میرجلیلی           ارسال شده در 14 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام زمان مصرف کراتین بهتر است کی باشد در پنج روز بارگیری قبل از غذا یا بعدغذا
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام
قبل و بعد از غذا تفاوتی نمیکند ولی در دوره بارگیری حتما قبل و بعد از تمرین مصرف شود
پاسخ
علیرضا پورمند           ارسال شده در 20 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام ایا کراتینی که تلخ باشه فاسده
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام
خیر لزوما، کراتین مزه تلخ دارد و فسادش رو از روی طعم نمیشه تشخیص داد
پاسخ
محمد           ارسال شده در 21 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام .من در حال مصرف کراتینم الان .مشکلی داره قهوه بخورم ؟ از توضیحات درست متوجه نشدم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 بهمن 99
0-0دیسلایک
سلام
طبق تحقیقات اخیر تداخلی ندارد
پاسخ
Mhedi           ارسال شده در 5 اسفند 99
0-0دیسلایک
سلام من کراتین بلداسپورت گرفتم تقلبی درآومده به هم میزنم ته نشین میشه چکاربایدانجام بدم تاحل بشه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 اسفند 99
0-0دیسلایک
سلام
اگه مقاله رو کامل میخونید متوجه میشدید که کراتین محلول در آب نیست
پاسخ
محمد دهقانی           ارسال شده در 8 اسفند 99
0-0دیسلایک
سلام وقت بخیر ، کراتین مونوهیدرات داخل اب حل میشه یا نه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 9 اسفند 99
1-0دیسلایک
سلام
خیر
پاسخ
مرتضی بهرامی           ارسال شده در 10 اسفند 99
0-0دیسلایک
سلام من کراتین مونو هیدرات خریدم چجور مصرف کنم روش نوشته ولی نمیفهمم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 19 اسفند 99
0-0دیسلایک
- روزانه 1 پیمانه از پودر را به‌ همراه (200 تا 300 میلی لیتر) آب یا آب میوه مخلوط کرده و مصرف نمایید.

- مصرف 5 گرم در روز برای تمام طول دوره برای کسب نتایج مثبت کراتین کافی است.

اگر اولین بارتان است کراتین استفاده می‌کنید و یا خیلی وقت هست که کراتین استفاده نکرده اید:

بارگیری کراتین: برای 5 روز اول روزی 4 قاشق از پودر را (صبح، بعد از ظهر، بعد از تمرین، قبل از رفتن به رختخواب) استفاده نمائید.

نگهداری کراتین: بعد از دوره بارگیری 1 قاشق از پودر را بلافاصله بعد از تمرین مصرف نمائید.
پاسخ
کاوان عبدی           ارسال شده در 28 اسفند 99
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید

من ۱۹ سالمه و وزنم ۶۳ کیلو گرم است

روزانه ۴ روز تمرین بدنسازی دارم . میخواسم افزایش وزن داشته باشم

می خواستم بدونم برای من گینر مناسب تر است یا کراتین منوهیدرات ؟
برای شروع مصرف مکمل کدام یک از مکمل ها رو تهیه کنم ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 3 فروردین 00
1-0دیسلایک
سلام
مصرف هردو همزمان تاثیر بهتری دارد، در صورتیکه تغذیه مناسب دارید و قادر به تهیه هر دو با هم نیستید، کراتین به تنهایی پیشنهاد میشود
پاسخ
محمد مرادی           ارسال شده در 7 فروردین 00
0-0دیسلایک
آیا کراتین باعث میشه آب زیر پوست بیفته؟؟
ی سوال دیگه اینکه برای حجم خشک بگیرم کراتین مصرف کنم یا مکمل دیگه ای؟؟
ممنون
پاسخ
کارشناس تغذیه           ارسال شده در 20 اردیبهشت 00
1-0دیسلایک
سلام
خیر کراتین باعث آب انداختن زیر پوست نمیشود.
پروتئین وی ایزوله برای دریافت حجم خشک مناسب هست
پاسخ
محمد مرادی           ارسال شده در 9 فروردین 00
0-0دیسلایک
میخواستم بدونم افزایش وزن کراتین بصورت عضله هست یا اینکه فرد چاق میشه ؟؟
پاسخ
کارشناس تغذیه           ارسال شده در 20 اردیبهشت 00
0-0دیسلایک
سلام
خیر کراتین باعث چاق شدن نمیشود
پاسخ
امیرکمالی           ارسال شده در 16 فروردین 00
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید
استفاده از قرص فیناستراید میتونه مانع از ریزش موی ناشی از کراتین بشه؟
من ۳ ساله واسه درمان ریزش مو از فیناستراید استفاده میکنم،تشکر
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
خیر، کراتین و فیناستراید ربطی به هم ندارند.
پاسخ
Amir Hossein           ارسال شده در 17 فروردین 00
0-0دیسلایک
سلام
مکمل کراتین چه نوع داره خواستم بدونم کراتین مونوهیدرات برای رشد عضلات مناسبه یا کراتین مونوهیدرید
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
هر دو یکی هستن و کراتین مونوهیدرات بهترین نوع کراتین موجود هست
پاسخ
نیما نیکبخت عبدالملکی           ارسال شده در 13 اردیبهشت 00
0-0دیسلایک
سلام
من ریزش مو دارم زیاد نیست ولی کم هم نیست تار موهام نازک شده میخوام به مدت یک ماه کراتین مصرف کنم چقد روی روند ریزشم تاثیر میزاره ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
بهتر است قبل از مصرف آزمایش بدید و سطح کراتین خونتون رو بسنجید، اگر ریزش مو بخاطر بالا بودن سطح کراتین باشد، مصرف کراتین پیشنهاد نمیشود
پاسخ
رسول خالدی           ارسال شده در 18 اردیبهشت 00
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید
ببخشید کلا کراتین وقتی با اب حل میشه چه شکلی میشه من واسه بار اول گه خریدم وقتی با اب حل میشیه بی رنگ شفاف بجز دونه های کراتین تو اب دیده میشه بار دوم که گرفتم باز هم از همین مارک همین شکلی گرفتم این بار به شکل شیر تو اب میمونه
مشکلی نیس ؟ کمک کنید
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
پیشنهاد میشه عکس محصول رو به پشتیبانی مشاور تغذیه ارسال کنید، تا بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم
پاسخ
محمد کاشانی           ارسال شده در 19 اردیبهشت 00
0-0دیسلایک
سلام میخاسم بدونم با کراتین چقدر آب باید قاطی کنیم اندازش فرقی نمیکنه؟ امکانش هست با مصرف کراتین بدنت هیچ تغییری نکنه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
حداقل 200 میلی لیتر، بله ممکنه چون مصرف کراتین به تنهایی هیچ اثری نخواهد داشت
پاسخ
مهدی بیگدلی           ارسال شده در 19 اردیبهشت 00
0-0دیسلایک
سلام ببخشید من۱۶ سالمه از دوستم پودر کراتین با طعم کاکائو گرفتم ۲ قاشق چایخوری ریختیم با ابمیوه خوردیم بعدش الانم شکمم درد میکنه و اسهال دارم چیکار کنم آیا این عوارضش هست کی از بین میره؟ الانم از ترس نمیدونم چیکار کنم هرچه سریعتر جواب بدید و بگید چیکار کنم قدم ۱۶۵ وزنم ۵۳
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
مصرف کراتین در سن شما پیشنهاد نمیشود، بهتره مصرف کراتین رو قطع کنید
پاسخ
شاهین           ارسال شده در 22 اردیبهشت 00
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید
من ۲۷ سالمه و ۱سالو ۳ ماهه شروع کردم بصورت منظم بدنسازی کار میکنم تا الان ۳تا ۳۰۰ گرمی و یدونه ۱۰۰ گرمی مصرف کردم البته قبل مصرف ۱۰۰ گرمی یک ماه و ۳روز قطع کردم بعد شروع کردم.میخواستم بپرسم آیا مشکلی برای من پیش نیومده؟میتونم بعد این ۱۰۰ گرمی یدونا ۳۰۰ گرمی هم مصرف کنم یا نه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
طبق تحقیقات اخیر مصرف کراتین هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ولی همواره سعی کنید در طول روز به میزان کافی آب مصرف کنید و بررای اطمینان هر 6 ماه یکبار آزمایش بدید
پاسخ
علی           ارسال شده در 1 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید.آیا بعد دو ماه باشگاه رفتن میتونیم کراتین رو مصرف کنیم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
بله موردی ندارد
پاسخ
رصا           ارسال شده در 10 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام، برای دوره ی عضله سازی میشه فقط از کراتین و bcaa استفاده کرد؟؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
همواره این رو مد نظر قرار بدید که مهم ترین ماده غذایی پروتئین هست، اگر از غذا تامین میکنید، بله مصرف کراتین و بی سی دبل ای در دوره عضله سازی مناسب هست در غیر این صورت حتما مکمل پروتئینی مصرف کنید.
پاسخ
حسن           ارسال شده در 11 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام میخواستم‌ببینم‌ کراتین‌ باعث‌ایجاد جوش‌ میشه یانه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 خرداد 00
0-0دیسلایک
سلام
احتمال جوش زدن با مصرف کراتین خیلی کم هست.
پاسخ
علی اسحاقی           ارسال شده در 1 تیر 00
0-0دیسلایک
ببخشید من 18 سالمه و کراتین خریدم ایا میخواستم بدونم روزانه خوردن 5 گرم کراتین به مدت 45 روز ضرری برای بدن نداره؟؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 2 تیر 00
0-0دیسلایک
سلام
خیر موردی ندارد
پاسخ
حمید           ارسال شده در 4 تیر 00
0-0دیسلایک
با سلام و تشکر از شما
من 30 سالمه و یک ماهه کراتین مصرف میکنم. کراسفیت کار میکنم چون سنگین هست 4 روز در هفته کار میکنم ایا در روزهای دیگه که تمرین ندارم نیاز به مصرف کراتین دارم یا نه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 تیر 00
0-0دیسلایک
سلام
بله هر روز بین 3.4 گرم تا 5 گرم بعد از بارگیری به طور مداوم باید مصرف شود.
پاسخ
امیر حسین           ارسال شده در 9 تیر 00
0-0دیسلایک
سلام من امیر حسین هستم 17 سالمه الان دو هفته هست که میرم باشگاه ولی هیچی استفاده نمیکنم بدنم زود رشد میکنه تو این دوهفته درو بازو من 25 سانت بو الان شده 31 سانت چه مکملی برای من خوب میخوام قدرتی و حجم بگیرم با تشکر
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
برای افزایش انرژی و قدرت حین تمرین میتونید از مکمل گینر یک ساعت قبل از تمرین استفاده کنید
پاسخ
          ارسال شده در 11 تیر 00
0-0دیسلایک
بعد از مصرف کراتین روزانه به چی مقداری نوشیدن آب ضروری میباشد‌
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
به ازای هر 5 گرم کراتین که در روز مصرف میکنید 2 ونیم لیتر آب به مقدار آبی که در روز مصرف میکنید اضافه کنید
پاسخ
          ارسال شده در 11 تیر 00
0-0دیسلایک
آیا بدون بارگیری‌ هم کراتین اثری دارد
و دوم اینکه استفاده کراتین قبل از تمرین مشکلی ندارد
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
بله حتما تاثیر گذار هستش و استفاده از کراتین قبل از تمرین باعث افزایش انرژی و قدرت حین تمرین می شود
پاسخ
محمدرضا جعفری           ارسال شده در 17 تیر 00
0-0دیسلایک
سلام
من بدنم لاغره و با این لاغری عضله ای ندارم همش چربیه میخوام حجم چشمگیری بگیرم به نظرتون کراتین مونوهیدرات برای من خوبه ؟
18 ساله هستم
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
برای عضله سازی به شما پیشنهاد میکنم رژیم غذایی کاملی داشته باشید و از مواد پروتئینی و کربوهیدراتی و مواد غذایی فیبر دار در کنار هم استفاده کنید
پاسخ
نیما حشمتیان           ارسال شده در 17 تیر 00
0-0دیسلایک
سلام
من 17 سالمه کراتین بخورم یا نه ؟
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
میتونید 3.4 گرم در روز استفاده کنید
پاسخ
....           ارسال شده در 17 تیر 00
0-0دیسلایک
سلام من 19 سالمه و وزنم خیلی پایینه هفته ای تقریبا 3 روز بدنسازی کار میکنم برای وزن و حجم گرفتن این مکمل خوبه؟اشتهای زیادیم ندارم
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
بله مناسب هستش و میتونید مصرف کنید
پاسخ
امیر           ارسال شده در 24 تیر 00
0-0دیسلایک
سلام من16 سالم هست بدنسازی کار میکنم کراتین منو هیدارت 100گرمی خریدم مصرف دوز کم مثلا2گرم مشکلی نداره
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
خیر تا 3 گرم در روز برای شما مشکلی نداره و میتونید مصرف کنید
پاسخ
امیر           ارسال شده در 27 تیر 00
0-0دیسلایک
21ساله هستم با64 کیلووزن کراتین مونوهیدرات مصرف کردم و بشدت اسهال بدن درد وتپش قلب دارم
دوز مصرفی هم روزانه 20 گرم هست
مصرف رو قطع کنم یا دوزشو کم کنم
ممنون
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 13 مرداد 00
0-0دیسلایک
میزان کراتین مصرفی رو به دو وعده تقسیم کنید و در هر وعده 3.4 گرم کراتین مصرف کنید
بعنوان مثال نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از تمرین مصرف کنید
در صورت رفع نشدن علائم مصرف کراتین رو قطع کنید
پاسخ
محمدرضا           ارسال شده در 20 مرداد 00
0-0دیسلایک
سلام وقت بخیر . پروتئین سوپر وی استفاده میکنم . میخوام در کنارش کراتین بگیرم و استفاده کنم همزمان . کراتین منوهبدرات بگیرم یا سوپرکراتین . کدوم ضررش بیشتر هست
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 23 مرداد 00
0-0دیسلایک
سلام وقتتون بخیر
کراتین یک مکمل تغذیه ای محسوب میشه، مکملهای تغذیه ای اگر ضرر داشته باشند پروانه تولید دریافت نمیکنند چه در ایران چه در جهان.
تمامی مواد غذایی در صورت مصرف بیش از حد عوارض دارند، حتی آب!!!!!!
ترکیبات سوپرکراتین بهتر هست.
پاسخ
محمد           ارسال شده در 30 مرداد 00
0-0دیسلایک
سلام وقتتون بخیر
من بتازگی مصرف کراتین مونوهیدرات رو آغاز کردم و تنها نگرانیم در موردِ ریزش مو هستش
توی باشگاه مرتبا ورزش میکنم و ریزشِ روزانه ی موهام، کمتر از 70 تاره
خواستم بدونم که مشکلی برای موهام پیش نمیاد؟
من 21 سالمه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 31 مرداد 00
0-0دیسلایک
سلام ریزش روزانه مو تا 200 عدد عادی هست، ولی اگر موقع استحمام احساس کردید ریزش موهاتون غیرعادی شده مصرف کراتین رو قطع کنید. کراتین برای کسانیکه ریزش موی وراثتی دارن باعث تشدید ریزش مو میشه ولی به طورکلی خود کراتین باعث ریزش مو نمیشه
پاسخ
ایمان سرمدی           ارسال شده در 11 شهریور 00
0-0دیسلایک
سلام میخواستم بدونم مصرف کراتین باعث کوچک شدن بیضه ها و اختلال در روند اسپرم میشود؟
پاسخ
دکتر داروساز           ارسال شده در 15 شهریور 00
0-0دیسلایک
سلام خیر
پاسخ
آرمین جلیلوندی           ارسال شده در 16 شهریور 00
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید کراتین منوهیدرات pnc راجبش خوندم ننوشته باعث حجم عضله ولی کراتین های دیگه نوشته آیا کراتین منو هیدرات pnc باعث حجم عضله میشه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 شهریور 00
0-0دیسلایک
سلام
خیر فرقی نمیکند. کراتین مونوهیدرات تاثیر یکسانی دارد و برند مختلف هیچ فرقی نمیکند.
پاسخ
Sp           ارسال شده در 11 آبان 00
0-0دیسلایک
سلام آیا برای خانمی 38 ساله که حدود 10 کیلو کسری وزن داره و بعنوان ورزش فقط پیاده روی میکنه مصرف روزانه یک اسکوپ گینر ضرر داره یا نه؟؟؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 12 آبان 00
0-0دیسلایک
سلام
خیر مورده ندارد
پاسخ
جواد هدایت           ارسال شده در 15 آبان 00
0-0دیسلایک
سلام وقت بخیر
بنده کراتین مونوهیدرات داخل اب خوب هم زدم کامل حل شد ولی یکمقدار ذرات بلوری داخلش ته نشین شد . میخواستم بدونم طبیعیه یا جنس فیک خریداری کردم؟ ممنون
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 18 آبان 00
0-0دیسلایک
سلام به طور کلی هیچ کراتینی محلول در آب نیست.
برای اطمینان همیشه از جای معتبر خرید کنید
پاسخ
محمد خلیفه ای           ارسال شده در 19 آبان 00
0-0دیسلایک
سلام کراتین مونوهیدرات QNT رو خریدم اصلا در آب حل نمیشه و تمامش ته نشین میشه دلیلش چیه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 21 آبان 00
0-0دیسلایک
سلام، خواهشا قبل از پرسیدن سوال، جواب سوالات بقیه رو بخونید، من حداقل ۱۰ بار این سوال رو پاسخ دادم.
کراتین در آب حل نمی‌شود و ته نشین میشه به همین دلیل کراتین رو میکرونایز میکنن تا دیرتر ته نشین بشه
پاسخ
حسین ناصری           ارسال شده در 15 دی 00
0-0دیسلایک
سلام، من 4 ماهه کراتین استفاده میکنم و روزی 10 گرم، یک اسکوپ قبل تمرین یک اسکوپ بعد تمرین، میخواستم بدونم تو این فاصله ی زمانی حدودا 2 3 ساعته، به کبد بفشار وارد نمیشه؟ تمریناتمم سنگینه و نسبتا فعالیت روزانه بالایی هم دار
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 15 دی 00
0-0دیسلایک
سلام دوز مصرف روزانه 5 گرم میباشد، بیش از این بدن جذب نمیکند. بهتره بیش از این مقدار استفاده نکنید.
پاسخ
          ارسال شده در 17 دی 00
0-0دیسلایک
کراتین من در اب حل نمیشود و تهنشین میشود و آب شفافیتش رو از دست نمیدهد آیا بنظر شما فیک است؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 17 دی 00
0-0دیسلایک
سلام
کراتین محلول در آب نیست. شفافیت و عدم شفافیت نیز معیار سنجش اصل یا تقلبی بودن نیست. خواهشا مکملتون رو از جای معتبر خریداری کنید.
پاسخ
علی حنانی           ارسال شده در 19 دی 00
0-0دیسلایک
مکمل کراتین عوارض سنگین مثل سرطان داره یا نه؟
و حداکثر عوارض کراتین چی هست مرسی
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 20 دی 00
0-0دیسلایک
سلام خیر عوارض سنگین ندارد.
در اثر مصرف بیش از حد به کبد و کلیه آسیب میرسونه. البته مصرف بیش از حد آب هم ممکنه باعث مرگ بشه پس بهتره همیشه به میزان پیشنهاد شده مصرف بشه تا مشکلی پیش نیاد.
پاسخ
کریمی           ارسال شده در 28 دی 00
0-0دیسلایک
سلام، کراتین موجب ژئوماسیکی سینه می شود ؟ کراتین واسه ورزش های رزمی رو انعطاف بدن تاثیری می گذارد؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 29 دی 00
0-0دیسلایک
سلام
خیر موجب ژنیکوماستی نمیشود. کراتین باعث بالا رفتن استقامت ورزشی میشود. فکر نکنم روی انعطاف بدن تاثیری داشته باشد.
پاسخ
ارش           ارسال شده در 10 بهمن 00
0-0دیسلایک
سلام من 15 ساله مه ایا مصرف کراتین کم برای من ضرری نداره
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 11 بهمن 00
0-0دیسلایک
سلام
مصرف کراتین برای افراد زیر 18 سال پیشنهاد نمی‌شود.
پاسخ
          ارسال شده در 12 اسفند 00
0-0دیسلایک
نخورید، باعث چربی کبد میشه و باعث غلبه صفرا بربدن میشه و.....خیلی بده،تا الان خیلی هزینه کردم بخاطر بیماریم ناشی از مصرف کراتین مونو
پاسخ
M           ارسال شده در 14 اسفند 00
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشین .من کراتین مونوهیدرات از برند rule one گرفتم تو آب ریختم هم زدم شیری رنگ شده و ته نشینم نشده .به نظرتون اصله یا فیکه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 16 اسفند 00
0-0دیسلایک
سلام
بنده متخصص تشخیص جنس تقلبی و اصل نیستم، خواهشا مکمل رو ازجای مطمئن بخرید، با جون خودتون بازی نکنید.
پاسخ
علی حسینی           ارسال شده در 5 فروردین 01
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید.
انشالله سال خوبی داشته باشید و همواره در راستای موفقیت گام بردارید.
من مدتی است که یک مکمل کراتین 100 گرمی تهیه کردم اما قبل از باز کردنش متوجه شدم که افراد زیر 18 سال نباید مصرف کنند من 16 سال دارم آیا از نظر شما توصیه می‌شود مصرف شود ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 8 فروردین 01
0-0دیسلایک
سلام خیلی ممنون
خیر نباید در سنین پایین مصرف شود.
پاسخ
سینا شجاعیان           ارسال شده در 3 اردیبهشت 01
0-0دیسلایک
سلام و خسته نباشید ببخشید من غظلت خون دارم و می‌خاستم کراتین مصرف کنم به نظرتون بر غظلت خونم تاثیر منفی میزاره یا نه ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 6 اردیبهشت 01
0-0دیسلایک
سلام
مصرف کراتین برای افرادی که غلظت خون دارند پیشنهاد نمی‌شود.
پاسخ
علی           ارسال شده در 31 اردیبهشت 01
0-0دیسلایک
سلام آیا مصرف روزانه یک گرم کراتین بصورت پیوسته و دائمی می‌تواند مفید باشد و آیا مصرف بدون وقفه آن با دوز مذکور ممکن است مضر باشد؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 1 خرداد 01
0-0دیسلایک
سلام
خیر پیشنهاد نمیشه، دوز مصرفی داخل مقاله درج شده است.
پاسخ
امیر تقی پور           ارسال شده در 20 خرداد 01
0-0دیسلایک
با عرض سلام و خسته نباشید
من برای اولین باره به اصرار دوستم می‌خواستم کراتین استفاده کنم و در عین حال من معده ضعیفی دارم‌ که قبلاً هم ورم داشته میخواستم ببینم الان استفاده کنیم مشکلی برای معدم ایجاد می‌کنه یا نه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 21 خرداد 01
0-0دیسلایک
سلام خیر مصرف کراتین برای معده مشکلی ایجاد نمیکنه، فقط در صورت مصرف هر نوع مکملی در طول روز به میزان کافی آب مصرف کنید.
پاسخ
علی           ارسال شده در 23 خرداد 01
0-0دیسلایک
سلام آیا کراتین ترکیبی به تنهایی خوبه نتیجه گیر است ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام خیر مصرف کراتین به تنهایی تاثیر مطلوبی ندارد، شما حتما باید تغذیه مناسب و ورزش کافی داشته باشید.
پاسخ
حسین           ارسال شده در 23 خرداد 01
0-0دیسلایک
سلام
بهترین کراتین ترکیبی چیست ؟
نظرتون در مورد کراتین ترکیبی ماسل تک چیه ؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 تیر 01
0-0دیسلایک
محصولات زیادی داخل سایت موجود می‌باشد که با مراجعه به قسمت کراتین‌ها می‌توانید مشاهده کنید.
از آنجا که محصول خارجی وارد نمی‌شود، پیشنهاد نمی‌شود محصولی مانند ماسل تک که اصالتا امریکایی می‌باشد مصرف شود چون به احتمال زیاد تقلبی می‌باشد.
پاسخ
          ارسال شده در 23 خرداد 01
0-0دیسلایک
سلام
بعد از یک دوره یک ماه الهی 40روزه کراتین ترکیبی بعد از اتمام قوطی تا چند روز یا چند ما کراتین قابل استفاده نیست؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 تیر 01
0-0دیسلایک
طبق تحقیقات اخیر کراتین آسیبی به کلیه و کبد وارد نمی‌کند و استفاده مداوم موردی ندارد ولی برای نتیجه گیری بهتر پیشنهاد می‌شود پس از سه ماه مصرف مداوم یک ماه استراحت و سپس مجدد استفاده شود.
پاسخ
محمد صدیقی           ارسال شده در 2 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید من بیستو سه سالمه میخاستم بدونم که برای من که ریزش مو دارم مصرف کراتین المانی یوروویتال ریزش موم رو بیشتر میکنه ممنون میشم جواب بدین
بعد یه سوال دیگم اگه این کراتین ریزش موم رو بیشتر میکنه چه چیزی باید بخورم تا ریزش موم رو بیشتر نکنه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 5 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام
بله ممکنه که مصرف کراتین باعث افزایش ریزش موی شما بشود و ربطی به شرکت تولید ککنده ندارد. بطورکلی کسانیکه ریزش موی وراثتی دارند کراتین سرعت ریزش رو تشدید میکنه.
پاسخ
حامد جعفری           ارسال شده در 20 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام می خواستم بدونم کراتین مونوهیدرات ناشتا میشه خورد تو مرحله بارگیری
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 20 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام مشکلی نداره ولی پیشنهاد نمیشه
پاسخ
نصیری           ارسال شده در 20 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام وقت بخیر. من کراتین رو با شیره انور مصرف میکنم برای جذب بهتر و الان در روز سوم بارگیری دچار اسهال شدم ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 تیر 01
0-0دیسلایک
سلام
بهتره مصرفش رو به مدت یک هفته قطع کنید و به جای شیره از آبمیوه شیرین استفاده کنید
پاسخ
          ارسال شده در 9 مرداد 01
0-0دیسلایک
سلام کراتین میتونه باعث‌بی خوابی بشه؟از وقتی کراتین مصرف میکنم خواب شبانه تقریبا اصلا ندارم
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 1 شهریور 01
0-0دیسلایک
سلام
در موارد بسیار نادر ممکنه باعث بی خوابی بشه، سعی کنید کراتین رو حداقل 5 ساعت قبل از خواب مصرف کنید
پاسخ
حسین           ارسال شده در 13 مرداد 01
0-0دیسلایک
یه دوره خوب وسالم باقد 185ووزن 80کیلو چی خوبه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 1 شهریور 01
0-0دیسلایک
سلام برای مشاوره و راهنمایی جهت تهیه مکمل به واتس اپ مشاور تغذیه پیام بدهید
پاسخ
رضا شیری           ارسال شده در 20 آبان 01
0-0دیسلایک
سلام..
ممنون از راهنمایی خوبتون..
سوالی خدمتتون داشتم ...
من 5 سال قبل پلاکت خونم پایین بود و بستری شدم و به شکر خداوند دوباره پلاکتم نرمال شد ...
و من الان فوتبال بازی میکنم و عضله چهار سر زانوم ضعیف شده میخام کراتین منو هیدرات استفاده کنم جهت عضله سازی ... آیا مشکلی واسم به وجود نمیاره ...
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 آبان 01
0-0دیسلایک
در این مورد باید از پزشک متخصص معالج سوال بفرمائید .
پاسخ
مصطفی فرحی           ارسال شده در 22 دی 01
0-0دیسلایک
سلام من کراتین مونو هیدرات برند usnگرفتم مزه ای که داره شیرین وتلخ هست میخواستم بدونم اشکال نداره یا فاسد شده.
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 1 بهمن 01
0-0دیسلایک
کراتین ها عموما بدون طعم هستند اگر از جای مطمئنی خرید فرمودین و تاریخ انقصا داره میتونید مصرف کنید .
پاسخ
محمد           ارسال شده در 5 بهمن 01
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید
بنده یه کراتین منوهیدارت 100% monohydrate maxler 300 خرید کردم تو آب حل نمیشه از کسی که خرید کردم پرسیدم میگه کراتین منوهیدارت تو آب حل نمیشه می خواستم سوال کنم ایا درست میگه اگه مشکل داره نخورم دیگه
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 10 بهمن 01
0-0دیسلایک
سلام کراتین داخل آب حل نمیشه و فقط معلق میشه
پاسخ
مسرور حاتمی           ارسال شده در 14 تیر 02
0-0دیسلایک
آیا مصرف کراتین یک ماه استفاده و یک ماه استفاده نکردن درست است
بدون بارگیری پنج گرم قبل و پنج گرم بعد از تمرین کافی است
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 27 تیر 02
0-0دیسلایک
قبل از مصرف مجدد بهتر هستش که آزمایش بدید تا میزان کراتین موجود در بدن رو اندازه گیری کنید .
برای مصرف محصول بدون بارگیری هم این مقدار کمی زیاده و میتونید سه و نیم گرم قبل و بعد از تمرین استفاده کنید .
پاسخ
کاربر           ارسال شده در 29 تیر 02
0-0دیسلایک
سلام مصرف کراتین باعث ریزش مو می شود یا نه ؟
آیا در روز های که تمرین نداریم باید مصرف کنیم یا نه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 2 مرداد 02
0-0دیسلایک
سلام مصرف کراتین به تنهایی باعث ریزش مو نخواهد شد .
در صورت بالا بودن سطح تستوسترون ممکن هستش که با مصرف کراتین ریزش مو اتفاق بیفته
پاسخ
کاربر           ارسال شده در 2 مهر 02
0-0دیسلایک
با سلام تاثیر کراتین بر انعطاف بدن چجوری هست عملکردش و مختل میکنه؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 10 مهر 02
0-0دیسلایک
سلام کراتین بر انعطاف بدن تاثیری ندارد، شاید منظور شما عضلات حجیم هست که انعطاف بدن رو میاره پایین
پاسخ
علی رضایی           ارسال شده در 25 آبان 02
0-0دیسلایک
سلام من 15 سالم است و مربیم به من کراتین
منوهیدرات داده است روزی 5 گرم میخورم آیا ضرر دارد؟
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 28 آبان 02
0-0دیسلایک
سلام
به هیچ عنوان در سن شما پیشنهاد نمیشه
پاسخ
حسن           ارسال شده در 5 اسفند 02
0-0دیسلایک
سلام خسته نباشید.. شما فرمودید کراتین با اب حل نمیشه.. برای من سوال شده اگه با اب حل نمیشه پس مصرفش چه جوریه حل نشده بخوریم لطفاً لطفاً راهنمایی کنید
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 20 اسفند 02
0-0دیسلایک
سلام بله درسته شما هم میزنید و قبل از ته نشین شدن میل می‌کنید.
پاسخ
حمیدرضا           ارسال شده در 26 اسفند 02
0-0دیسلایک
سلام و خسته نباشید من قبلا فشار خونم بالا بود اما از وقتی که ورزش بدن سازیو شرع کردم حدود یک ساله فشار خونم عالیه ولی مثلا اگه یک چیزی بخورم که به فشارم ربط داشته باشع فشارم یکم میبره بالا اگه کراتین منو هیدارد بخورم ایا فشارم خونم را بالا میبرد
پاسخ
مشاور تغذیه           ارسال شده در 26 اسفند 02
0-0دیسلایک
سلام بله ممکنه، کراتین باعث افزایش فشار خون می‌شود.
پاسخ
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :
پشتیبانی واتس اپ
مشاوره تغذیه و مکملمشاوره پوست و مومشاور خرید و پیگیری سفارش